دهکده سبز دایره ای دانمارک؛ جاذبه مسکونی کره زمین!

۹
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یکی از مناطق اطراف کپنهاگ، پایتخت کشور دانمارک، میزبان چشم‌اندازی شگفت‌انگیز و عجیب است؛ Brondby Haveby مجموعه‌ای از خانه‌هایی زیبا است که در شبکه‌ای از فضاهای سبز دایره‌ای شکل ایجاد شده است.
دهکده سبز دایره ای

در یکی از مناطق شهری دانمارک دهکده سبز دایره ای به نام بروندبی احداث شده است. این منطقه، محله‌ای است که خانه‌های آن در شبکه‌ای از فضاهای سبز دایره‌ای ساخته شده‌اند. اگر فقط می‌خواهید به بازدید مکانی حیرت‌انگیز بروید، تفاوتی نمی‌کند. نظم موجود، باعث شده که یک منظره هوایی خیره‌کننده از بروندبی هوبی ثبت شود. در این مطلب از مجله گردشگری دلتا به معرفی دهکده دایره‌ای دانمارک، نماد تعامل اجتماعی در طراحی شهری خواهیم پرداخت.

شرایط زندگی و موقعیت مکانی دهکده دایره ای

در هر قسمت از دهکده دایره ای حدود ۱۶ خانه مسکونی در امتداد هم، حول محور دایره ساخته شده‌اند. دور تا دور و اطراف دهکده سبز دایره ای باغ‌‌هایی مشترک قرار دارد که این منطقه را سبز و زیبا کرده‌اند، علاوه بر این هر خانه‌ای در یک فضای بزرگ مستقل محصور شده است که این فضا به‌عنوان حیاط و باغ‌‌های سرسبز شخصی مورد استفاده مالکان آن‌‌ها قرار می‌‌گیرد. ساکنان هر خانه در محوطه سبز خانه خود، از منظره زیبا و هوای پاک در کنار حس آرامش و خلوت لذت می‌‌برند و ایام خود را بدون شلوغی‌‌ها و آلودگی‌‌های شهری می‌‌گذرانند.

دهکده دایره ای

اقامت در دهکده دایره ای

این فرم خاص و نقشه دهکده دایره‌ای، که جزئیات آن را می‌توانید در عکس‌های گرفته شده از هواپیماهای بدون سرنشین مشاهده کنید، مختص افراد خاصی هم هست. اقامت در خانه‌های دهکده دایره‌ای دائمی نیست. در واقع این خانه‌ها بیشتر جنبه ویلای بیرون شهر داشته و معمولا در فصل‌هایی از سال مابین ماه‌های آوریل تا اکتبر که هوای این منطقه به اندازه کافی گرم است، خانه‌ها را اجاره می‌دهند، در سایر مواقع سال بسیاری از خانه‌های دهکده سبز دایره ای جهت نگهداری و ذخیره برخی اقلام از جمله تجهیزات باغبانی و گلکاری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

جاذبه گردشگری دانمارک

قوانین و مقررات حاکم بر دهکده دایره‌ای

جالب است بدانید که قوانینی در دهکده دایره‌ای وجود دارد که افراد را از اقامت دائم در این شهرک منع می‌کند و حداکثر شش ماه می‌توانند در خانه‌های این دهکده اقامت کنند. متراژ زیربنای این خانه‌ها بسیار کوچک و در حدود ۵۰ متر مربع است که به خوبی دلیل اقامت موقتی در آن‌ها را نشان می‌دهد. از لحاظ تاسیساتی نیز، دهکده دایره‌ای شبکه فاضلاب، لوله‌کشی آب شهری و شبکه برق شهری دارد. البته مالکان اجازه نصب تاسیسات اضافه‌ای مانند صفحه‌های خورشیدی را دارند و عده‌ای شخصا آن را نصب می‌کنند تا هزینه‌های برق شهری آنان کاهش یابد.

دهکده سبز دایره ای

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری ۵ مورد از عجیب‌ترین مکان‌های گردشگری دنیا بخوانید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۱۱:۵۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ در ۹:۵۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۸ دی ۱۴۰۱ در ۶:۵۱ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۷ دی ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۲ ق٫ظ

  5. عاطفه

    ۱۷ دی ۱۴۰۱ در ۲:۵۶ ق٫ظ

    واای جه منظم وزیبا😍جالب‌تر اینکه شبکه فاضلاب و… هم دارد با اینکه ۵۰متری هستن و اقامت هم دائم نیست… با خوزستان ما فرقی نمیکنه اصلا که روی چاه نفت هستیم😭🧐🧐🤔

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۷ دی ۱۴۰۱ در ۹:۲۳ ق٫ظ

      عزیززززم😊

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۱۶ دی ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۱ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰ در ۲:۳۴ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۰۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…