افزایش وام خرید خانه به خریداران کمک نمی کند

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وزیر راه و شهر سازی می گوید:اگر برخی افراد تصور می‌کنند افزایش وام خرید خانه به بالابردن توان خریداران کمک می‌کند، من این‎گونه فکر نمی‌کنم.
افزایش وام خرید

افزایش وام خرید خانه به بالابردن توان خریداران کمک نمی‌کند. وزیر راه و شهرسازی با اعلام این مطلب می‎گوید: راهکار  تازه‎ای برای

این موضوع طراحی کرده‎ایم .

به گزارش مجله دلتا به نقل از ایسنا، محمد اسلامی در بازدید از شهر جدید پرند در جمع خبرنگاران اظهار داشت : موضوعاتی همچون افزایش وام خرید خانه در شورای پول و اعتبار مطرح می‌شود، اما آن چه ضرورت دارد این است که باید توانمندی خریداران خانه را بیش از پیش افزایش دهیم.

افزایش وام خرید

وی تصریح کرد: اگر برخی افراد تصور می‌کنند افزایش وام خرید خانه  به بالابردن توان خریداران  کمک می‌کند، من این‎گونه فکر نمی‌کنم. به همین سبب ما درپی طراحی راهکاری هستیم که مذاکرات آن با بانک مسکن در حال انجام است.

وزیر راه و شهرسازی در تشریح این مدل جدید اظهار کرد: درنظر است با خرید انبوه مصالح ساختمانی  از طریق سیستم اعتباری که مذاکرات آن با بانک  درحال انجام است، برای مصالح ساختمانی تخفیف بگیریم.

وی افزود: ازسوی  دیگر به انبوه سازان  مسکن اعتبار داده خواهد شد تا در بخش‌های تجاری که مزیت‌های سودآوری دارد، سرمایه‌گذاری کنند.

بنابراین انبوه سازان، مسکن را به قیمت تمام شده در اختیار مردم قرار می دهند و در نتیجه توانمندی متقاضیان خرید افزایش خواهد یافت.

محمد اسلامی وزیر راه و شهر سازی، در پاسخ به این پرسش که چرا بافت‎های فرسوده در لایحه بودجه سال ۹۸ لحاظ نشده است، خاطر نشان کرد: مصوبه بافت‎های فرسوده از آنجا که  قانون خاص خود را دارد و همچنین از صندوق توسعه ملی برای اجرای آن منابع در نظر گرفته شده است. بنابراین اگر مرکز پژوهش‌ها‎ی مجلس بر این باور است که در لایحه بودجه سال ۹۸ به بافت‎های فرسوده  توجهی نشده است، این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

آخرین خبرها در باره تحولات بخش مسکن را در صفحات خبر و گزارش و اخبار مسکن مجله دلتا، پیگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…