اصول مهم در دکوراسیون آشپزخانه که باید بدانید!

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آشپزخانه یکی از مکان‌های مهم خانه است که افراد خانه دار بیشتر زمان خود را در آن سپری می‌کنند و از این رو دکوراسیون آن اهمیت زیادی دارد.
طراحی و دیزاین دکوراسیون آشپزخانه

طراحی و دیزاین دکوراسیون آشپزخانه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در دکوراسیون داخلی منزل اصول و قواعدی دارد که با رعایت کردن آن‌ها می‌توانید دکوراسیون کاربردی و زیبایی داشته باشید. با مجله دلتا همراه باشید.

کابینت آشپزخانه

مهم‌ترین وسیله آشپزخانه کابینت است که بیشتر فضای آشپزخانه را اشغال می‌کند. کابینت‌ها را باید با توجه به سبک دکوراسیون داخلی منزل انتخاب کنید و همچنین باید جنس آن‌ها باکیفیت باشد و در معرض رطوبت آسیب نبینند.

طراحی و دیزاین دکوراسیون آشپزخانه

کابینت‌ها در مدل‌ها و جنس‌های مختلف ساخته می‌شوند که می‌توانید با توجه به سلیقه و بودجه‌ای که دارید مدل موردنظر خود را خریداری کنید.

مبلمان آشپزخانه

نوع مبلمانی که در آشپزخانه قرار داده می‌شود باید بر اساس سبک دکوراسیون داخلی منزل انتخاب شود. برای آشپزخانه‌های مدرن از میز و صندلی‌های ساده و جمع و جور استفاده می‌شود. در آشپزخانه‌های مدرن که از اپن آشپزخانه به‌عنوان میز ناهارخوری استفاده می‌کنند. صندلی‌های پایه بلند اپن طراحی شده‌اند که به زیبایی و شیک بودن دکوراسیون آشپزخانه می‌افزاید.

مبلمان آشپزخانه

تزیین آشپزخانه

در تزیین آشپزخانه بهتر است افراط نکنید و آشپزخانه را بیش از حد شلوغ نکنید. قبل از شروع به تزیین آشپزخانه آن را مرتب کنید و وسایل اضافی را دور بریزید، برای تزیین از وسایل ساده و کاربردی استفاده کنید.

تزیین آشپزخانه

می‌توانید برای روکابینتی آشپزخانه از چوب یا سنگ های مرمر و گرانیت طبیعی با گره‌ها و بافت استفاده کنید. لوسترها نیز وسایل روشنایی هستند که می‌توانید از آن‌ها برای تزیین استفاده کنید. برای تزیین کانتر آشپزخانه وسایل برقی کاربردی را روی آن بچینید.

نورپردازی آشپزخانه

در نورپردازی آشپزخانه نورپردازی بالای سینک ، میز کار و قسمت غذاخوری خیلی مهم است و این مکان‌ها حتما باید نور کافی داشته باشند، چراغ‌های ال ای دی برای زیر کابینت مناسب هستند. در آشپزخانه همه باید نور سفید و قوی داشته باشیم و هم نور ملایم که هنگام دورهمی و معاشرت بتوانیم از این مکان استفاده کنیم.

نورپردازی آشپزخانه

چند نکته برای طراحی و دیزاین دکوراسیون آشپزخانه

  • در چیدمان آشپزخانه دقت کنید هر چیزی را در جای مناسب خود و جایی که استفاده می کنید قرار دهید، قابلمه و تابه‌ها را در نزدیکی محل آشپزی قرار دهید تا به راحتی در دسترس باشند.
  • برای راحتی کار می‌توانید ظروف مواد و ادویه را از نوع شیشه‌ای انتخاب کنید که داخل آن دیده شود که پیدا کردن و استفاده از آن راحت باشد.

چیدمان آشپزخانه

  • اگر آشپزخانه کوچکی دارید از رنگ‌های روشن استفاده کنید، رنگ‌های تیره فضای آشپزخانه را کوچک‌تر نشان می‌دهند. از رنگ‌های روشن برای کابینت آشپزخانه و از نور طبیعی برای توسعه دید استفاده کنید.
  • برای دم دست بودن روغن‌ها و وسایل آشپزی یک قفسه کنار اجاق گاز در نظر بگیرید تا راحت‌تر آشپزی کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب کدام کاغذ دیواری مناسب اتاق پذیرایی است؟ را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰ در ۲:۴۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۱۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…