باورها و خرافات عجیب و غریب اروپایی‌ها!

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پاسخ به سوال خرافات چیست؟ کار ساده‌ای نیست. هیچ تعریف مشخص و تائید شده‌ای برای آن وجود ندارد.
خرافات عجیب

هرچه که هست، خرافات بخش جدانشدنی از فرهنگ هر کشور و ملیتی است و شناخت آن‌ها ما را با طرز فکر فرهنگ‌ها و ملل مختلف آشنا می‌کند. در این مطلب از مجله دلتا به خرافات عجیب اروپاییان می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

خرافات عجیب در پرتغال

در این کشور عقب عقب راه رفتن، بدشانسی می‌آورد چون معتقدند که عقب عقب راه رفتن، مسیر رسیدن به فرد را به شیاطین نشان می‌دهد. به‌علاوه، پای چپ هم بدیمن است و بهتر است موقع خارج شدن از یک اتاق یا ورود به خانه، قدم اول را با پای راست بردارید. اگر چیزی در گلوی شما بپرد، پرتغالی‌ها می‌گویند یک نفر به دنبال آن چیزی است که شما دارید و اگر گوش چپتان زنگ بزند، یعنی کسی پشت سر شما بدگویی می‌کند.

خرافاتی هم هستند که به خوش‌شانسی ربط دارند؛ مثلا اگر اشتباهی لباس خود را پشت و رو بپوشید، احتمالا کسی به شما هدیه می‌دهد. یا مثلا اگر وقتی هوا آفتابی است باران ببارد، یعنی یک بیوه در حال ازدواج مجدد است و از همه عجیب‌تر، اگر اشتباهی لیوان نوشیدنی شما روی میز بریزد، خوش‌شانسی و شادی در انتظار همه افراد حاضر خواهد بود.

خرافات عجیب در اسپانیا

اسپانیایی‌ها هم معتقدند که ورود به یک اتاق با پای چپ، بدشانسی می‌آورد. آن‌ها همچنین باور دارند که نباید اجازه دهید بیشتر از ۳ نفر، از فندک شما استفاده کنند، نمکدان نباید دست به دست شود و باید روی میز گذاشته شود تا هر کسی که به آن نیاز دارد خودش آن را بردارد. اسپانیایی‌ها می‌گویند اگر درپوش دودکش‌ها را بردارید، جادوگران از طریق آن به خانه راه پیدا می‌کنند و زمانی که اسباب‌کشی کردید، نباید جاروی خانه قبلی را با خودتان ببرید.

خرافات عجیب در فرانسه

در فرانسه اگر در هنگام عصر عنکبوت ببینید، شانس به شما رو می‌کند.
اگر اتفاقی پا روی مدفوع سگ بگذارید و این کار را با پای چپتان انجام داده باشید، شانس می‌آورید.
اگر نان را سر و ته روی سفره قرار دهید، بدشانسی می‌آورید. ریشه این باور به قرون وسطی باز می‌گردد. در آن دوران نان‌هایی که برای جلادان برده می‌شد، سر و ته روی میز قرار می‌گرفت به همین دلیل این اتفاق همواره یادآوری از مرگ است.
لباس نو پوشیدن در روز جمعه هم بدشانسی می‌آورد و اگر گوشتان زنگ می‌زند، کسی پشت سرتان بدگویی می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۱۱ روش موثر برای افزایش تمرکز را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰ در ۱:۰۵ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۴ مهر ۱۴۰۰ در ۵:۰۰ ب٫ظ

  3. حسین

    ۶ مهر ۱۴۰۰ در ۱۲:۱۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲ مهر ۱۴۰۰ در ۵:۲۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…