چه پرده‌ای مناسب اتاق خواب کوچک است؟

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پرده اتاق خواب یک عامل بسیار تعیین کننده در دکوراسیون اتاق خواب است. انتخاب پارچه ایده‌آل و مناسب برای پرده در اتاق خواب بسیار ضروری و مهم است.
bedroom چه پرده‌ای مناسب اتاق خواب کوچک است؟

تزیین و دکور کردن یک اتاق که اندازه بزرگی ندارد می‌تواند دشوار باشد، زیرا می‌خواهید علاوه بر اینکه فضا بزرگ‌تر به‌نظر بیاید، اتاق جذاب نیز باشد. انتخاب پرده مناسب می‌تواند با ورود حداکثر نور به داخل اتاق، فضا را بزرگ‌تر و جادارتر نشان دهد. در این مطلب از مجله دلتا نکات کلیدی در مورد انتخاب پرده مناسب برای اتاق خواب کوچک برای شما بیان شده است.

انتخاب رنگ پرده مناسب برای اتاق کوچک

هنگام مواجهه شدن با یک فضای محدود و کوچک، رنگ‌های روشن بهترین گزینه برای اطمینان از بزرگ نشان دادن فضا است. با انتخاب یک پرده با رنگ روشن می‌توانید اطمینان حاصل کنید که حتی اگر پرده کاملا بسته باشد، شما در اتاق احساس تاریکی نمی‌کنید.

حتی توصیه ما برای پرده اتاق‌هایی که کوچک‌تر هستند این است که علاوه بر استفاده از رنگ‌های روشن از پارچه‌های شفاف و توری نیز استفاده شود تا حداکثر نور بتواند وارد شود.

پرده مناسب برای اتاق خواب کوچک

از پارچه‌های ضخیم مانند مخمل و کتان استفاده نکنید

پرده‌های پارچه‌ای از جنس مخمل و کتان به دلیل اینکه از مواد ضخیم ساخته شده‌اند، هنگام بسته شدن می‌توانند تمام نور را از اتاق شما دور کنند. اگر می‌خواهید از پرده پارچه‌ای برای اتاق کوچک خود استفاده کنید، بهترین گزینه پرده‌های پارچه‌ای حریر است که به راحتی نور را به داخل اتاق انتقال می‌دهد. در غیر این صورت می‌توانید از پرده‌های زنجیری و بلایندها که امکان سایه روشن شدن دارند، استفاده کنید.

پرده اتاق خواب کوچک

از طرح‌های مینیمال بهره ببرید

پرده مناسب برای اتاق خواب کوچک می‌تواند پرده‌های کرکره‌ای باشد. سعی کنید پرده‌ای را انتخاب کنید که شلوغ و پر نقش و نگار نباشد، به دنبال چیزی باشید که در دکوراسیون مینیمال بیشتر رواج دارد، مانند پرده‌های شید و زبرا ساده. این طرح از پرده‌ها به شما اجازه می‌دهد تا اتاق کوچک شما علاوه بر داشتن نور کافی بسیار مرتب و منظم به‌نظر بیاید.

طرح‌ های مینیمال

اگر انتخاب شما پرده‌های کرکره‌ای مانند پرده‌های فلزی و کرکره‌های چوبی است، سعی کنید نوعی از آن را انتخاب کنید که دارای تیغه‌های پهن‌تری است. زیرا هنگام باز بودن تیغه‌ها به دلیل فاصله آن‌ها نور بیشتری به داخل اتاق وارد می‌شود و یا اگر می‌خواهید برای پرده اتاق کوچک خودتان پرده زبرا انتخاب کنید، مدلی را انتخاب کنید که دارای قسمت توری پهن‌تر باشد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب دکوراسیون پاییزی منزل با ۷ ایده گرم و جذاب! را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۴ مهر ۱۴۰۰ در ۱:۳۴ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۳ مهر ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۳ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…