۱۸ خاصیت بی‌‌نظیر رازیانه برای پوست، مو و سلامتی!

۸
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رازیانه گیاهی سبز و سفید بوده که مزه‌ آن شبیه به شیرین‌بیان است. این دانه‌ فوق‌العاده فواید متعددی برای درمان بیماری‌های مختلف دارد.
خواص رازیانه برای سلامتی

این دانه‌ مفید حاوی مواد مغذی و قدرتمند است. در مطلبی که امروز در مجله دلتا برای شما تهیه کرده‌ایم، قصد داریم شما را با خواص رازیانه برای سلامتی بدن آشنا کنیم.

سلامت دستگاه گوارش

از رازیانه برای درمان بیماری‌های گوارشی مختلف از جمله سوزش سر معده، گاز روده، نفخ و حتی کولیک در نوزادان استفاده می‌شود. رازیانه همچنین به درمان سایر بیماری‌های گوارشی جدی مانند سندرم روده‌ تحریک‌پذیر کمک می‌کند. بعضی از مطالعات عنوان می‌کنند که رازیانه ممکن است در درمان رفلاکس معده، اسهال، یبوست و کولیت اولسراتیو مفید باشد.

آسم و سایر بیماری‌های تنفسی را تسکین می‌دهد

تسکین آسم و بیماری‌های تنفسی از جمله دیگر خواص رازیانه به شمار می‌رود. ترکیبات موجود در رازیانه به پاکسازی سینوس‌ها کمک می‌کنند. این موضوع ممکن است در تسکین علائم آسم مفید باشد. خواص خلط‌آور رازیانه سایر مشکلات تنفسی مانند برونشیت، سرفه و گرفتگی را درمان می‌کند.

برای زنان شیرده مفید است

رازیانه حاوی آنتول است. بعضی از محققان باور دارند که آنتول ترشح شیر در زنان را افزایش می‌دهد و خواص هورمون استروژن را به حداقل می‌رساند. اگر باردار هستید، قبل از مصرف رازیانه با پزشک مشورت کنید تا مطمئن شوید خطری شما و جنین‌ شما را تهدید نمی‌کند.

خواص رازیانه برای بدن

بوی بد دهان را از بین می‌برد

برای این‌که دهان خود را خوشبو کنید، ۵ تا ۱۰ دانه‌ رازیانه را بجوید. باور بر این است که رازیانه تولید بزاق را افزایش می‌دهد و ممکن است باکتری‌هایی که باعث بوی بد دهان می‌شوند را از بین ببرد. روغن‌ اسانسی رازیانه خواص ضدباکتریایی دارد و به مبارزه با آلودگی‌های ایجادکننده‌ بوی بد دهان کمک می‌کند. هرچه بیشتر رازیانه را بجوید، دهانتان خوشبوتر می‌شود.

 باروری را افزایش می‌دهد

رازیانه خواص استروژنیک دارد. شواهد عنوان می‌کنند که این خاصیت رازیانه ممکن است در افزایش باروری مفید باشد.

می‌تواند به کاهش وزن کمک کند

رازیانه غنی از فیبر است و به همین دلیل ممکن است در کاهش وزن و سیر نگه داشتن شما برای مدت زمان طولانی مفید باشد. رازیانه ممکن است ذخایر چربی را کاهش داده و جذب مواد مغذی در بدن را افزایش دهد.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند خواص بی‌نظیر نارنگی برای سلامتی!

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ آبان ۱۴۰۰ در ۵:۳۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۳ مهر ۱۴۰۰ در ۲:۳۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۰ مهر ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۶ مهر ۱۴۰۰ در ۱۲:۰۳ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۵ مهر ۱۴۰۰ در ۴:۲۸ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۴ مهر ۱۴۰۰ در ۷:۰۷ ب٫ظ

    سلام ممنون ازاطلاعات میدی

    پاسخ

  7. ناشناس

    ۴ مهر ۱۴۰۰ در ۴:۱۲ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۴ مهر ۱۴۰۰ در ۳:۵۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…