آبشاری بی‌نظیر در فشم، دیدنی و شگفت‌انگیز

۶
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در فاصله 25 کیلومتری از تهران و 4 کیلومتری از سمت غرب اوشان روستایی زیبا و خوش آب و هوا به نام ایگل واقع شده است. این روستا نزدیک به 2000 متر از سطح آب‌های آزاد ارتفاع دارد و یکی از مکان‌های گردشگری اهالی تهران و مناطق اطراف است.
آبشار ایگل فشم

برای معرفی طبیعت‌گردی در استان تهران یکی از آبشارهای بسیار زیبا را به شما معرفی می‌کنیم که با یکی دو ساعت پیاده‌روی به آنجا می‌رسید. نامش آبشار ایگل فشم است. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا این آبشار را بهتر بشناسیم.

این آبشار در ارتفاعات روستای ایگل واقع شده است. روستایی که در منطقه بیشترین تراکم باغ‌ها را دارد و قطعا با طبیعت بکر و زیبایی مواجه خواهید شد. ابتدای روستا، راه ماشین‌رویی به سمت روستا وجود ندارد و باید ماشین خود را بیرون روستا پارک کنید و در مسیر رودخانه به سمت ارتفاعات بروید.

چگونه برویم؟

برای رفتن به روستای ایگل باید از تهران وارد جاده لشکرک شوید و این مسیر را تا لواسان ادامه دهید. در مسیر جاده لواسانات به سمت اوشان و نرسیده به آهار جاده فرعی است که به روستای ایگل منتهی می‌شود.

آبشار ایگل

کی به آبشار ایگل فشم برویم؟

به دلیل ارتفاع و کوهستانی بودن منطقه در اوایل بهار هنوز در مسیر و ارتفاعات برف وجود دارد ولی در اواخر تابستان هم بهترین زمان بازدید از منطقه و رودخانه پر آب است. در پاییز میزان آب رودخانه کم می‌شود و در زمستان هم فقط با تجهیزات کوهنوردی می‌توان به منطقه رفت. ترجیحا اطراف روستا خرید کنید. دیدن این روستای زیبا را به شدت توصیه می‌کنیم.

آبشار ایگل در دامنه شمال شرق قله توچال واقع شده و از ارتفاع ۲۰۰۰ متری تا ۲۳۰۰ متری باغ‌های متعددی دارد. چشم‌انداز زیبایی از دامنه شمال توچال و همچنین گردنه لوپهنه دارآباد به چشم می‌آید. برای دیدن جاذبه‌های نزدیک تهران آخرین فرصت برای یک سفر دلپذیر نزدیک تهران را بخوانید.

دامنه کوه‌های این منطقه مملو از ریواس، تره کوهی و پونه است. در مسیر رسیدن به آبشار، رودخانه‌ای در جریان است که آب آشامیدنی دارد. حوالی آبشار (۳۰۰ تا ۵۰۰ متری) قلوه‌سنگ‌هایی وجود دارد که در هنگام حرکت ممکن است جابه‌جا شوند و به افراد آسیب وارد نمایند. در ۱۰۰ متری آبشار نیز صخره‌های خطرناکی وجود دارد که برای عبور از آن‌ها باید احتیاط لازم را انجام دهید و در سمت دیگر آبشار امکان صخره‌نوردی نیز وجود دارد.

آبشارهای اطراف تهران

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری منطقه‌ای رویایی و باستانی در گیلان را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۵ آبان ۱۴۰۱ در ۹:۴۱ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۷ مهر ۱۴۰۱ در ۹:۵۲ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۶ مهر ۱۴۰۱ در ۵:۳۶ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۵ مهر ۱۴۰۱ در ۶:۵۴ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰ در ۲:۱۱ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۶ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۳۹ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…