۹ خاصیت عسل با دارچین برای سلامتی!

۷
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
فواید عسل و دارچین برای سلامتی بدن، بر هیچکس پوشیده نیست. عسل و دارچین به صورت مجزا برای سلامتی ما فواید زیادی دارند.
خواص عسل با دارچین برای سلامتی

جالب است بدانید مخلوط دارچین و عسل برای سلامتی بسیار مفید است. در ادامه این مطلب از مجله دلتا راجع به خواص عسل با دارچین برای سلامتی صحبت می‌کنیم.

تقویت سیستم ایمنی

یکی از خواص مصرف عسل با دارچین تقویت سیستم ایمنی و حفظ بدن در مقابل حمله باکتری و ویروس است. طبق اطلاعات بدست آمده عسل دارای مقدار زیادی ویتامین و آهن می‌باشد. مصرف مداوم عسل باعث تقویت گلبول‌های سفید خون در مقابل باکتری‌ها و بیماری‌های ویروسی می‌باشد.

برطرف کردن سوء هاضمه

برای برطرف کردن سوء هاضمه می‌توانید از خواص عسل و دارچین استفاده کنید. برای اینکار کافیست قبل از هر وعده غذا، پودر دارچین را روی ۲ قاشق غذاخوری عسل ریخته و بخورید. این کار موجب نجات شما از ترشح اضافی اسید معده خواهد شد.

جلوگیری از آنفلوآنزا

همانطور که گفتم مصرف مخلوط عسل و دارچین برای سلامتی ما فواید زیادی دارد. به عنوان مثال یکی از فواید آن حفاظت بدن در مقابل میکروب‌های آنفلوآنزا و سرماخوردگی است.

افزایش طول عمر

اگر به صورت دائم عسل و پودر دارچین بخورید عمرتان طولانی شده و دیگر گرفتار مشکل پیری زودرس نخواهید شد. برای جلوگیری از پیری زودرس کافیست ۴ قاشق چای خوری عسل، یک قاشق چای خوری پودر دارچین و ۳ فنجان آب گرم جوشانده با هم ترکیب کرده و کمی صبر کنید تا دم بکشد. سپس این معجون را ۳ الی ۴ بار در روز به مقدار یک چهارم فنجان بنوشید.

درمان بیماری قلبی

برای درمان بیماری‌های قلبی، تنفس راحت، تقویت ضربان قلب و کاهش کسترول خون می‌توانید عسل و دارچین را با هم ترکیب کرده و مانند مربا میل کنید.

از بین بردن اثر خارش نیش حشرات

برای از بین بردن اثر خارش نیش حشرات باید یک سهم عسل، ۲ سهم آب ولرم و یک قاشق چای خوری پودر دارچین را مخلوط کرده و روی قسمتی از بدن که احساس خارش دارد بگذارید.

جلوگیری از ریزش مو

اگر دچار مشکل ریزش مو هستید می توانید از عسل کمک بگیرید. برای این کار کافیست مقداری روغن زیتون داغ، یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق پودر دارچین را با هم مخلوط کرده و قبل از دوش گرفتن روی سر خود بگذارید. سپس به مدت ۵ تا ۱۵ دقیقه منتظر مانده و بعد سرتان را بشویید.

از بین بردن عفونت مثانه

یکی دیگر از خواص عسل با دارچین برای سلامتی از بین بردن عفونت مثانه است. برای از بین بردن عفونت مثانه شما باید ۲ قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق چای خوری پودر دارچین و مقداری آب ولرم ترکیب کرده و میل کنید. این کار باعث از بین رفتن میکروب های مثانه خواهد شد.

درمان درد دندان

حتی برای درمان درد هم می‌توانید از خواص عسل با دارچین کمک بگیرید. برای اینکار کافی است یک قاشق چای خوری پودر دارچین و ۵ قاشق چای خوری عسل را ترکیب کرده و روی دندان خراب بمالید. ۳ بار در روز این کار را تکرار کنید تا نتیجه بگیرید.

کاهش کلسترول

حتی برای کاهش کلسترول و کاهش وزن هم می‌توانید از خواص عسل با دارچین کمک بگیرید. برای اینکار کافی است ۲ قاشق غذاخوری عسل را با ۳ قاشق چای خوری پودر دارچین در یک لیوان چای حل کرده و میل کنید. پس از دو ساعت میزان کلسترول شما حدود ۱۰ درصد کمتر می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند خواص شگفت‌انگیز مویز برای سلامتی!

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ آبان ۱۴۰۰ در ۵:۳۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۳ مهر ۱۴۰۰ در ۳:۴۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۱ مهر ۱۴۰۰ در ۵:۲۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۶ مهر ۱۴۰۰ در ۱۲:۰۳ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۴ مهر ۱۴۰۰ در ۷:۵۹ ق٫ظ

    عالی بود مرسی

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۴ مهر ۱۴۰۰ در ۸:۴۶ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما.

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۳ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…