۵ راز حرفه‌ای برای چیدمان منزل که نمی‌دانید!

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
افراد زیادی هستند که با وجود هزینه‌های فراوان نتوانسته‌اند چیدمان مناسبی را در منزل خود انجام دهند که علت آن ندانستن اصول، نکات چیدمان و اشتباهاتی است که انجام می‌دهند.
رازهایی برای چیدمان خانه

چیدمان منزل مانند بسیاری از کارهای دیگر نیازمند رعایت یک سری نکات است تا نتیجه دلخواه بدست بیاید. وقتی به شکلی صحیح و زیبا منزل خود را چیدمان کنید می‌توانید در آن احساس آرامش و رضایت کنید. در این مطلب از مجله دلتا به بیان رازهایی برای چیدمان منزل می‌پردازیم.

فضای منزل را شلوغ نکنید

برخی از افراد گمان می‌کنند هر چه فضای خانه را با وسایل تزیینی و اشیا مختلف پر کنند، نمای ظاهری منزل زیباتر می‌شود. در حالی که این موضوع تصوری کاملا اشتباه است. فضای شلوغ نه تنها از جلوه و زیبایی فضای خانه کم می‌کند بلکه می‌تواند آرامش اعضای خانواده را نیز از آن‌ها بگیرد. طراحی و چیدمان وسایل خانه باید به‌گونه‌ای باشد که فضا نه آن چنان خلوت و نه شلوغ باشد.

رازهایی برای چیدمان خانه

تعمیرات واجب را سریع‌تر انجام دهید

اگر وسایل یا قسمتی‌هایی از منزل شما نیاز به تعمیر دارد، سعی کنید هر چه سریع‌تر به این کار اقدام کنید. خراب بودن وسایل می‌تواند باعث ایجاد بی‌نظمی در خانه شود و به نامرتب بودن دامن بزند. به همین خاطر سعی کنید در اولین فرصت در صدد تعمیر قسمت مورد نظر برآیید.

اگر مشکل به‌گونه‌ای است که خودتان توانایی تعمیر آن را دارید کمی زمان بگذارید و آن را انجام دهید. در غیر این صورت از کمک افرادی که در این زمینه مهارت دارند استفاده کنید. تعمیرات وسایل تخریب شده نه تنها در چیدمان منزل موثر است بلکه می‌تواند ذهن شما را آرام‌تر سازد.

استفاده از ترکیب رنگ‌های مناسب

استفاده از ترکیب رنگ‌های مناسب رازهایی برای چیدمان منزل است. اگر قرار است در چیدمان منزل خود از چند رنگ استفاده کنید بهتر است که آن رنگ‌ها با هم هارمونی داشته باشند. به‌طوری که ترکیب و قرار گرفتن آن‌ها در کنار هم جلوه زیبایی به فضای خانه ببخشد. بنابراین قبل از این که چیدمان را انجام دهید ببینید که چه رنگ‌هایی در کنار هم ترکیب جالب‌تری خواهند داشت.

رازهایی برای چیدمان خانه

از گل‌های آپارتمانی استفاده کنید

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند به چیدمان خانه شما روح ببخشد و فضای منزل شما را سرزنده نگه دارد، استفاده از گل‌های آپارتمانی است. در واقع گیاهان خانگی می‌توانند تکمیل کننده چیدمان فضای خانه باشند. البته مراقب باشید در استفاده از گل و گیاهان زیاده روی نکنید. داشتن یک یا دو گیاه جذاب و چند گلدان کوچک کفایت می‌کند. با این حال، انتخاب مناسب تا حدی زیادی بستگی به وسعت و مدل هر خانه دارد.

از تقارن در چیدمان منزل غافل نشوید

از دیگر اصولی که برای چیدمان بهتر است مورد توجه قرار بگیرد چیدمان متقارن است. این نوع چیدمان برای فضاهای رسمی مانند پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. چیدمان متقارن در فضاهای رسمی می‌تواند جلوه و سبک شیکی را به فضا ببخشد.

تقارن در چیدمان خانه

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ ترفند برای بزرگ نشان دادن آشپزخانه کوچک را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ آبان ۱۴۰۰ در ۲:۲۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۳ مهر ۱۴۰۰ در ۲:۵۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…