دره مرگ روسیه، رازآلودترین قتلگاه جهان!

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دره‌ مرگ واقع در کامچاتکا و روسیه، ۴۵ سال قبل کشف شد و در عین زیبایی خارق‌العاده و طبیعت بکرش، قتلگاه حیوانات بومی بسیاری است.
دره مرگ روسیه

بی‌دلیل نیست که به دره‌ کامچاتکا «دره‌ مرگ» گفته می‌شود. این منطقه‌ کوچک که عرض آن بیشتر از ۱۰۰ تا ۵۰۰ متر نیست و طولش به حدود دو کیلومتر می‌رسد، معمولا باعث مرگ پرندگان و حیوانات بسیاری می‌شود. کشف دره‌ مرگ روسیه نیز بعدها رخ داد؛ حتی با وجودی که در آن زمان یک مسیر مشهور گردشگری از همان نزدیکی می‌گذشت و زمین‌شناسان اغلب در جست‌وجوی چشمه‌های آبگرم محلی بودند. تا اینکه دره‌ مذکور بالاخره در سال ۱۹۷۵ کشف شد. در ادامه‌ این مطلب از مجله دلتا همراه ما باشید تا درباره دره مرگ روسیه اطلاعات بیشتری کسب کنید.

آشنایی با دره مرگ

کشف دره مرگ روسیه

از زمان کشف دره‌ مرگ، کاوش در آن ادامه دارد. زیست‌شناسان در طول چند سال اول، لاشه‌ بیش از ۲۰۰ گونه‌ی جانوری مختلف را پیدا کردند که شامل ۱۲ گونه پستاندار، ۱۵ پرنده و انواع بسیاری از حشرات می‌شد، اجسادی که هیچ نشانه‌ای از بیماری یا جراحت در آن‌ها وجود نداشت.

اکثر قربانیان، جوندگان کوچک و گنجشک‌ها بودند؛ هرچند که در میان آن‌ها خرس، روباه، گرگ، کلاغ سیاه و عقاب دریایی استلر نیز به چشم می‌خورد. امروزه عقاب طلایی، سیاهگوش و سگ نیز به این فهرست اضافه شده‌اند. کارشناسان مشخص کرده‌اند که این حیوانات در حدفاصل ماه‌های مه تا اکتبر کشته شده‌اند؛ دوره‌ای که این ذخیره‌گاه پوشیده از برف نیست.

دانشمندان در طول بررسی‌های خود در این دره دچار سردرد، تب، سرگیجه و ضعف شدند. خوشبختانه انسان‌ها زمان کافی برای صعود به بخش‌های بالاتر را دارند؛ جایی که هوای بهتر جریان دارد و می‌توانند خود را از این وضعیت نجات دهند.

سفر به دره مرگ روسیه

مرگ موجودات

مرگ موجودات زنده‌ محلی به‌ترتیب خاصی اتفاق می‌افتد. با آمدن بهار، حیوانات و پرندگان کوچک شروع به گسترش قلمروی زندگی خود می‌کنند و هنگام عبور از دره‌ مرگ، خفه می‌شوند. لاشه‌ آن‌ها باعث جلب توجه حیوانات بزرگ‌تری نظیر روباه یا عقاب طلایی شده که آن‌ها نیز به سرنوشتی مشابه گرفتار می‌شوند و به‌نوبه‌ خود، طعمه‌ای جذاب و دلچسب برای خرس‌ها و گرگ‌ها خواهند بود.

با وجود وقوع چنین اتفاق ناراحت‌کننده‌ای، دره‌ مرگ نیز دست مثل سایر نقاط ذخیره‌گاه طبیعی کرونوتسکی، محلی فوق‌العاده زیبا است که گردشگران می‌توانند در روسیه از آن دیدن کنند. بی‌شک تماشای طبیعتی که قانون بقای خود را دارد، برای هر بازدیدکننده‌ای می‌تواند جذاب و فراموش‌نشدنی باشد.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند گورستان اسرارآمیز بهشهر که مردگان در آن نمی‌پوسند!

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۸ آبان ۱۴۰۰ در ۶:۳۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۰ مهر ۱۴۰۰ در ۷:۴۹ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۹ مهر ۱۴۰۰ در ۶:۲۶ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۶ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۷ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۶ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۳۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…