خاصیت جادویی عناب که شما را شگفت‌زده می‌کند‍!

۹
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دانشمندان می‌گویند می‌توان بی‌خوابی را بدون مصرف داروهای خواب‌آور و با روش‌های طبیعی درمان کرد.
خواص عناب برای بدن

عناب یکی از میوه‌های گرمسیری است که خواص بی‌شماری دارد این میوه بومی کشورهای آسیایی به‌ویژه چین به طور گسترده برای تهیه انواع پیش‌غذاها و سالادها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در کشورهای آسیایی از عناب در تولید شکلات‌ها و دسر استفاده می‌شود. امروز در مجله دلتا در خصوص خواص عناب برای بدن صحبت خواهیم کرد.

خواص عناب برای بدن و کیفیت خواب

فارغ از طعم دلنشین این میوه، کمتر کسی بر خواص سحرآمیز آن آشنایی دارد. تحقیقات نشان داده است عناب می‌تواند کیفیت خواب را بهبود بخشیده و باعث کاهش اضطراب و نگرانی شود. میوه خشک عناب دارای کالری کم و در عوض میزان بالایی از فیبر، ویتامین و مواد معدنی است.

میزان بالای پتاسیم موجود در عناب نقشی مهم در کنترل ماهیچه‌ها و توانایی ایجاد آرامش در زمان خواب ایفا می‌کند. مطالعات روی حیوانات در محیط آزمایشگاهی نشان می‌دهد مصرف عناب به طور چشمگیری باعث بهبود الگوی خواب و تقویت سیستم عصبی، سیستم ایمنی و گوارشی می‌شود.

آرامش بخشی

دانشمندان چینی در تحقیقات خود روی موش‌ها مشاهده کردند فلاونوئیدها و ساپونین‌ها استخراج شده از عناب باعث کاهش بیداری و بی‌قراری شده و افزایش طول خواب را به همراه دارد. محققان می‌گویند مصرف عناب یک روش طبیعی برای بهبود کیفیت خواب در افرادی است که از بی‌خوابی رنج می‌برند.

دانشمندان تحقیقات مشابهی روی تاثیرات مصرف عناب بر روی مغز انجام دادند. نتایج این تحقیقات نشان داد این میوه باعث ایجاد آرامش در بخش هیپوکامپ می‌شود. هیپوکامپ قسمتی از دستگاه لیمبیک مغز و مرکز یادگیری است که تحریک بیش از اندازه آن می‌تواند فرایند به خواب رفتن را به تاخیر بیندازد.

در حقیقت فلاونوئیدها و ساپونین‌ها موجود در عناب باعث تاثیر آرامش بخش به بخش هیپوکامپ شده و به خوابی آرام و دلنشین در فرد کمک می‌کند؛ همچنین این دو ماده فیتوشیمیایی (ماده شیمیایی گیاهی) باعث طولانی‌تر شدن خواب و آرامش سیستم عصبی مرکزی می‌شود.

یکی از متخصصان در این باره می‌گوید: یکی از قدرتمندترین خواص عناب توانایی آن برای ایجاد آرامش در ذهن، کاهش فعالیت عصبی و کمک به القا و حفظ خواب در افراد است.

از دیگر خواص عناب می‌توان به کمک آن به هضم غذا در افرادی که از سندرم روده تحریک‌پذیر رنج می‌برند اشاره کرد. فیبر بالای موجود در عناب علاوه بر کمک به فرایند گوارش، مانع یبوست می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند معجزه سیر در کاهش وزن!

۹ دیدگاه

  1. علی

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۹ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۶ آبان ۱۴۰۰ در ۵:۳۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۴ مهر ۱۴۰۰ در ۱:۳۸ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۷ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۲۹ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۶ مهر ۱۴۰۰ در ۱۲:۰۴ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۴ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۱۳ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۰ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲ مهر ۱۴۰۰ در ۷:۴۹ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۲ مهر ۱۴۰۰ در ۶:۴۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…