نکات طلایی در چیدمان اتاق خواب که نمی‌دانید!

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دکوراسیون اتاق خواب باید به‌گونه‌ای باشد که در آن احساس راحتی داشته باشید و بعد از یک روز سخت کاری بتوانید نفسی تازه کنید و خستگی کار را از تن خود بیرون کنید.
تزیین و چیدمان اتاق خواب

تزیین و چیدمان اتاق خواب بستگی به سلیقه شخصی افراد دارد. برای چیدمان اتاق خواب یک سری اصول کلی را می‌توانید در نظر داشته باشید تا اتاق خواب شما یک دکوراسیون شیک و جذاب و در عین حال راحت و آرامش‌بخش داشته باشد. با مجله دلتا همراه باشید.

انتخاب سبک دکوراسیون اتاق خواب

برای شروع کار ابتدا یک سبک مناسب برای اتاق خواب و منزل خود انتخاب کنید. باید همه وسایل و جزئیاتی که در اتاق خواب قرار می‌گیرند با هم هماهنگ باشند و دارای یک سبک کلی باشند.

تزیین و چیدمان اتاق خواب

سبک دکوراسیون شما می‌تواند مدرن باشد و یا کلاسیک. انتخاب سبک به سلیقه افراد بستگی دارد. بعضی از افراد به تخت خواب ها و وسایل منبت کاری شده و دارای نقش و طرح علاقه دارند، برای این افراد سبک کلاسیک مناسب است.

چیدمان سرویس خواب

برای چیدمان اتاق خواب ابتدا باید از سرویس خواب شروع کنید. در بین اجزا و وسایلی که در اتاق خواب قرار می‌گیرند تخت خواب بزرگ‌ترین وسیله است که باید ابتدا آن را در جای مناسبی قرار دهید.

تزیین و چیدمان اتاق خواب

تخت خواب باید در وسط بزرگ‌ترین دیوار اتاق قرار داده شود تا نمای اتاق زیباتر شود. بعد از قرار دادن تخت خواب پاتختی‌ها را در دو طرف تخت با فاصله مناسب قرار دهید. فاصله بین تخت خواب و پاتختی ها باید مناسب و دقیق باشد.

استفاده از تعداد زیادی بالشت

برای داشتن آرامش بیشتر و خواب راحت تعدادی بالشت روی تخت خواب خود قرار دهید. برای پرهیز از شلوغی ابتدا به فضای اتاق خواب و اندازه تخت خواب خود نگاهی بیندازید و تصمیم بگیرید چه تعداد بالشت و کوسن مناسب است.

استفاده از تعداد زیادی بالشت

کوسن‌ها را از رنگ‌های متفاوت و زیبا انتخاب کنید تا هم راحتی شما هنگام خواب و استراحت فراهم شود و هم زیبایی بیشتری به دکوراسیون اتاق خواب شما بدهد.

نحوه قرار دادن آینه در اتاق خواب

آینه باید در محلی قرار گیرد که هنگام رفت و آمد در اتاق به آن برخورد نکنید همچنین باید طوری قرار داده شود که روبروی تخت نباشد و هنگام خوابیدن تصویر شما در آن نیفتد چراکه اتاق خواب محل خوابیدن و آرامش است و نباید مانعی برای آن وجود داشته باشد.

آینه در اتاق خواب

رنگ اتاق خواب

انتخاب رنگ اتاق خواب بستگی به سلیقه افراد دارد. سعی کنید از رنگ‌های آرامش‌بخش و ملایم بیشتر استفاده کنید و از رنگ‌های تند و جیغ دوری کنید چراکه اتاق خواب باید محلی پر از آرامش باشد تا بتوانید یک استراحت و خواب راحت داشته باشید.

رنگ اتاق خواب

تزیینات اتاق خواب

برای تزیین و چیدمان اتاق خواب از چیزهایی که به آن علاقه دارید استفاده کنید. برای دیوارها از قاب عکس‌های مورد علاقه خود بهره بگیرید. برای اتاق پسرانه نوجوان می‌توانید از پوسترهای سه بعدی و یا توپ فوتبال و سایر چیزهایی که به آن علاقه دارند استفاده کنید.

تزیینات اتاق خواب

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ اشتباهی که خانه شما را کوچک‌تر نشان می‌دهد! را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۷ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۸ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰ در ۶:۲۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۲۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…