قبرستان هایگیت لندن، جاذبه‌ای مخوف در انگلیس

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در سال‌های اخیر گردشگران به پیدا کردن و کشف جاهای ناشناخته در سراسر دنیا علاقه‌مند شده‌اند. به‌خاطر همین حتی به ترسناک‌ترین مکان‌ها هم قدم می‌گذارند. یکی از این جاذبه‌های ترسناک قبرستان هایگیت لندن است.
قبرستان هایگیت لندن

مقاصد ماجراجویانه از دیرباز تاکنون مورد توجه بسیاری از گردشگران در سراسر جهان بوده است. شاید دلیل آن هم حس کنجکاوی باشد که درون انسان‌ها وجود دارد. از همین رو می‌خواهیم یکی از همین مقاصد هیجان‌انگیز را خدمت شما معرفی کنیم که می‌تواند سفر را برای‌تان جذاب کند، این مقصد قبرستان هایگیت لندن است که از دوره ویکتوریا در این شهر باقی مانده و افراد سرشناسی هم در بخش‌های مختلف آن دفن هستند. در برخی از رسانه‌ها گفته شده که این گورستان محل دفن خون‌آشام‌هایی هم بوده است که جسد آن‌ها را اهالی لندن دفن کرده‌اند. با ما در مجله دلتا همراه باشید.

این قبرستان کجاست؟

قبرستان هایگیت لندن یکی از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین گورستان‌های انگلستان است که در شهر لندن قرار دارد و آن را در سال ۱۸۳۹ میلادی در این شهر درست در دوره ویکتوریا ساختند، تا مکانی آرام برای مردگان این شهر به وجود بیاید. این گورستان یکی از مناطق جذاب شهر لندن به شمار می‌رود و دلیل آن هم معماری بی‌نظیر و بناهای تاریخی و فوق‌العاده‌ای است که در آن ساخته شده است.

حتی در برخی از رسانه‌های انگلیسی‌زبان در دهه ۶۰ قرن بیستم این قبرستان را خانه پادشاه خون‌آشام زنده‌نما نیز می‌دانستند. بسیاری از مردم می‌گفتند که اجساد تکه‌تکه و سرشان قطع می‌شود و حتی برخی از اجساد توسط خون‌آشام‌ها سوزانده می‌شوند.

قبرستان هایگیت انگلستان

قسمت‌های مختلف گورستان هایگیت

قبرستان هایگیت از بخش‌های مختلفی ساخته شده است. این قبرستان یک دروازه بلند و بزرگ دارد که خودش دلیل نامگذاری آن به های گیت (High Gate) نیز بوده است. اما این قبرستان تنها یک دروازه ندارد بلکه در شمال، غرب و شرق هم دروازه‌هایی وجود دارد که دروازه غرب یکی از مهم‌ترین آن‌ها است. قبرهایی از دهه‌های مختلف در این قبرستان مشاهده خواهید کرد.

قبرستان وحشت در لندن

دیگر قسمت‌های قبرستان هایگیت لندن

به غیر از دو قبرستان شرقی و غربی این مجموعه که محل دفن افراد سرشناس و معروف است قسمت‌های دیگری هم در این گورستان وجود دارد که می‌توانید به بازدید آن‌ها بروید. به همین منظور می‌توانید از قبرهای سربازان با نام وار گریوز دیدن کنید که سربازانی از جنگ‌های جهانی اول و دوم هستند. جالب اینکه در میان پیکرهای این سربازان نام چند زن نیز به چشم می‌خورد.

از دیگر دیدنی‌های موجود در قبرستان هایگیت می‌توان به صلیب قربانی (Cross of Sacrifice) اشاره کرد. این صلیب هم در بخش غربی گورستان هایگیت واقع شده و یکی از معروف‌ترین نمادهای موجود در هایگیت به شمار می‌آید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب معروف‌ترین شهرهای ارواح در جهان را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰ در ۱:۰۶ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۴ مهر ۱۴۰۰ در ۵:۰۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲ مهر ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۴ ب٫ظ

    به این مجله دلتا زیبا و عالی نمره میدهم

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۲ مهر ۱۴۰۰ در ۵:۴۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…