اجاره نشین ها ، از افزایش قیمت مسکن ضربه دیده اند

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معاون وزیر راه و شهر سازی درباره سیاست این وزارت خانه در بخش اجاره‌بها گفت : برنامه طرح جامع مسکن حمایت از ساخت مسکن بود تا در پی افزایش واحد های مسکونی، اجاره بها نیز کاهش یابد. اما پس از افزایش قیمت مسکن در یک سال گذشته، بیشترین ضربه را بخش اجاره و اجاره نشین ها متحمل شده‎اند.
اجاره نشین ها

اجاره نشین ها ، از بازار مسکن بیشترین ضربه را دیده‎اند. معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این مطلب در نشست خبری اولین  نمایشگاه مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری افزود: در پی نوسان های  اقتصادی که از اواخر سال گذشته آغاز شد، لازم بود که در سیاست های بخش مسکن بازنگری شود.

به گزارش مجله دلتا به نقل از خبرگزاری مهر، حامد مظاهریان ، با اشاره به برنامه وزیر جدید راه و شهرسازی مبنی بر ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی و متمرکز شدن حوزه مسکن وزارت راه و شهرسازی به اجرای این برنامه افزود:

در تهران ۳۰۰ هزار و دراستان تهران ۴۵۰ هزار واحد مسکونی خالی وجود دارد. این واحد ها در تهران می تواند تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت شهر تهران را افزایش دهد. این در حالی است که برای زوج های جوان که در پی  مسکن ارزان قیمت هستند واحد مسکونی به اندازه کافی وجود ندارد.

اجاره نشین ها

مظاهریان با بیان اینکه شهرداری ها از آمار واحدهای مسکونی هر شهر اطلاع دارند خاطر نشان کرد:در لایحه ای پیشنهاد داده‎ایم علاوه بر دریافت عوارض از سوی شهرداری ها، درآمد آن نیز به دولت های محلی و شهرداری ها اختصاص یابد. شهرداری ها هم می‎توانند از محل این درآمد برای افراد کم بضاعت واحد مسکونی بسازند.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد : تشویق و حمایت این وزارت‎خانه، توسعه بازار مسکن در بخش واحدهای کوچک خواهد بود و دولت  از ساخت این گونه واحدها و همچنین احیای بافت های میانی و فرسوده شهرها حمایت می‎کند.

وی همچنین درباره سیاست وزارت راه و شهرسازی در باره اجاره نشین ها و نرخ اجاره‌بها گفت : برنامه طرح جامع مسکن حمایت از ساخت مسکن بود تا در پی افزایش واحد های مسکونی، اجاره بها نیز کاهش یابد. اما پس از افزایش قیمت مسکن در یک سال گذشته، بیشترین ضربه را بخش اجاره و اجاره نشین ها متحمل شده‎اند.به ویژه اینکه ۳۵ درصد خانوارهای شهری اجاره‎نشین هستند و به طور عمده در دهک های پایین جامعه قرار دارند. با این حال هم اکنون، وزارت راه و شهرسازی و دولت از تقویت بخش عرضه مسکن حمایت می‎کنند، چون دورنمای بازار مسکن حرکت به سمت رکود است.

بنا بر این گزارش ، در نخستین نمایشگاه مسکن شهرسازی و بازآفرینی شهری که از دیروز در محل مصلای امام خمینی(ره) تهران آغاز به کار کرده است، ۲۱۱ شرکت ،دستاوردهای نوین خود را در حوزه ساخت و ساز با موضوع بازآفرینی شهری و نوسازی بافت‌های فرسوده عرضه  می‌کنند.

 

برای آگاهی بیشتر از تحولات بازار مسکن با صفحات خبر و گزارش و اخبار مسکن مجله دلتا ، همراه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…