لباس مشکی شما هم بور می‌شود؟!

۷
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
لباس سیاه برای هر کمد لباسی عالی است و قاعدتا جزو اصلی آن است، اما با چند چالش همراه است، مهم‌­تر از همه این‌که این لباس‌ها زود بور می‌شوند.
مراقبت از لباس مشکی

لباس های مشکی به ما کمک می کنند که لاغرتر و شیک‌تر به نظر برسید. اما لباس‌های مشکی‌ای که رنگ و رو رفته شده‌اند بسیار ناراحت کننده هستند. با این ۷ روش آسان یاد می‌گیرید که چگونه لباس‌های مشکی را بشویید تا رنگشان ماندگار‌تر شده و از دوام بیشتری برخودار شوند. مطلب مراقبت از لباس مشکی را در مجله دلتا بخوانید.

پس از خرید لباس مشکی باید به پارامترهای زیر دقت کنیم

۱-آیا واقعا به شستن نیاز دارد؟

هر بار که شما لباس خود را در ماشین لباسشویی می‌شویید یا به خشکشویی می‌برید، الیاف لباس‌های شما اندکی آسیب می‌بینند.
مهم نیست که شما چقدر این شست و شو را با دقت انجام می‌دهید. یا ماشین لباسشویی شما چقدر لباس را با ظرافت، فرایند شست وشو را انجام می‌دهد. در نهایت کمی آسیب و سایش اتفاق می‌افتد. این سایش و آسیب در رنگ و یکپارچگی لباس تاثیر می‌گذارد.

۲-یاد بگیرید چگونه لباس‌های خود را بشویید!

اولین نکته‌ای که باید مد نظر قرار دهید، این است که مشخص کنید که یک لباس باید در خانه شسته شود یا در خشکشویی؟
اگر نمی‌دانید باید چه‌کار کنید می‌تواند لیبل راهنمای شست وشو را در داخل لباس مطالعه کنید. هرگز لباس‌های رنگ تیره و روشن با هم نشویید. همچنین جنس‌های مختلف لباس را نیز هنگام شست وشو با هم ترکیب نکنید، زیرا پرزهای برخی از لباس‌ها باعث می‌شود الیاف لباس‌های مشکی شما آسیب دیده و یا بور شود.

۳-از دمای مناسب آب استفاده کنید

همیشه از دمای خنک آب برای شستن لباس‌های مشکی استفاده کنید. آب گرم همیشه بیشتر از آب سرد سبب آسیب به رنگ لباس‌های مشکی و بور شدن آن‌ها می‌شود. مطمئن باشید که ماشین لباس شویی شما روی دمای آب سرد تنظیم شده است. فراموش نکنید که هیچ گاه برای لباس‌های مشکی و تیره به آب داغ نیاز نیست.

۴-از مواد شوینده مناسب برای شستن لباس‌های مشکی استفاده کنید

اگر شوینده مخصوص لباس‌های مشکی دم دست ندارید می‌توانید از مواد شوینده‌ی معمولی خود به مقدار خیلی کم استفاده کنید. با استفاده از مایع شست وشوی لباس به جای پودر از چسبیدن ذره‌های آن به الیاف لباس جلوگیری کنید. اگر از ماشین لباسشویی اتوماتیک استفاده نمی‌کنید اول مطمئن باشید که مایع شوینده را به درگاه مخصوص آن اضافه کرده اید،اضافه کردن مواد شوینده بعد از قرار دادن لباس در ماشین ممکن است سبب ایجاد لکه یا ماندن مواد بر روی آن ها شود.

۵-از بهترین روند شست وشو استفاده کنید

اگر لباس مشکی شما کثیف شده است از دور ملایم شست وشو استفاده کنید. لازم است بدانید که ماشین‌های لباسشویی که درب آن‌ها در بخش جلو و مرکز قرار دارد شست وشوی ملایم تری نسبت به آن‌هایی که درب شان در بالا قرار دارد دارند. شست وشوی ملایم‌تر به معنی شکسته شدن کم تر الیاف است که باعث بور و براق شدن آن‌ها می‌شود. شست وشوی دستی همیشه یک راه مناسب برای شستن لباس‌های مشکی است.

۶-ماشین لباسشویی را درست پر کنید

برای شستن لباس‌های مشکی همیشه آن ها را پشت و رو کنید. این موضوع از آسیب دیدن الیاف و رنگ‌ها جلوگیری می‌کند.

شست وشوی لباس

۷-دوری از آفتاب یکی از راه‌های مراقبت از لباس مشکی

خشک کردن مستقیم لباس‌های مشکی در نور آفتاب می‌تواند آن‌ها را بور کند. می‌توانید از یک رخت پهن کن داخلی برای خشک کردن لباس‌های خود درون خانه استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مطلب پیشنهاداتی برای استایل کاری را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۴ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۸ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۵۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰ در ۱:۵۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۵ مهر ۱۴۰۰ در ۴:۴۲ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۵ مهر ۱۴۰۰ در ۴:۲۴ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۵ مهر ۱۴۰۰ در ۲:۱۴ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۵ مهر ۱۴۰۰ در ۱:۲۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…