پیتزای بادمجان ایتالیایی، طعمی خوشمزه و متفاوت

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پیتزای بادمجان یکی از انواع پیتزاهای ایتالیایی است که روش پخت ساده و سریعی دارد و به راحتی در منزل قابل تهیه است.
پیتزای بادمجان

در این بخش از مجله دلتا طرز تهیه پیتزای بادمجان فست‌فود خوشمزه و لذیذ را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار خواهیم داد که امیدواریم از تهیه این نوع پیتزا نهایت بهره را ببرید.

پیتزای بادمجان از انواع پیتزاهای ایتالیایی خوشمزه است و شما می‌توانید این نوع پیتزا را در منزل به راحتی بپزید و از طعم بی‌نظیر آن نهایت لذت را ببرید. برای طرز تهیه پیتزا بادمجان روش‌های مختلفی وجود دارد. همچنین شما می‌توانید در دستور تهیه این نوع پیتزا از ذرت و فلفل دلمه‌ای و قارچ و برگ ریحان و … استفاده نمایید.

مواد لازم

  • بادمجان کوچک: یک عدد
  • روغن زیتون: به مقدار لازم
  • نمک و فلفل و آویشن: به مقدار لازم
  • پنیر موزارلا تازه: ۲۵۰ گرم
  • پنیر پارمزان رنده شده: یک قاشق غذاخوری
  • برگ ریحان تازه: مقداری
  • گوجه‌فرنگی کوچک: یک عدد
  • سس گوجه‌فرنگی: دو قاشق غذاخوری
  • خمیر پیتزا آماده
  • آموزش طرز تهیه پیتزا بادمجان

طرز تهیه

ابتدا گوجه‌فرنگی و بادمجان را بشویید سپس پوست بادمجان و گوجه‌فرنگی را بگیرید و آن‌ها را به صورت حلقه‌ای برش بزنید. درون تابه‌ای مناسب مقداری روغن بریزید و بادمجان‌ها را سرخ نمایید. سپس روی میز کار را آرد بپاشید و خمیر پیتزا را باز کنید.

یک قاشق سس گوجه‌فرنگی را روی خمیر پیتزا بریزید. توجه داشته باشید که حدود یک یا دو سانت از هر طرف خمیر باید بدون سس باشد. بادمجان‌های سرخ شده را به صورت یکسان روی خمیر بچینید و پنیر موزارلای تازه را صورت حلقه‌ای برش بزنید. سپس برش‌ها را روی خمیر قرار بدهید و مقداری از پنیر پارمزان را روی پیتزا بپاشید.
گوجه‌فرنگی‌های حلقه‌ای خرد شده را روی پیتزا بچینید و مقداری فلفل و نمک و آویشن روی پیتزا بپاشید و برگ‌های ریحان را هم روی پیتزا قرار دهید. سپس کمی روغن زیتون روی پیتزا بریزید. نوع دیگری از غذای بادمجانی را هم می‌توانید در مطالب مجله بخوانید.

مرحله آخر

در این مرحله از طرز تهیه پیتزای بادمجان، خمیر را درون سینی فر قرار دهید. سپس سینی را در طبقه وسط فر قرار دهید و بگذارید تا پیتزا به مدت ۲۰ دقیقه درون فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد پخته و پنیر روی پیتزا ذوب شود. پیتزا را از فر بیرون بیاورید و مقداری پودر پنیر پارمزان روی آن بپاشید. سپس پیتزا را برش بزنید و برش‌های پیتزا را درون ظرفی مناسب برای سرو بگذارید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب سالاد روسی، یک سالاد خوشمزه و جذاب را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۰:۵۰ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۸ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۵۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۷ مهر ۱۴۰۰ در ۰:۴۸ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…