چند راهکار جادویی برای اینکه چاق نشویم!

۷
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کاهش وزن سخت است، اما چالش ثابت نگه داشتن وزن بعد از رژیم‌های غذایی سخت‌تر از آن خواهد بود.
چالش ثابت نگه داشتن وزن

کاهش وزن امری است که برای بسیاری از افراد که دچار اضافه وزن هستند، کار دشوار و سختی است. بنابراین وقتی شما برای کاهش وزن تصمیم جدی گرفته‌اید و بعد از کلی تلاش به وزن ایده آل خود رسیدید، حالا باید برای ثابت نگه داشتن وزن خود تلاش کنید. جالب است بدانید که چالش ثابت نگه داشتن وزن از وزن کم کردن سخت‌تر خواهد بود. با مجله دلتا همراه باشید.

چالش ثابت نگه داشتن وزن

چرا بعد از کاهش وزن مجدد چاق می‌شویم؟

رژیم‌های غذایی سخت کمک می‌کند که همان ابتدا وزن زیادی را کم کنید، اما پیروی از این رژیم برای طولانی مدت غیر ممکن است. اگر از چنین برنامه‌هایی برای کاهش وزن استفاده می‌کنید، در واقع خودتان را برای اضافه وزن آماده کرده‌اید. بهتر است بدانید که یک رژیم غذایی موفق فقط با کاهش کالری امکان‌پذیر خواهد بود.

عدم داشتن برنامه غذایی منظمی

باید برنامه غذایی سالمی داشته باشید و به آرامی از کالری برنامه غذایی خود کم کنید. با این کار زمانی که به وزن ایده‌آل می‌رسید کافی است برای ثابت نگه داشتن آن مقدار بیشتر از آن‌چه در طول رژیم می‌خوردید کالری مصرف کنید.

از غذاهای دلخواه خود را محروم نکنید

اگر نمی‌خواهید بعد از رسیدن به وزن مورد نظر دوباره چاق شوید، نباید خود را از غذاهایی که دوست دارید محروم کنید. اگر کربوهیدرات دوست دارید تو برنامه غذایی‌تان از نان‌های سبوس‌دار استفاده کنید. گاهی اوقات فست فود بخورید. برنامه غذایی شما باید واقع‌بینانه و انعطاف‌پذیر باشد تا در طولانی مدت جواب بدهد. در غیر این صورت وزنی که کم کردید خیلی سریع برمی‌گردد.

بهترین ذهنیت برای تثبیت کاهش وزن چیست؟

بر خلاف نتایج دلهره‌آور پژوهش‌ها، بسیاری از متخصصان معتقدند که کنترل ذهنیت به جلوگیری از افزایش وزن ناخواسته کمک می‌کند. این که کاهش وزن رو به عنوان یک هدف نبینید و فقط آن را تغییری در سبک زندگی بدانید بسیار اهمیت خواهد داشت.

اگر تصمیم خود را بر اساس تغییر سبک زندگی بگیرید، تثبیت وزن بسیار ساده خواهد بود. ذهنیتی که با پیشرفت در کاهش وزن برای خودتان تصور می‌کنید برای رسیدن به موفقیت طولانی مدت ضروری است. وقتی تصمیم می‌گیرید سبک زندگی را به طور اساسی تغییر بدهید، خواهید دید که تثبیت وزن بسیار ساده‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کردید.

چگونه وزن کاهش یافته را ثابت نگه داریم؟

مک کیتریک متخصص تغذیه می‌گوید: در زمان تثبیت وزن همیشه باید گوش به زنگ باشید. او همیشه به مراجعینش توصیه می‌کند وقتی به وزن ایده‌آل رسیدند این رویکرد سه شاخه را دنبال کنند:

۱- پایبندی که شامل پیروی از سبک زندگی سالم و پرهیز از پرخوری است.

۲- اشتباهات تغذیه‌ای خود را فراموش کنند.

۳-  مرتب خودشان را وزن کنند.

چگونه در تعطیلات وزنم را ثابت نگه دارم؟

متخصصان معتقدند که تعطیلات جای کاهش وزن نیست. اما از طرفی نباید در این دوره کاملا رژیم و روتین و ورزش را فراموش کنید.

مک کیتریک می‌گوید تعطیلات زمان مناسبی برای محروم کردن خودتان نیست. اما توصیه ما این است که از قبل برنامه‌ریزی کنید و هر روز تا حدودی به خود اجازه غذا خوردن بدهید. مهم، ایجاد یک تعادل در سبک زندگی است.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند جلوگیری از ریزش مو با این ۵ ویتامین ضروری!

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ آبان ۱۴۰۰ در ۵:۳۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۴ مهر ۱۴۰۰ در ۵:۰۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۶ مهر ۱۴۰۰ در ۱۲:۰۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۳ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۵ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲ مهر ۱۴۰۰ در ۵:۱۵ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲ مهر ۱۴۰۰ در ۳:۵۳ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲ مهر ۱۴۰۰ در ۲:۵۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…