خواص شگفت‌انگیز مویز برای سلامتی!

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مویز نوعی خشکبار بسیار خوش‌طعم است که فواید بسیار زیادی برای سلامتی بدن دارد.
خواص مویز برای سلامتی

مویز با خشک‌کردن حبه‌های انگور قرمز بی‌دانه به دست می‌آید و کوچک‌تر از کشمش های معمولی و شیرین است. استفاده از مویز در کیک، مربا و سایر غذاها طعم بسیار لذیذی به آن‌ها می‌دهد. مویز سرشار از آهن، آنتی اکسیدان و فیبر است و با مصرف آن مواد مغذی فوق‌العاده عالی به بدن‌تان می‌رسد. در این مطلب از مجله دلتا، خواص مویز برای سلامتی را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

حفظ انرژی بدن

مویز حاوی انواع ویتامین‌های B است و می‌تواند شما را در طول روز پرانرژی و سرزنده نگه دارد. همان طور که می‌دانیم، ویتامین B نقشی مهم در تبدیل غذا به سوخت دارد و مویز، به‌دلیل داشتن مقادیر زیادی ویتامین B، می‌تواند در این تبدیل به شما کمک کند و شما را پرانرژی نگه دارد.

منبع خوب پروتئین

مویز حاوی پروتئین هم هست و از بدن، به‌ویژه زمانی‌که می‌خواهید ماهیچه‌های‌ خود را تقویت کنید، به‌خوبی حمایت می‌کند. مصرف مویز، به‌عنوان تنقلات روزانه، سرعت عضله سازی را افزایش می‌دهد. برای گیاهخواران، مویز منبع خوب پروتئین است.

کلسترول اندک

بررسی‌ها نشان داده است که افزودن مویز به رژیم غذایی می‌تواند از مقدار مضر کلسترول بکاهد. این کشمش‌های کوچک منبعی عالی از فیبرهای حل‌شدنی هستند و به تنظیم قند خون کمک می‌کنند. آن‌ها می‌توانند از ورود کلسترول به جریان خون پیشگیری کنند. تحقیقی در دانشگاه کانکتیکات آمریکا نشان داد که، با مصرف یک فنجان کشمش در روز، مقدار چربی خون داوطلبان مورد آزمایش کاهش می‌یابد و در وضعیتی مطلوب قرار می‌گیرد.

سلامت استخوان‌ها

مصرف خوراکی‌هایی که استخوان‌ها را قوی و سالم نگه می‌دارند ضروری است. مویزها حاوی نوعی عنصر شیمیایی به نام بور (boron) هستند که موجب استحکام استخوان‌ها می‌شود و عملکرد مفاصل را بهبود می‌بخشد. تحقیقات نشان داده است که رژیم غذایی سرشار از بور می‌تواند از خطر پوکی استخوان بکاهد. پوکی استخوان یکی از بیماری‌های دوران کهنسالی است و موجب ضعف و شکنندگی استخوان‌ها می‌شود.

ضدپوسیدگی دندان

یکی دیگر از خواص مویز برای سلامتی حفظ سلامت داندان‌ها است. مویزها معمولا تنها خوراکی‌های شیرین هستند که دندان‌پزشکان آن‌ها را تایید می‌کنند. باکتری‌های دهانی موجب پوسیدگی دندان و بیماری‌های دهانی، مانند عفونت لثه می‌شوند. مویز سرشار از ترکیباتی است که با این باکتری‌ها مبارزه می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند تاثیر بی‌نظیر سرکه سیب بر ویروس کرونا!

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۰۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۶ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ در ۸:۳۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…