نکات طلایی در انتخاب پرده آشپزخانه شما

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از مهم‌ترین المان‌های دکوری در آشپزخانه پرده است. انتخاب یک پرده مناسب می‌تواند آشپزخانه را به فضایی زیبا و همخوان با سایر بخش‌های منزل تبدیل کند.
انتخاب پرده مناسب برای آشپزخانه

انتخاب پرده مناسب برای آشپزخانه تاثیر بسیار مهمی در زیبایی و افزایش انرژی مثبت فضای آشپزخانه دارد، شاید توجه به پرده پذیرایی ، نشیمن و اتاق خواب باعث شده است ما کمتر به این مهم توجه کنیم. اصولا پوشاندن پنجره‌ها یکی از مهمترین ارکان در دکوراسیون داخلی است، که پنجره آشپزخانه نیز جزئی از آن است. اما برای تهیه پرده آشپزخانه باید نکات و مواردی نیز مورد توجه قرار گیرد که مجله دلتا در این مطلب شما را با آن‌ها آشنا می‌کند.

انتخاب رنگ برای پرده آشپزخانه

همانطور که می‌دانید آشپزخانه مکانی برای پخت و پز و در بعضی موارد صرف غذا است. به همین دلیل انتخاب پرده‌هایی که رنگ‌های گرم نظیر قرمز ، زرد و نارنجی به صورت ملایم در آن‌ها بکار رفته به دلیل اینکه اشتها آور است مناسب است. استفاده از رنگ‌های تیره مانع از ورود نور طبیعی به آشپزخانه شما می‌شود و فضا را بی روح و ناخوشایند می‌کند.

انتخاب پرده مناسب برای آشپزخانه

طرح دار بودن پرده آشپزخانه

سعی کنید طرح پرده را متضاد با دیوارهای آشپزخانه انتخاب کنید، اگر پوشش دیوار طرح‌دار بود سعی کنید پرده‌ای با طرح ساده انتخاب کنید و اگر دیوارها ساده بود می‌توانید از پارچه‌های طرح دار مخصوصا پرده گل‌دار استفاده کنید. انواع مدل‌های پرده آشپزخانه را می‌توانید در مطلب زیباترین مدل‌های پرده آشپزخانه برای خانه شما بخوانید.

انتخاب پرده مناسب برای آشپزخانه

انتخاب پرده آشپزخانه با توجه به سبک چیدمان

سبک چیدمان آشپزخانه یکی از اساسی‌ترین نکات در انتخاب پرده مناسب برای آشپزخانه است، دکوراسیون داخلی آشپزخانه نیز سبک‌های مختلفی دارد که در راستای انتخاب سبک دکوراسیون داخلی به آن پرداخته می‌شود، بنابراین در انتخاب پرده باید به سبک دکوری آن بیشترین توجه معطوف شود.

پرده آشپزخانه با توجه به سبک چیدمان

استفاده از پرده‌های بالا رونده

پرده‌های بالا رونده به علت اینکه فضای کمتری اشغال می‌کنند و همچنین قیمت مناسب و نصب آسان می‌توانند انتخاب خوبی برای پرده آشپزخانه باشند. از انواع این پرده‌ها می‌توان به پرده زبرا آشپزخانه، شید رول ، کرکره و … اشاره کرد.

پرده‌های بالا رونده

جنس پرده آشپزخانه

جنس این پرده از اهمیت بالایی برخوردار است، به علت اینکه این پرده در مجاورت مواد غذایی و لک و چربی قرار دارد و باید کیفیت بالایی داشته باشد تا با چند بار شست شو از بین نرود. همچنین توجه داشته باشید در صورت استفاده از پرده‌های بالارونده نظیر زبرا سعی کنید از نوع قابل شستشوی آن خریداری کنید.

جنس پرده آشپزخانه

انتخاب میل پرده

میل پرده نقش مهمی در زیبا دیده شدن پرده خواهد داشت، بعد از این که پرده‌ها آماده شد نوبت به انتخاب میل پرده برای آن می‌رسد، اگر دکوراسیون آشپزخانه لوکس و کلاسیک است باید از میل پرده‌های سنگین و دکوری استفاده کنید، اما برای پرده‌های سبک، پارچه‌ای و نازک می‌توان از میل پرده‌های ظریف استفاده کرد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب کفپوش تیره یا روشن، کدام مناسب خانه شماست؟ را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۱ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰ در ۷:۱۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…