سنت عجیب پرتاب قربانی در دهانه کوه آتشفشان!

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سنت پرتاب کردن قربانی به دهانه کوه آتشفشان در اندونزی به افسانه‌ای قدیمی باز می‌گردد.
سنت پرتاب کردن قربانی

سنت پرتاب کردن قربانی به دهانه کوه آتشفشان از زمان‌های گذشته در میان مردم قوم تنگر باقی مانده است و آن‌ها هم پیش‌کش‌های خود را به این کوه می‌آورند. با مجله دلتا همراه باشید.

مراسم سنت پرتاب کردن قربانی به دهانه کوه آتشفشان

هزاران نفر از مردم اندونزی در مراسمی عجیب چند صد ساله، محصولات کشاورزی و حتی دام‌هایی مانند بز و مرغ را به دهانه آتشفشان می‌ریزند.

جشنواره موسوم به یادنیا کاسادا هر سال در دهانه کوه آتشفشانی برومو واقع در جاوه شرقی اندونزی برگزار می‌شود و مردم قبیله تنگر انواع میوه، سبزیجات و دام‌های خود را برای جلب رضایت خدایان هندو و ایجاد رفاه برای جوامع خود به درون دهانه آتشفشان می‌ریزند.

یکی از اهالی تنگر که مرغی را با خود به جشنواره آورده بود می‌گوید من امروز مرغی برای نیاکان آوردم. فرد دیگری هم در حالی که محصولات کشاورزی با خود حمل می‌کرد گفت: من این محصولات را آوردم تا مزارعم حاصلخیز شود و محصول خوبی داشته باشم. او می‌گوید من هر ساله به اینجا می‌آیم. برخی از شرکت‌کنندگان نیز با تور‌هایی که در دست دارند تلاش می‌کنند نذورات پرتاب شده را بگیرند.

بامبانگ سوپراپتو رئیس انجمن جامعه هندو‌ها در این منطقه گفت: نمی‌توان مراسم را در جای دیگری یا به صورت مجازی برگزار کرد. مسئولان مراسم پروتکل‌های بهداشتی سختگیرانه‌ای اعمال می‌کنند و شرکت‌کنندگان نیز تست کرونا می‌دهند.

افسانه مراسم سنت پرتاب کردن قربانی

این جشنواره براساس افسانه‌ها به قرن پانزدهم بازمی‌گردد، جایی که پادشاه و ملکه جاوا پس از سال‌ها ازدواج نتوانستند بچه‌دار شوند. دعای آن‌ها مستجاب شد و به آن‌ها وعده ۲۵ کودک داده شد، به شرط اینکه کوچک‌ترین فرزند خود را با انداختن به دهانه آتشفشان کوه برومو قربانی کنند.

افسانه‌ها حاکی از آن است که این کودک برای تضمین شکوفایی و خوشبختی مردم تنگر با میل خود درون آتشفشان پرید. حالا این سنت عجیب تا امروز ادامه دارد و تنگری‌ها به جای انسان محصولات کشاورزی و حیوانات را درون آتشفشان می‌ریزند.

سنت پرتاب کردن قربانی

پیشنهاد مطالعه: مطلب شوکه‌کننده‌ترین مراسم خواستگاری جهان! را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۳۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰ در ۱:۴۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۰ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۴ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۵ مهر ۱۴۰۰ در ۴:۴۵ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۵ مهر ۱۴۰۰ در ۴:۲۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…