چگونه در طول روز کمتر احساس خستگی کنیم؟

۶
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
احساس خستگی گاه به گاه طبیعی است اما اگر در طول زندگی به دنبال یک قهوه جوش همیشگی می‌گردید و هر زمان که در دسترس‌تان نیست، آرزوی خوابیدن در تخت خود را دارید، وقت آن است که عادت‌های خود را ارزیابی کنید و عادت‌هایی را که انرژی‌تان را کاهش می‌دهند، تغییر دهید.
خستگی

اگر احساس خستگی شما جدید است، با علائم دیگری همراه است یا چنان شدید که نمی‌توانید عملکرد طبیعی داشته باشید، با مراجعه به پزشک، درمان را شروع کنید. اگر مشکلی در سلامتی دارید و بیشتر روز‌ها دچار خستگی می‌شوید، نیازی نیست که این خستگی را به صورت عادی بپذیرید. هنوز می‌توانید تغییراتی ایجاد کنید که سطح انرژی شما را بالا ببرد. با مجله دلتا همراه باشید.

کنترل میزان خواب در شبانه روز

واضح است که خواب کم باعث خستگی خواهد شد. اگر غالبا کمتر از هفت ساعت در شب می‌خوابید، نه تنها ممکن است خسته شوید، بلکه ممکن است که در حال به خطر انداختن مسائل جدی بهداشتی باشید، از جمله:

• افزایش وزن

• افسردگی

• افزایش خطر تصادفات

• کاهش ایمنی

• افزایش خطر دیابت و مشکلات قلبی

• اختلال در تفکر، حافظه و روحیه

کم‌خوابی شایع‌ترین علت خستگی است اما برخی مطالعات نشان داده است که خواب منظم بیش از ۹ ساعت در هر شب خطر چاقی، دیابت و سردرد را نیز افزایش می‌دهد. بیشتر بزرگسالان باید هفت تا هشت ساعت خواب در هر شب داشته باشند.

افزایش انرژی با پروتئین

هر وعده غذایی و میان وعده را با مقدار متعادل کربوهیدرات و پروتئین سپری کنید. اگر وقت دارید، برای صبحانه نیمرو بخورید. در غیر این صورت، کره بادام زمینی را روی تکه‌ای از نان تست کامل بمالید و در کنار یک کاسه ماست با میوه از خوردن آن لذت ببرید یا یک اسموتی غنی از پروتئین را برای خود در نظر بگیرید. به جای تنقلات و شیرینی در بعد از ظهر بهتر است برش‌هایی از سیب را با یک تکه پنیر کوچک تهیه کنید. پروتئین نوسانات شدید قند خون را از بین می‌برد و هوشیاری بیشتری برای تان به ارمغان می‌آورد.

از روی صندلی خود بلند شوید

به نظر غیر عادی است، اما خستگی روزانه می‌تواند راهی برای فریاد زدن فعالیت بیشتر بدن باشد. ورزش متابولیسم بدن را بالا می‌برد، روحیه را تحریک می‌کند و به شما کمک می‌کند تا شب‌ها بهتر بخوابید. نیازی نیست که ساعت‌ها در باشگاه ورزش کنید. حتی ۲۰ دقیقه پیاده روی سریع در اطراف خانه یا محل کار مزایای اندکی را به همراه خواهد داشت.

آب بیشتری بنوشید

کمبود آب بدن منجر به خستگی می‌شود و بسیاری از افراد در طول روز به اندازه کافی آب نمی‌نوشند. یک ترفند سریع دیگر برای رفع خستگی، دوش گرفتن کوتاه است حتی می‌توانید با شستن صورت یا حتی شستن دست در آب سرد می‌توانید احساس هوشیاری بیشتری داشته باشید.

خستگی

پیشنهاد مطالعه: مطلب عاقبت مرد سریلانکایی که کرونا را با آب مقدس درمان می‌کرد!  را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ آبان ۱۴۰۰ در ۱:۱۰ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۸ مهر ۱۴۰۰ در ۱:۱۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۰ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۰۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۰ مهر ۱۴۰۰ در ۵:۰۷ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۰ مهر ۱۴۰۰ در ۳:۰۶ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۹ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۲۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…