نصب آینه و هزاران اعجازی که می آفریند

۰
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
آینه یکی از اجزای اصلی دکوراسیون داخلی است که علاوه بر جنبه زیبایی تاثیرات مثبتی نیز بر فضا دارد اما نصب آینه نیازمند دانستن اصولی ساده و کاربردی است که در این مطلب با هم آن‌ها را بررسی می‌کنیم.
nasbe ayene 1 نصب آینه و هزاران اعجازی که می آفریند

آینه یکی از اجزای کارآمد در دکوراسیون داخلی به‌شمار می‌رود؛ زیرا فضای کوچک را بزرگ‌تر نشان می‌دهد و تاثیر چشمگیری بر افزایش نور اتاق دارد. اما قبل از نصب آینه به دیوار منزل‌تان بهتر است چند نکته را بدانید و با در نظر گرفتن آن بهترین جا را در خانه برای نصب آینه پیدا کنید. این نکات به شما کمک می‌کند از آینه هم به‌عنوان یک وسیله تزئینی و زیبا در خانه بهره‌مند شوید و هم از مزایای منعکس کنندگی آن.

قبل از نصب آینه

نکات نصب آینه

قبل از خرید آینه در نظر بگیرید که بسیاری از آینه‌ها برای آویزان شدن از دیوار طراحی و ساخته نشده‌اند، به‌همین سبب سعی کنید آینه مناسب را پیدا کنید تا پس از نصب دچار مشکل نشوید. اگر می‌خواهید آینه را از دیوار بیاویزید، آن را با تزئینات گچ‌بری روی دیوار تعبیه کنید، توجه کنید آینه‌ای را انتخاب کنیدکه برای نصب آن با مشکل روبه رو نشوید.

چند اصل کلیدی

چند اصل کلیدی در نصب آینه

مهمترین اصل در نصب آینه‌ها، پاکیزگی آن است. هرگز نگذارید گرد و غبار، و لک روی آینه بنشیند. به محض اینکه آینه ترک برداشت یا قسمتی از آن شکست، آن‌را عوض کنید چراکه هم به لحاظ بصری و هم از نظر روانشناختی تاثیر خوبی بر افراد ندارد. اگر می‌خواهید آینه را در اتاق نشیمن و  روی دیوار بالای شومینه نصب کنید، بهتر است آن را در فاصله ۱۰ تا ۱۲ سانتی‌متر (معادل ۴ تا ۵ اینچ) قرار دهید. البته باید پهنای آینه نیز در نظر گرفته شود. معمولاً آینه‌هایی که پهن‌تر هستند، کمی بالاتر نصب می‌شوند. هیچ‌وقت آینه را خیلی بالا نصب نکنید. آن‌را به‌گونه‌ای نصب کنید که اگر یک فرد با قد ۱۶۵ تا ۱۷۰ سانتی‌متر مقابل آینه بایستد بتواند شکم خود را ببیند.

بهترین جایی که می‌توانید آینه را نصب کنید، دیوارهای خالی است. سعی کنید در اطراف آینه تابلو نصب نکنید .اگر می‌خواهید درساعات تاریکی خانه خود را پرنورتر کنید، در مقابل آینه خود یک منبع نور مثل آباژور، شمع، چراغ و… قرار دهید.

قبل از نصب آینه

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید، منظره‌ای است که آینه بازتاب می‌دهد. سعی کنید بهترین نما از اتاقتان در آینه منعکس شود. تا آنجا که برایتان مقدور است، از نصب آینه در مقابل در و پنجره خوداری کنید. مگر اینکه در سایز کوچک ساخته شده باشد.

توصیه می‌شود از آینه‎‌های قاب‌دار استفاده کنید؛ با این انتخاب بُعد بیشتری به آینه می‎دهید و محیط پیرامون خود را متفاوت و خاص می‌کنید. می‌توانید این قاب را همرنگ یا هماهنگ با رنگ مبلمان خود انتخاب کنید. البته بهتر است جنس قاب آینه نیز با مبلمان یکی باشد. مثلاً اگر از مبلمان فرفورژه استفاده می‌کنید، قاب آینه خود را چوبی انتخاب نکنید.

از قرار دادن دو یا چند آینه در مقابل هم خودداری کنید؛ زیرا به دلیل انعکاس پی‌درپی تصاویر در آینه‌ها، حس بی‌قراری، اضطراب و آشفتگی به محیط افزوده می‌شود. این قانون برای تمام اشیائی که خاصیت انعکاسی دارند، مثل درهای آلومینیومی، صادق است.

نصب آینه در خانه

بهترین مکان برای نصب آینه، جاهایی است که نور به آن‌جا نمی‌رسد. با قرار دادن آینه در این فضاها، انعکاس نور، آن گوشه‌ از محیط را روشن می‌کند. در اتاق خواب سعی کنید آینه را درست مقابل تخت قرار ندهید. می‌توانید آن‌را بالای تخت یا در دو طرف تخت نصب کنید.

جای دیگری که توصیه می‌شود آینه آنجا نصب شود، نقطه ای از خانه است که پِرتی دارند یا اصطلاحاً قناس هستند. با این ترفند محدود بودن آن فضا را جبران می‌کنید.

اگر قصد دارید آینه را  بالای سینک روشویی و داخل سرویس بهداشتی یا حمام نصب کنید، پیشنهاد می‌شود از آینه‌هایی استفاده کنید که قاب داشته باشند. البته به جنس قاب آینه نیز توجه کنید تا در اثر رطوبت ظاهر آن نازیبا نشود.

بهترین دیوار

بهترین دیوار برای نصب آینه

یکی از نکات کلیدی در مورد آینه که کمتر کسی به آن توجه دارد این‌ است که، اگر آینه را روی دیواری نصب کنید که کمی شیب داشته باشد (مثل دیوارهای بالای شومینه) فضای بیشتری از خانه را نشان می دهد و در نتیجه خانه بزرگتر به نظر می‌رسد. همینطور با انعکاس بیشتر نور، خانه روشن‌تر به نظر خواهد رسید.

فقط با در‌نظر گرفتن همین چند نکته، می‌توانید از مزایای آینه‌ها بیشتر بهره‌مند شوید.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری و دکوراسیون، دکوراسیون، از  مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…