خواص باورنکردنی هل برای سلامتی!

۱۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر از طرفداران کلوچه، حلوا و شیرینی‌های سنتی باشید، احتمالا می‌دانید که طعم ویژه‌ی آنها بیشتر از هر ادویه‌ی دیگری به‌دلیل وجود هل است.
خواص هل برای سلامتی

هل یکی از ادویه‌جات معطر است که به‌عنوان ملکه‌ ادویه‌ها شناخته‌شده است و یکی از گران‌قیمت‌ترین ادویه‌ها است که پس از زعفران و وانیل در رتبه‌ سوم قرار دارد. بد نیست بدانید خواص هل فقط به معطر کردن خوراکی‌ها محدود نمی‌شود و کاربردهای درمانی بسیار زیادی دارد. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا خواص هل برای سلامتی را بررسی کنیم.

جلوگیری از سرطان روده‌ بزرگ

سرطان، به ویژه سرطان روده‌ بزرگ و مقعد (کولورکتال) یکی از علل اصلی مرگ‌ومیر در سراسر جهان است. هزینه‌های سرسام‌آور درمان سرطان و عوارض جانبی این درمان‌ها پژوهشگران را برآن داشته است تا به فکر یافتن جایگزین‌هایی برای این درمان‌ها باشند.

مطالعات انجام‌شده در موسسه‌ ملی سرطان در هند نشان داده‌اند، رژیم غذایی که در آن به‌اندازه‌ کافی از هل استفاده شود می‌تواند تا بیش از ۴۸% در پیشگیری از سرطان کولورکتال مؤثر باشد.

خواص ضدمیکروبی

هزاران سال است که هل را به‌عنوان عنصر ضدعفونت می‌شناسند. در علم مدرن، به این خاصیت، خاصیت ضدمیکروبی گفته می‌شود. آزمایشات نشان داده‌اند که روغن هل می‌تواند رشد و گسترش برخی از میکروب‌های بسیار خطرناک را که معمولا سبب مسمومیت مواد غذایی می‌شوند مهار کند.

بیماری‌های دهان‌ و دندان

طب سنتی چینی و هندی از قرن‌ها قبل، برای رفع مشکلات دندان از هل استفاده کرده‌اند. از زمان اختراع آنتی‌بیوتیک تاکنون، مطالعات متعددی عوارض جانبی این داروها را نشان داده‌اند. یکی از مهم‌ترین عوارض جانبی آنتی‌بیوتیک‌ها، ازبین بردن باکتری‌های پروبیوتیک مفید در روده است.

یکی از فواید استفاده از ادویه‌جات مانند هل این است که میکروب‌های عفونی را مهار می‌کنند؛ بدون این‌که باکتری‌های پروبیوتیک را ازبین ببرند. مطالعات انجام‌شده‌ متعددی خواص ضدمیکروبی هل را تایید کرده‌اند.

سلامت قلب و عروق

براساس پژوهش‌های انجام‌شده، استفاده از هل به مقدار مناسب برای بیماران مبتلا به بیماری قلبی و عروقی منجر به کاهش ضربان قلب و کنترل ریتم آن می‌شود و فشارخون بالا را نیز کنترل می‌کند. مواد مغذی موجود در هل، از افزایش چربی در بدن جلوگیری می‌کند.

 سم‌زدایی بدن

فرایندهای متابولیک در بدن سبب آزاد شدن سموم و رادیکال‌های آزاد می‌شوند. اگر این سموم دفع نشوند، در بدن انباشته می‌شوند و می‌توانند سبب ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرطان و پیری زودرس شوند. هل مانند یک عامل سم‌زدا عمل می‌کند. روغن‌های ضروری و محتوای بیوشیمیایی هل، اثرات ضدسمی دارند.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند جلوگیری از ریزش مو با این ۵ ویتامین ضروری!

۱۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ آبان ۱۴۰۰ در ۵:۲۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰ در ۲:۰۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۱ مهر ۱۴۰۰ در ۵:۲۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۶ مهر ۱۴۰۰ در ۱۲:۰۱ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۵ مهر ۱۴۰۰ در ۵:۴۰ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۵ مهر ۱۴۰۰ در ۴:۵۶ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۵ مهر ۱۴۰۰ در ۴:۲۹ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۵ مهر ۱۴۰۰ در ۴:۲۶ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۵ مهر ۱۴۰۰ در ۴:۲۲ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۵ مهر ۱۴۰۰ در ۳:۴۳ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۵ مهر ۱۴۰۰ در ۳:۳۸ ب٫ظ

  12. آذر

    ۵ مهر ۱۴۰۰ در ۳:۲۶ ب٫ظ

    ممنون خدا قوت

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۶ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۵ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما.

      پاسخ

  13. ناشناس

    ۵ مهر ۱۴۰۰ در ۳:۱۶ ب٫ظ

  14. ناشناس

    ۵ مهر ۱۴۰۰ در ۳:۰۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…