خواص شگفت‌انگیز کلم برای سلامتی!

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کلم مانند دیگر سبزیجات منبع غنی ویتامین‌ها و مواد معدنی از جمله ویتامین K، ویتامین C، فولات، کلسیم و پتاسیم است.
خواص کلم برای سلامتی

خواص کلم در سلامت قلب، مراقبت از پوست و مو و لاغری بسیار موثر است. در این مطلب از مجله دلتا شما را با خواص کلم برای سلامتی آشنا خواهیم کرد.

سلامت قلب و کلسترول خون

بنابر بررسی‌های محققان لهستانی، کلم منبعی عالی از پلی‌فنول‌هاست که این مواد با کاهش مقدار کلسترول بد خون از ابتلا به فشار خون و همچنین ایجاد پلاکت در خون پیشگیری می‌کنند و فرد را از خطر بیماری‌های قلبی_عروقی دور نگه می‌دارند. همچنین کلم موجب تولید اسیدهای صفراوی بیشتری می‌شود و بدین ترتیب‌ از مقدار کلسترول بد خون، می‌کاهد.

مراقبت از پوست

از آن‌جاکه کلم نوعی سبزی چلیپایی است، سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی چون ویتامین C، آنتوسیانین و سولفور است. آنتی‌اکسیدان‌ها، نقش مهمی در سلامت پوست و به‌طور کلی رنگ پوست دارند و سلامت بدن را در برابر فرایند پیری تضمین می‌کنند. رادیکال‌های آزاد بدن در ایجاد چین‌وچروک و بی‌رنگی پوست، لک و دیگر مشکلات پوستی، نقش دارند.

بنابراین به‌وسیله مصرف کلم و دریافت آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن می‌توانید فرایند پیری را کند کنید و احساس شادابی و جوانی داشته باشید. همچنین کلم در پیشگیری از ابتلا به آکنه موثر است.

کاهش وزن

افرادی که می‌خواهند به روشی سالم و مناسب لاغر شوند، بهتر است کلم مصرف کنند. به‌دلیل این‌که کلم حاوی ویتامین‌های مفید، مواد معدنی و دیگر مغذی‌هاست، رژیم غذایی مناسبی برای این افراد محسوب می‌شود. همچنین کلم به‌دلیل اینکه سرشار از فیبر است، موجب حجیم شدن مدفوع در روده‌ها می‌شود و یبوست را بهبود می‌بخشد.

درضمن کلم کالری کمی دارد. یک فنجان کلم پخته، فقط ۳۳ کالری دارد. بنابراین افرادی که رژیم لاغری دارند، می‌توانند به‌راحتی و بدون نگرانی از چاق شدن، به رژیم غذایی خود، سوپ کلم اضافه کنند و هر قدر مایل‌ هستند از این سوپ میل کنند.

 مراقبت از مو

یکی دیگر از خواص کلم برای سلامتی جلوگیری از خشک شدن مو است. کلم سرشار از سولفور و سیلیکون است و جلوی خشک شدن مو را می‌گیرد. این ماده غذایی همچنین حاوی ویتامین A است که مانند آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند و موجب سلامت و رشد مناسب مو می‌شود.

 پیشگیری از سرطان پروستات

بنابر بررسی‌های محققان آمریکایی، بتاکاروتن موجود در کلم، از احتمال ابتلا به سرطان پروستات پیشگیری می‌کند و این ویژگی باعث می‌شود که کلم از نظر ضدسرطانی‌بودن به یکی از سبزیجات مهم تبدیل شود.

درمان عفونت‌ها

کلم، حاوی سولفور است و این ماده مغذی در مبارزه با عفونت‌ها بسیار مفید است. کمبود سولفور موجب عفونت‌های میکروبی شده و از سرعت درمان می‌کاهد. اما مصرف کلم نه تنها از شدت زخم‌ها می‌کاهد، بلکه روند درمان را نیز بهبود می‌بخشد.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند کاهش وزن سریع با ترفندهای طلایی!

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ آبان ۱۴۰۰ در ۶:۴۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۶ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۴۲ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۷ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۱۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۶ مهر ۱۴۰۰ در ۱۲:۰۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…