طبیعت زیبا و بکر روستای رندان در نزدیکی تهران

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آبشار رندان دومین آبشار مرتفع در نزدیکی تهران است. این آبشار زیبا میان دره و در نزدیکی روستایی به همین نام در منطقه کن و سولقان تهران قرار دارد. این منطقه از خوش آب و هواترین ییلاق‌ها در نزدیکی پایتخت است.
روستای رندان

اگر می‌خواهید تهرانگردی کنید و به جایی سفر کنید که هم طبیعت زیبا داشته و هم آباد باشد، روستای زیبای «رندان» را به شما پیشنهاد می‌کنیم. روستای رندان یکی از روستاهای اطراف تهران است که گزینه‌ای مناسب برای گردش با دوستان و خانواده بوده و از جمله جاهایی است که می‌توانید با خیال راحت فرزندان خود را نیز همراه ببرید و یک بوم­گردی جذاب را با عزیزان خود تجربه کنید. اما رندان کجاست؟ در این بخش از دلتامگ قصد داریم شما را با روستای رندان تهران بیشتر آشنا کنیم.

اما چرا رمدون؟

ایران شناسان معتقدند که این منطقه در گذشته روستا نبوده، بلکه یکی از مناطقی بوده که روستاییان شهرری، تهران قدیم و روستاهای اطراف، رمه‌ها و گله‌های خود را برای چرا به آنجا می‌بردند و در واقع منظور از رمدون همان رمه‌دان است که برای راحتی در تلفظ حرف «مـ» به حرف «نـ» تغییر پیدا کرده است و به‌طور عامیانه به این روستا «رندون» می‌گویند.

نشانی روستای رندان

روستای رندان فاصله کمی تا تهران دارد و برای گردشگری یا بهتر است بگوییم برای تهرانگردی یک روزه بسیار مناسب است. در مسیر تهران – کن سولقان –کیلومتر۱۸ جاده امامزاده داوود تابلوی روستای رندان را می‌بینید که تا خود روستا ۶ کیلومتر دیگر راه در پیش دارید.

آب و هوا در رندان

روستای رندان به علت واقع شدن در ارتفاع ۲۰۰۰ متری، زمستان‌های سردی دارد و حدود ۱۲۰ روز سال یخبندان است، به همین دلیل جمعیت ساکن در این منطقه در تابستان تقریبا دو برابر زمستان است. در واقع یک منطقه ییلاقی برای اهالی به شمار می‌رود.

آبشار رندان

این روستا چه جذابیت‌هایی برای گردشگری دارد؟

اگر قدم زدن و پیاده‌روی را دوست دارید، پیشنهاد می‌­کنیم کوچه‌های زیبا و باصفای روستای رندان را از دست ندهید. می‌توانید صدای باد لابه‌لای درختان انبوه، آواز پرندگان و صدای آب روان در رودها را بشنوید؛ صدایی که هیچ‌وقت در شهر به گوش نمی‌رسد.

باغ‌های روستای رندان

باغ‌های انگور، گیلاس، آلبالو، هلو، گردو و نظایر آن‌ها از زیبایی‌های این روستا است. با کمی پیاده‌روی در اطراف روستای رندان می‌توانید بوته‌های سماق را به وفور ببینید. دره‌های اطراف این روستا هم مملو از گیاهان است که بسیاری از آن‌ها خاصیت دارویی دارد.

مطلب پیشنهادی:  بهترین تقویت‌کننده‌های ناخن که برای شما معجزه می‌کند

آبشار رندان

از زیباترین قسمت‌های روستا که ارزش رفتن به رندان را چند برابر می‌کند، «آبشار رندان» یا «آبشار دره حیدر» است که به آن «آبشار سنگان» نیز می‌گویند. آبشار در ۲ کیلومتری شرق روستای رندان قرار دارد که ماشین‌رو نیست و با کمتر از یک ساعت پیاده‌روی به آبشاری می‌رسید که ۴۰ متر ارتفاع دارد.

غذای محلی روستای رندان

«والک پلو» غذای بومی روستای رندان تهران است. والک گیاهی خوراکی و خودرو به شکل بوته است که در منطقه کوهستانی رندان و در بهار می‌روید. کاهش قند خون، ادرارآوری، بهبود تنگی نفس و قلیایی کردن خون از جمله فواید این گیاه است.

سوغات رندان

سفر بدون سوغات نمی‌شود حتی اگر یک روستای کوچک مثل رندان باشد. از رندان می‌توانید والک، سماق، گردو، توت، کشمش، آبغوره، غوره خشک و میوه خشک با خود سوغات بیاورید.

دسترسی به روستای رمدون

فاصله این روستا از تهران تنها 50 کیلومتر است. دسترسی به ورودی جاده‌های کوهسار و بزرگراه تهران-شمال از طریق اتوبان همت میسر است؛ پس با توجه به محل اقامت خود، بهترین راه به‌سمت بزرگراه همت غرب را انتخاب کنید. در اتوبان همت پس از دیدن خروجی شهران به مسیر کندرو وارد شوید تا به ورودی جاده کوهسار برسید. از ابتدای جاده کوهسار تا روستای رندان ۲۶ کیلومتر راه پیش رو دارید. پس از پیمودن حدود ۱۸ کیلومتر تابلوی روستای رندان را سمت چپ جاده خواهید دید و با ورود به جاده فرعی و پس از طی مسافتی ۶ کیلومتری به این روستا می‌رسید.

امامزاده داوود رندان

سخن پایانی

روستای رندان و آبشار آن از توابع کن و سولقان در استان تهران هستند. این روستا در دامنه‌های رشته کوه البرز و در بخش میانی آن قرار دارد. روستا و آبشار رندان در امتداد مسیر دسترسی به امامزاده داوود و در ۳۰ کیلومتری شمال غربی شهر تهران واقع شده‌اند. بیشتر ساکنان این روستابه دامداری و باغداری مشغول هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

عمیق‌ترین استخر جهان در دبی

عمیق‌ترین استخر غواصی جهان به‌تازگی در دبی افتتاح شده است، استخری که یک تجربه ماجراجویانه …