آیا کالری‌شماری به کاهش وزن کمک می‌کند؟

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بسیاری از افراد در سال‌های اخیر با این روش اقدام به کاهش وزن کرده‌اند. تقریبا بیشتر افراد می‌دانند که چطور باید وزن کم کنند؛ با مصرف کردن کالری کمتر نسبت به مقدار کالری که بدن می‌سوزاند.
روش کالری‌ شماری

یکی از محبوب‌ترین روش‌های کاهش وزن، روش کالری‌ شماری است. در این روش، کالری تمام غذاهایی که می‌خورید ثبت می‌کنید و سعی می‌کنید هر روز کمتر از کالری مورد نیاز خود، مصرف کالری داشته باشید. اما آیا این روش برای همه جواب می‌دهد؟ در ادامه‌ این مطلب می‌توانید پاسخ چند متخصص را به این سوال مهم بخوانید. با مجله دلتا همراه باشید.

کالری‌شماری و رژیم‌های کاهش وزن

بسیاری از افراد در سال‌های اخیر با این روش اقدام به کاهش وزن کرده‌اند. تقریبا بیشتر افراد می‌دانند که چطور باید وزن کم کنند؛ با مصرف کردن کالری کمتر نسبت به مقدار کالری که بدن می‌سوزاند. بر اساس نظرسنجی‌های اخیری که صورت گرفته، در سال گذشتهه بسیاری از مردم سراسر دنیا، رژیم‌های قدیمی کاهش وزن را که مدت‌ها محبوب بود، کنار گذاشته‌اند و به کالری‌شماری روی آورده‌اند.

آیا روش کالری‌ شماری تاثیرگذار است؟

نکته‌ای که در مورد کالری‌شماری وجود دارد این است که در این روش کالری‌ها تفاوتی با هم ندارند. اما کیفیت کالری که مصرف می‌کنید حتی شاید بیشتر از مقدار آن، اهمیت داشته باشد.

اگر تا به حال سعی کرده باشید وزن خود را کاهش دهید، می‌دانید که ایجاد (و ماندن) در رژیم کسری کالری سخت‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. اغلب شمارش کالری می‌تواند منجر به خوردن غذاهای میان‌وعده شود که ممکن است با هدف کالری شماری شما مطابقت داشته باشد اما خیلی زود شما را گرسنه می‌کنند.

مثلا یک کیک شکلاتی که ۵۰۰ کالری دارد را در نظر بگیرید. خوردن این کیک همان تاثیری را ندارد که یک وعده‌ غذایی متعادل با همین میران کالری، روی بدن شما خواهد داشت. یک غذای کامل با تمام مواد مغذی ممکن است ۵۰۰ کالری داشته باشد ولی به مراتب مفیدتر است.

آیا کالری‌شماری باعث کاهش وزن می‌شود؟

اگر دنبال کاهش وزن سالم هستید، کالری‌ شماری می‌تواند یک روش سالم و مفید باشد. در واقع این روش به بسیاری از افراد کمک می‌کند که متوجه شوند هر ماده‌ غذایی چقدر کالری دارد و رژیم غذایی خود را آگاهانه انتخاب می‌کنند. در واقع آن چیزی که به مرور زمان باعث کاهش وزن شما می‌شود، انتخاب آگاهانه‌تر مواد غذایی است.

خودتان به مرور زمان متوجه می‌شوید که به جای یک تکه کیک شکلاتی پر از کالری، بهتر است غذایی پر از پروتئین بخورید که برای مدت بیشتری شما را سیر نگه می‌دارد. در واقع کالری‌شماری زمانی تاثیرگذار و مفید است که اطلاعات مفیدی در مورد مواد غذایی پیدا کنید و آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند کرونا چه زمانی به پایان می‌رسد؟ پیش‌بینی‌ها درباره این کابوس!

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ آبان ۱۴۰۰ در ۵:۲۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۳ مهر ۱۴۰۰ در ۱:۰۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۶ مهر ۱۴۰۰ در ۱۲:۰۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۵ مهر ۱۴۰۰ در ۴:۲۶ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۵ مهر ۱۴۰۰ در ۸:۲۱ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…