۷ اشتباهی که خانه شما را کوچک‌تر نشان می‌دهد!

۱۰
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر قصد دارید دکوراسیون منزل شیک و بی‌نقص داشته باشید باید اشتباهات دکوراسیونی را بدانید و با رعایت آن‌ها وسایل منزل خود را بچینید.
اشتباهات در چیدمان وسایل خانه

گاهی فضای داخلی خانه آنقدر کوچک است که یک سانتی‌متر هم برای چیدن وسایل اهمیت پیدا می‌کند. اگر تا به حال نسبت به تغییر دکوراسیون و چیدمان منزل اقدام کرده باشید، متوجه می‌شوید که این کار آنقدرها هم ساده نیست. اشتباهات در چیدمان وسایل خانه باعث می‌شوند که خانه کوچک‌تر به‌نظر بیاید. با ما در این مطلب از مجله دلتا همراه باشید تا شما را در چیدمان خانه راهنمایی کنیم.

ست کردن وسایل با هم در خانه

اگر تمامی پرده‌ها، فرش‌ها، کوسن‌ها و … از یک طرح و پارچه باشند و رنگ‌بندی مشابه داشته باشند، باعث می‌شوند که فضا کوچک و یکنواخت به‌نظر بیاید. با انتخاب طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت و متضاد فضا را بزرگ‌تر و دلبازتر جلوه دهید.

اشتباهات در چیدمان وسایل خانه

رنگ‌های تیره برای دیوارهای خانه

رنگ تیره به علت جذب نور باعث کوچک نشان دادن فضا می‌شود. به همین دلیل بهتر است برای رنگ‌آمیزی و همچنین کاغذ دیواری از رنگ‌های روشن استفاده شود.

چسباندن مبل‌ها و وسایل به دیوار خانه

بین فضای مبل‌ها و دیوار یا وسایل دیگر مثل میز ناهارخوری اگر فاصله با دیوار باشد، فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. حداقل ۱۵-۱۰ سانتی‌متر فاصله لازم است. همچنین چیدمان مبل، میز ناهارخوری، بوفه و … باید به‌گونه‌ای باشد که به راحتی بتوان رفت و آمد داشت.

اشتباهات در چیدمان وسایل خانه

استفاده بیش از اندازه از وسایل تزئینی

اگر بیش از اندازه از وسایل دکوری و تزئینی استفاده شود حتی اگر خانه‌ای بزرگ هم داشته باشید، خانه کوچک و شلوغ به‌نظر می‌آید. دکوری‌ها را به صورت تکی قرار دهید تا جلوه‌ای دوچندان داشته باشند. اگر دوست دارید مبلمان خود را تزئین کنید به مطلب رازهایی برای زیباتر شدن مبلمان در خانه مراجعه کنید.

پرده‌های کوتاه در خانه

از اشتباهات در چیدمان وسایل خانه استفاده از پرده‌های کوتاه است. پرده‌ها باید از سقف تا سطح زمین آویزان باشد. از پرده‌های قدی و بلند که سرتاسر دیوار را می‌پوشانند برای نشان دادن فضایی بزرگ‌تر استفاده کنید.

پرده‌ های کوتاه در خانه

نورپردازی نادرست در خانه

استفاده از منابع نور مختلف نظیر آباژور، لوستر، نورهای مخفی و… به معنای نورپردازی مناسب است. نور کافی در هر اتاق آن را دلبازتر نشان می‌دهد.

عدم تناسب تابلو با ابعاد دیوار

در انتخاب تابلوها علاوه بر طرح مناسب، در ابتدا باید به اندازه دیوارهای خود توجه کنید. برای دیوارهای بزرگ انتخاب تابلوهای کوچک اصلا توصیه نمی‌شود. برای تابلوهای بزرگ به دیوارهای بزرگ نیاز دارید. پس در انتخاب تابلوها به تناسب آن با دیوارهای خود توجه کنید.

ابعاد نامناسب تابلو

پیشنهاد مطالعه: مطلب بهترین مدل‌های رومیزی برای میز ناهارخوری را بخوانید.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰ در ۶:۳۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۳۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ در ۱:۳۸ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ در ۸:۲۶ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ در ۶:۰۰ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ در ۵:۱۹ ب٫ظ

  7. سهیلا سهیلی

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ در ۵:۱۶ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ در ۵:۰۴ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ در ۴:۵۶ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ در ۴:۰۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…