نکاتی مهم برای چیدمان صحیح مبل و تلویزیون

۵
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای همه ما دکوراسیون داخلی منزل و نوع چیدمان مبلمان جلوی تلویزیون اهمیت زیادی دارد و ترجیح می‌دهیم این کار را اصولی و به بهترین نحو انجام دهیم.
چیدمان صحیح مبل و تلویزیون

اصلی‌ترین موضوعی که در چیدمان منزل شما مطرح می‌شود، جای مناسب مبلمان است که باید هم دید خوبی به تلویزیون داشته باشد و هم باعث ایجاد فضایی صمیمی برای داشتن محفلی گرم می‌شود. اگر می‌خواهید به راحتی از این مرحله عبور کنید تا انتهای این مطلب از مجله دلتا با چیدمان صحیح مبل و تلویزیون همراه ما باشید.

 نقطه کانونی خانه

اولین مرحله در چیدمان منزل، پیدا کردن نقطه کانونی است که می‌تواند هر چیز دلخواهی مانند: شومینه، نمای بیرونی و… باشد، اما اصولا تلویزیون بهترین گزینه برای نقطه کانونی خانه است. انتخاب مکان صحیح تلویزیون از چالش‌های اساسی دکوراسیون است و باید دقت بسیاری را در این‌باره به‌کار بگیرید تا با توجه به اندازه تلویزیون بتوانید دیوار مناسب و فاصله آن تا نشیمن را انتخاب کنید.

چیدمان صحیح مبل و تلویزیون

 چیدمان نشیمن خصوصی

اگر دنبال شیک و به‌روز شدن خانه خود هستید، حتما فضایی مخصوص برای تلویزیون ایجاد کنید. داشتن فضای کاملا مجزا برای دیدن تلویزیون بسیار پیشنهاد مناسبی است، چون علاوه بر اینکه محدوده‌ای برای دیدن آن تعریف می‌شود، طرف دیگر سالن از سروصدا و شلوغی در امان بوده و مهمانی‌های شما عاری از آلودگی صوتی خواهد بود.

فضای رفت و آمد

فرض کنید به یک مهمانی دوستانه رفته‌اید؛ گرم صحبت هستید که مدام افراد برای تردد از میان شما عبور می‌کنند چه حسی پیدا می‌کنید که دائم از وسط بحث پرت شوید؟ برای اینکه این اتفاق در خانه شما نیافتد، باید راهی برای رفت و آمد افراد بدون اینکه مزاحمتی برای کسانی که روی مبل نشسته‌اند، پیدا کنید. با چیدمانی مناسب این کار را انجام دهید.

چیدمان صحیح مبل و تلویزیون

 جداکردن فضای نشیمن و پذیرایی

نکته‌ای دیگر از چیدمان صحیح مبل و تلویزیون که خوب است رعایت کنید، جدا کردن فضای پذیرایی از نشیمن است. برای اینکه فضای صمیمی و صحبت‌های دوستانه شما با صدای تلویزیون و برنامه‌های جذاب آن تداخل ایجاد نکند، بهتر است دو فضای کاملا جدا برای آن‌ها تعبیه شود تا هم مشکلی وجود نداشته باشد و هم خانه‌ای بی‌نظیر و منحصر به فرد داشته باشید.

 ایجاد تقارن

اگر می‌خواهید زیبایی و در عین حال مرتب بودن را تجربه کنید، تقارن مبلمان را دست کم نگیرید. برای این کار لازم است که بزرگترین مبل را درست رو‌به‌روی نقطه کانونی یا همان تلویزیون قرار داده و سایر مبلمان را با سلیقه خود اطراف آن بچینید.

 ایجاد تقارن در چیدمان

 فاصله مناسب تلویزیون از پنجره

حتما برای شما هم پیش آمده که هنگام تماشای تلویزیون نور پنجره شما را اذیت ‌کند، خب برای این مشکل نباید تلویزیون خود را نزدیک پنجره قرار دهید. سعی کنید تا جای امکان تلویزیون شما نزدیک به هیچ پنجره‌ای نباشد و یا رو‌به‌روی پنجره‌ای قرار نگیرد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ اشتباه که باعث زشت شدن دکور منزل شما می‌شود! را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۵۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۸ مهر ۱۴۰۰ در ۷:۲۳ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۷ مهر ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۶ مهر ۱۴۰۰ در ۸:۲۴ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۵ مهر ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…