ملاقات با ارواح پلید در سفر به ریگ جن!

۱۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اهل کویرنوردی و زیبایی‌های کویر هستید؟ اگر پاسخ مثبت است پس حتما اسم ریگ جن را شنیده‌اید.
ریگ جن سمنان

سرزمینی هیجان‌انگیز که به قول محلی‌ها، محل سکونت اجنه است. از این کویر هیجان‌انگیز سمنانی چه می‌دانید؟ اصلا ریگ جن کجاست؟ چطور باید به آن سفر کرد و چه نکاتی را باید در این سفر در نظر داشت؟‌ با ما در این مطلب از مجله دلتا همراه باشید تا همه چیز را درمورد ریگ جن سمنان کشف کنید.

ریگ جن سمنان کجاست؟

یکی از عجیب‌ترین و مرموزترین جاهای دیدنی ایران، کویر ریگ‌ جن است. این منطقه که در غرب دشت کویر و در استان سمنان قرار گرفته است، ۳۸۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارد. ریگ ‌جن در جنوب سمنان و در مجاورت شهرستان‌های گرمسار، انارک و جندق قرار دارد.

شکل مثلثی ریگ جن و خطراتی که سفر به آن دارد باعث شده است تا به این کویر لقب مثلث برمودای ایران بدهند. شهرت ریگ ‌جن به خاطر اسرارآمیز بودن آن است. براساس نظرات محلی‌ها تعداد کسانی که به این کویر سفر کرده‌اند و دیگر برنگشته‌اند زیاد است.

آن‌ها اعتقاد دارند ریگ ‌جن محل زندگی اجنه و ارواح پلید است و حتی مدعی هستند که اگر شب‌ها از آن طرف عبور کنید صدای اجنه را خواهید شنید. محلی‌ها حتی عوارض زمین‌شناختی در کویر را به اجنه نسبت می‌دهند و ادعا می‌کنند که این عوارض دست ساخته اجنه است.

چطور به ریگ جن برسیم؟

برای اینکه به ریگ ‌جن بروید، باید ابتدا خودتان را به سمت گرمسار در سمنان برسانید. از شهرستان گرمسار سراغ پارک ملی کویر را بگیرید. از ورودی پارک ملی کویر جاده سنگفرشی را دربرابر خود می‌بینید و می‌توانید از آنجا به ریگ ‌جن برسید.

بهترین زمان سفر به ریگ جن سمنان

برای سفر به مناطق کویری ایران، بهتر است فصل‌های خنک را انتخاب کنید که گرمای روز شما را اذیت نکند. می‌توان بهترین زمان برای سفر به ریگ‌ جن از اوایل آبان ماه تا اواخر فروردین دانست.

خرافات یا وجود اجنه؛ واقعیت کویر ریگ ‌جن

یکی از جذابیت‌های منطقه ریگ‌ جن، شایعاتی است که درمورد زندگی ماورالطبیعه در آن نقل می‌شود. برای همین افرادی که دنبال ماجراجویی می‌گردند برای بررسی واقعیت یا ساختگی بودن این مسائل به ریگ‌جن سفر می‌کنند.

ولی واقعیت چیز دیگری است. راستش کویر ریگ جن آن‌قدر از نظر طبیعی متفاوت و خاص است که تا سال‌ها برای اتفاقاتی که در آن می‌افتادند توضیح درستی وجود نداشت. همین ناشناختگی باعث می‌شد تا محلی‌ها برای توجیه آن دست به دامن ماورالطبیعه شوند.

از طرفی هیچ علامت حیاتی در قلب ریگ جن دیده نمی‌شود. حقیقتا می‌توان به ریگ جن صفت بیابان بی‌آب و علف نسبت داد. این منطقه آنقدر ناشناخته و گسترده است که جان بسیاری از افرادی که برای کشف آن رفته‌اند را گرفته است. همین قضیه هم باعث می‌شد تا محلی‌ها فکر کنند آمار بالای مرگ و میر به خاطر خشم اجنه است.

یکی دیگر از داستان‌هایی که درمورد ریگ جن نقل می‌کنند، پدیده‌ای به نام گریه سنگ است. مردم محلی فکر می‌کنند شب‌ها از سنگ‌های کویر صدا بلند می‌شود. البته واقعیت این است که سنگ‌ها به خاطر تفاوت زیاد دمای شب و روز در کویر، ترک می‌خورند و می‌ترکند. علت صدایی هم که به وجود می‌آید همین است.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند روستای مرموزی در البرز که جزو نقشه ایران نیست!

۱۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳۰ دی ۱۴۰۰ در ۸:۴۱ ب٫ظ

    😍

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۴۴ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۸ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۰۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰ در ۱:۳۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۰ مهر ۱۴۰۰ در ۷:۵۰ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۸ مهر ۱۴۰۰ در ۴:۵۷ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۷ مهر ۱۴۰۰ در ۶:۲۶ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۵ مهر ۱۴۰۰ در ۷:۳۳ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۶ مهر ۱۴۰۰ در ۸:۵۷ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما.

      پاسخ

  8. ناشناس

    ۵ مهر ۱۴۰۰ در ۶:۳۲ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۶ مهر ۱۴۰۰ در ۸:۵۷ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما.

      پاسخ

  9. ناشناس

    ۵ مهر ۱۴۰۰ در ۵:۲۱ ب٫ظ

    ممنون سرگرم کننده بود

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۶ مهر ۱۴۰۰ در ۸:۵۷ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما.

      پاسخ

  10. ناشناس

    ۵ مهر ۱۴۰۰ در ۴:۲۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…