جنگل‌های پاییزی زیبا و دیدنی در نزدیکی تهران

۵
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پاییزگردی در ایران، اگرچه از نظر طبیعت‌گردی و شکار مناظر و لحظه‌های دیدنی و بکر، اهمیت فراوانی دارد، اما از جنبه‌های دیگری نیز با استقبال گردشگران داخلی مواجه شده است.
جنگل های ‍‍پاییزی اطراف تهران

ایران در هر فصلی جذابیت خاص خود را دارد و تقریبا تمامی گردشگران قدم زدن در جنگل های پاییزی اطراف تهران را دوست دارند در این راستا روستاهایی برای پاییزگردی در تهران وجود دارند. اگر در تهران هستید و دنبال جای خاصی می‌گردید با مجله دلتا همراه باشید.

جنگل‌های پاییزی اطراف تهران

روستای آهار یکی از روستاهای اطراف تهران بوده که برای پاییزگردی فوق‌العاده است. روستایی که در مسیر جاده لشکرک به فشم واقع شده و همچون فیروزکوه و دماوند، طبیعت فوق‌العاده‌ای دارد.

جنگل های ‍‍پاییزی اطراف تهران

پاییز گردی در استان البرز

استان البرز که در نزدیکی پایتخت واقع شده است، طبیعت زیبایی در فصل پاییز دارد. طبیعت این استان از جنگل های پاییزی اطراف تهران نیز محسوب می‌شود. استان البرز پاتوق آخر هفته‌های تهرانی‌ها است.

روستای بیابانک از جمله روستاهای تاریخی کشور است که در این استان واقع شده و در طول سال به‌خصوص فصل پاییز، پذیرای تعداد زیادی از عاشقان طبیعت‌گردی و روستاگردی در ایران است. این روستا در مسیر جاده چالوس واقع شده و برای عاشقان کوچه باغ‌های شاعرانه، مکانی فوق‌العاده به‌نظر می‌رسد. رودخانه‌ای از وسط بیابانک می‌گذرد و زیبایی ٖآن را برای گشت و گذارهای پاییزی خاطره‌انگیز می‌کند.

این روستا، فاصله کمی از روستای کاخ ناصری دارد که یکی از عمارت‌های مهم عهد قجر در آن واقع شده است. برای رفتن به این مکان زیبا از طریق جاده چالوس، پس از گذشت ۴۲ کیلومتر، از روستای آسارا گذر کرده و تابلوی شهرستانک را خواهید دید.

پاییز گردی در ناهارخوران

ناهارخوران در استان گلستان ایران یکی از جنگل های پاییزی اطراف تهران است. جایی که به زیبایی و نیکویی، برازنده این استان زیبا بوده و یکی از مقصدهای بکر طبیعت‌گردی ایران به‌شمار می‌رود.
جنگل ناهارخوران، بیش از سیصد هکتار وسعت دارد. درختان تنومند و سرو قامتی دارد که پاییز هزار رنگ را به خوبی در آن می‌توان احساس کرد. سلفی‌های به یاد ماندنی گرفت. دلیل نام‌گذاری جنگل به این نام، مربوط به مسیر حجاج خانه خدا است که از این منطقه به سمت نقاط دیگر کشور استفاده می‌کردند تا به سمت عربستان عزیمت کنند.

جنگل های ‍‍پاییزی اطراف تهران

پوشش گیاهی ناهارخوران گلستان، ‌فوق‌العاده است. درختان ممرز،‌ افرا پلت، نمدار، گیلاس وحشی، آزاد، خرمندی و درختچه‌های تمشک، کوله خاص، ازگیل و درختان تنومند بلوط، بخشی از ظرفیت‌های طبیعی این جنگل های پاییزی اطراف تهران به‌شمار می‌آید.

جنگل ناهارخوران از این پوشش‌های گیاهی نیز برخوردار است و در پاییز، رنگ نارنجی و قرمز و سبز بر تن می‌کنند و آماده پذیرایی از عاشقان طبیعت‌گردی در ایران هستند.

اگر به این جنگل رفتید،‌ دیدن چشمه سفید را از دست ندهید. جنگل ناهار خوران، پس از آمل و ساری قرار داشته و با وسایل حمل و نقل عمومی هم می‌توانید به پایانه مسافربری گرگان رسیده و از آنجا به این جنگل بروید. با قطار و هواپیما نیز می‌توانید به این منطقه خوش آب و هوای پاییزی سفر کنید.

در این جنگل، مشاهده گردشگرانی که با چادر، منتظر اقامت شبانه در این جنگل زیبا هستند، جالب توجه خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه: برای خواندن مطالب بیشتری از گردشگری جنگل ابر، جنگلی در میان اقیانوس ابرها را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۳ مهر ۱۴۰۰ در ۶:۳۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۰ مهر ۱۴۰۰ در ۷:۵۱ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۹ مهر ۱۴۰۰ در ۶:۲۸ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۴ مهر ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۳ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…