کالاهایی که فکر نمی‌کنید استفاده از آن‌ها ممنوع باشند!

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
چطور ممکن است چیزی در یک کشور قانونی و در دیگری غیر قانونی باشد؟
قوانین عجیب در برخی از کشورها

از قوانین و احکام عجیب و غریب تا دلتان بخواهد همه جای دنیا داریم. بعضی‌ها از آن‌ها از گذشته به جا مانده است زیرا انگار کسی به خاطر نداشته که آن‌ها را حذف کند. اما قوانین جدیدی هم هست که شاید آن‌ها هم در نگاه اول بی‌معنی به نظر برسند. با مجله دلتا همراه باشید تا بیشتر با قوانین عجیب در برخی از کشورها آشنا شوید.

کرم‌های ضدآفتاب

در هاوایی ممنوعیت‌های مختلفی در خصوص مواد شیمیایی درون کرم‌های ضدآفتاب اعمال شده است. تصور می‌شود این مواد شیمیایی یکی از عوامل دخیل در تخریب صخره‌های مرجانی است.

نی بادکنک

استفاده از نی بادکنک در تمامی کشور‌های اروپایی ممنوع شده است. این ممنوعیت کاملا منطقی است، چون ساختار آن‌ها تفاوتی با دیگر اقلام کوچک پلاستیکی ندارد. این نی‌ها گرچه قابلیت بازیافت شدن دارند، اما به ندرت لزوم بازیافت آن‌ها احساس می‌شود.

محصولات بهداشتی حاوی دانه‌های ریز

در بسیاری از محصولات بهداشتی دانه‌های ریز پلاستیکی وجود دارد: از اسکراب‌ها گرفته تا شامپو‌های بدن و خمیردندان‌ها. این دانه‌های ریز وارد سیستم فاضلاب می‌شوند و از آنجا به دلیل کوچکی زیاد با عبور از فیلتر‌ها به رودها، دریاچه‌ها و اقیانوس‌ها راه پیدا می‌کنند و سپس وارد بدن ماهی ها، لاک پشت‌ها و مرغ‌های دریایی و مواد غذایی ما می‌شوند. این ممنوعیت در تعدادی از کشور‌ها از جمله کانادا، انگلیس، ایتالیا و سوئد وجود دارد.

ظروف پلاستیکی

دولت استرالیا تصمیم گرفت برای حفظ محیط زیست، فروش غذا‌های بیرون‌بر در ظرف‌های پلاستیکی ساخته شده از پلی استایرن انبساطی را ممنوع کند.

شاید برای بعضی از قوانین عجیب در برخی از کشورها در نگاه اول نمی‌توان توضیحی پیدا کرد، اما با کند و کاوی عمیق‌تر می‌توان پی برد که برای بسیاری از آن‌ها توضیحی منطقی وجود دارد.

قوانین ممنوعه در دیگر کشورها

پیشنهاد مطالعه: مطلب مشهورترین خون آشام‌های واقعی که شما را شوکه می‌کنند! را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ مهر ۱۴۰۱ در ۰:۰۴ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۰۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…