روش‌های جلوگیری از جوش صورت پس از اصلاح

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مطمئنا کسی علاقه‌‌ به وجود جوش‌ها ندارد. به‌خصوص اگر این جوش‌ها روی صورت ایجاد بشوند.
جوش صورت پس از اصلاح

خانم‌ها و آقایانی که به آراستگی ظاهر خود اهمیت می‌دهند، معمولا اصلاح صورت خود را به‌طور مکرر انجام می‌دهند. اغلب پس از اصلاح صورت، قسمت‌هایی از پوست که اصلاح روی آن صورت گرفته، جوش‌ می‌زند. در این مطلب از مجله دلتا تلاش کردیم روش‌هایی برای جلوگیری از جوش صورت پس از اصلاح به شما ارائه کنیم.

چرا پس از اصلاح صورت، پوست دچار التهاب می‌شود؟

دو عامل می‌تواند سبب به وجود آمدن جوش صورت پس از اصلاح باشد. مهمترین عامل این است که در هنگام اصلاح صورت یا قبل و بعد از آن به دلیل باز شدن منافذ پوست هنگام اصلاح صورت، زمینه نفوذ باکتری‌ها به پوست فراهم می‌شود. دلیل دیگر عفونت فولیکول‌های مو است که سبب ایجاد جوش زیر پوستی می‌شوند.

نگذارید صورت شما چرب و کثیف بماند!

یکی از علت‌های بروز حساسیت‌های پوستی و جوش صورت، مسدود شدن منافذ پوستی توسط سلول‌های مرده و باقی‌ماندن چربی روی پوست صورت است. برای جلوگیری از انسداد منافذ پوستی بهتر است که هرروز صورت خود را با آب ولرم بشویید. برای شستشوی صورت می‌توانید از شامپو‌های ملایم مانند شامپوهای مخصوص کودکان استفاده کنید تا پوست شما آسیب نبیند.

از تیغ و ژیلت‌های باکیفیت استفاده کنید!

بیشتر افراد به‌خصوص آقایان، تیغ را برای اصلاح صورت خود ترجیح می‌دهند تا تمام موهای صورت را کامل و یکدست اصلاح کنند. انتخاب ژیلت باکیفیت، مسئله مهمی است. استفاده از ژیلت‌های بی‌کیفیت و نامناسب علاوه بر اینکه اصلاح صورت را معمولا به خاطر کندی تیغ دشوار می‌کند و در بیشتر موارد باعث بریدگی پوست می‌شود، به دلیل طراحی نامناسب و درنتیجه برخورد با پوست، ناحیه اصلاح‌شده را دچار التهاب پوستی می‌کند و جوش‌های زیادی را پس از اصلاح به همراه دارد.

جوش صورت

استفاده از خمیرریش، ژل یا فوم‌های مخصوص اصلاح صورت را فراموش نکنید!

اصلاح صورت با ژیلت نیاز به استفاده از موادی دارد که باعث شود تیغ هنگام اصلاح به‌راحتی روی پوست سر بخورد تا به پوست آسیب نرساند. فرقی ندارد که از خمیرریش یا ژل یا فوم‌های اصلاح صورت استفاده کنید.

اصلاح صورت

قبل و بعد از اصلاح صورت از شوینده‌های آنتی باکتریال استفاده کنید!

قبل و پس از اصلاح توجه داشته باشید که لازم است حتما صورت خود را بشویید. استفاده از شامپو، ژل یا صابون ضد باکتری قبل از اصلاح صورت یا پس‌ازآن تا حد زیادی از جوش صورت جلوگیری می‌کند. پس از شستشو برای خشک‌کردن صورت خود از یک حوله تمیز استفاده نمایید.

پس از اصلاح صورت خود را مرطوب نگه‌دارید!

استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده یا کرم‌های پس از اصلاح (افتر شیو‌) از جوش زدن، قرمز شدن پوست و حساسیت‌های پوستی جلوگیری می‌کند. بیشتر آقایان معمولا از الکل و ادکلن برای جلوگیری از جوش زدن پس از اصلاح صورت استفاده می‌کنند. الکل خاصیت آنتی باکتریال دارد اما تماس آن با پوست صورت بعد از اصلاح می‌تواند سبب تحریک و قرمزی پوست شود.

جوش بعد از اصلاح

تیغ اصلاح خود را به‌موقع تعویض کنید!

تیغ اصلاح محل مناسبی برای رشد باکتری‌ها به‌حساب می‌آید که باید با دقت پس از هربار اصلاح، شسته شود و به‌موقع تعویض شود. پس از پایان اصلاح نیز بهتر است که حتما تیغه ژیلت یا ماشین اصلاح خود را با محلول‌های الکلی ضدعفونی کنید.

تیغ اصلاح

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مطلب ۳ ماسک فوق العاده برای جلوگیری و از بین بردن جوش صورت! را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۰۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۹ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۲ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۸ مهر ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۸ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۵ مهر ۱۴۰۰ در ۴:۴۴ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۵ مهر ۱۴۰۰ در ۴:۴۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…