با گلپر خود را بیمه کنید!

۸
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
از خواص معجزه‌آسای گلپر چه می‌دانید؟ یکی از گیاهان دارویی پر استفاده در غذاهای ایرانی، گلپر است.
خواص گلپر برای سلامتی

این گیاه طعم دلپذیری دارد و با خواص فراوان خود برای درمان انواع بیماری‌ها مانند بیماری‌های قارچی، قلب، سرطان، دیابت و … بسیار موثر است. ما در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم تا شما را با خواص گلپر برای سلامتی آشنا کنیم. همراه ما باشید.

ضد درد

یکی از خواص گلپر خاصیت ضد درد آن است که برای کاهش درد بسیار موثر است. به عنوان مثال اگر زخم پوستی دارید، شما می‌توانید عصاره این گیاه را بر روی زخم خود بگذارید. گلپر علاوه بر ضد عفونی کردن زخم‌ها از گسترش زخم نیز جلوگیری می‌کند.

لاغری

طبع گلپر گرم است. در نتیجه سردی معده شما را به خوبی از بین می‌برد. این ویژگی باعث می‌شود تا هضم غذا بهتر اتفاق بیفتد. علاوه‌بر این یکی از خواص گلپر کنترل اشتهای کاذب است. این ویژگی کمک می‌کند تا شما راحت‌تر کاهش وزن داشته باشید. در واقع گلپر یک چربی سوز قوی برای شکم و پهلوها است. پیشنهاد می‌کنیم که بعد از ورزش از دمنوش گلپر استفاده کنید.

ایمن‌سازی بدن

جهت جلوگیری از بیماری‌های دستگاه ایمنی مانند آرتریت روماتوئید استفاده از عصاره گلپر را به شما پیشنهاد می‌دهیم. همچنین مصرف این گیاه کوهی به بازسازی بافت عضله، غضروف، استخوان و … کمک بسیار زیادی می‌کند.

خواص ضد میکروبی

از آن‌جایی که گلپر خاصیت ضدمیکروبی دارد، می‌تواند به عنوان یک آنتی‌بیوتیک عمل کند و رشد میکروارگانیسم‌ها و باکتری‌ها را متوقف نماید. شما می‌توانید از این گیاه کوهی برای قسمت‌هایی از بدن که دچار میکروارگانیسم است، استفاده کنید.

تقویت حافظه

یکی دیگر از خواص گلپر برای سلامتی تقویت حافظه است. اگر سردی به مغز غلبه کند، باعث کندی حافظه می‌شود. برای این منظور نوشیدن چای گلپر را به شما پیشنهاد می‌دهیم. بعد از مصرف این چای حافظه شما به شدت تقویت خواهد شد.

درمان نفخ شکم

اگر شما هم جزو کسانی هستید که از نفخ شکم خود خسته شده‌اید، دمنوش گلپر را امتحان کنید. همچنین تجربه ثابت کرده است که جویدن ساقه گلپر می‌تواند به سرعت نفخ شکم شما را برطرف کند. در کنار این خواص استفاده از دمنوش گلپر می‌تواند برای درمان سوءهاضمه، برونشیت مزمن و دفع عمومی نیز بسیار موثر باشد.

خاصیت ضد دیابت

با استفاده از عصاره گلپر می‌توان علائم بیماری دیابت را کاهش داد. آترواسکلروز، بیماری عروق و … از جمله مواردی است که بعد از بروز دیابت ممکن است فرد دچار آن شود.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه جلوگیری از ریزش مو با این ۵ ویتامین ضروری!

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ آبان ۱۴۰۰ در ۶:۴۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۰۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۶ مهر ۱۴۰۰ در ۱۲:۰۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲ مهر ۱۴۰۰ در ۱۲:۰۴ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۷ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ در ۶:۲۹ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ در ۳:۳۹ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ در ۳:۱۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…