۵ معیار عجیب زیبایی در کشور‌های آسیایی را بشناسید!

۸
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با وجود معیار‌های زیبایی جهانی که در مجله‌های مد شاهد هستیم، هر ملتی ویژگی‌ها و رسم و رسوم خاص خودش را در رابطه با زیبایی زنان دارد.
معیارهای عجیب زیبایی

اگرچه مردم اغلب کشور‌ها پول بسیاری برای زیبایی دندان‌های خود خرج می‌کنند، در ژاپن زن‌ها برای کج کردن دندان‌هایشان پول خرج می‌کنند. بنابراین حقیقتا می‌توان گفت که زیبایی یک مفهوم نسبی است. با مجله دلتا همراه باشید تا با معیارهای عجیب زیبایی در کشور‌های آسیایی آشنا شوید.

۱- ابرو‌های به هم پیوسته (تاجیکستان)

اگرچه در قسمت‌های مختلف جهان، زن‌ها ابروهایشان را برمی‌دارند و سعی می‌کنند آن‌ها را به بهترین شکل ممکن دربیاورند، در تاجیکستان، ابروان پیوسته‌ی طبیعی نشانه‌ی زیبایی سنتی است و این جزو معیارهای عجیب زیبایی در تاجیکستان است.

زنانی که از موهبت داشتن ابرو‌های پرپشت محروم هستند، از گیاهی به نام usma استفاده می‌کنند. آن‌ها حتی فاصله‌ی بین ابروان‌شان را رنگ می‌کنند تا ابروهایشان پیوسته به نظر برسد. والدین نیز از سنین پایین از این تکنیک برای دختران‌شان استفاده می‌کنند.

۲- کشیده کردن گردن (تایلند)

گردن‌های دراز نماد زیبایی قوم کایان هستند. این سنت، ریشه‌های مختلفی دارد و بسیاری بر این باورند که در روزگار دور، این کار زنان را از بردگی محافظت می‌کرده است. با این حال، برخی می‌گویند که گردن‌های دراز، آن‌ها را به اژد‌ها شبیه می‌ساخته است و اژد‌ها در داستان‌های فولکلور، شخصیت‌های مهمی بوده‌اند.

دختر‌ها از ۵ سالگی از سیم‌پیچ‌های برنجی استفاده کرده و با گذر زمان، به تعداد حلقه‌ها اضافه می‌کنند.

معیارهای عجیب زیبایی

۳- ناخن‌های بلند پا (هند)

زنان هندی فقط به ناخن‌های بلند دست اکتفا نمی‌کنند. آن‌ها ناخن‌های پایشان را نیز بلند می‌کنند. بر خلاف مد‌های جهانی، ناخن‌های بلند لاک‌خورده‌ی پا در کشور هند از محبوبیت بالایی برخوردارند.

۴- صورت قلبی‌شکل (کره‌ی جنوبی)

کره‌ی جنوبی بیشترین تعداد سرانه‌ی عمل‌های زیبایی در جهان را در اختیار دارد. شکل دادن به چهره جزو سه عمل زیبایی محبوب در کره‌ی جنوبی است. با وجود خطرات بالقوه، زنان خود را تحت عمل کوچک‌سازی استخوان گونه، زاویه‌دار کردن صورت و تصحیح فک قرار می‌دهند تا بدین گونه صورتی قلبی‌شکل پیدا کنند.

۵- دندان‌های سیاه (ژاپن)

سیاه کردن دندان یا «اوهاگورو» رسمی است که طی آن دندان‌ها را سیاه می‌کنند. اگرچه الان کسی دیگر این کار را انجام نمی‌دهد، اما باید گفت که در گذشته، دندان سیاه، در ژاپن زیبا تلقی می‌شده است. این کار نمادی از جایگاه اجتماعی زنان برای به رخ کشیدن زیبایی و آمادگی‌شان برای ازدواج بوده است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ کاربرد عجیب نوشابه که قطعا نمی‌دانید را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳ شهریور ۱۴۰۱ در ۸:۵۹ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ در ۱:۴۰ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۸ مرداد ۱۴۰۱ در ۹:۱۴ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۸ مرداد ۱۴۰۱ در ۷:۳۸ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰ در ۶:۴۱ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۰ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲ مهر ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…