خانه های ۱۵سال به بالا، با بیشترین معامله

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خانه های 15سال ساخت، حدود ۲۰ درصد ارزان‌تر از خرید آپارتمان مشابه با سن بنای زیر ۵ سال در یک محدوده مشخص شهری تمام می‌شود.
خانه های 15سال

خانه های ۱۵سال به بالا، پررونق تر از همیشه در بازار املاک تهران هستند. علت آن نیز به وضعیت تورم کشورمان برمی‎گردد.

آپارتمان های نوساز با قیمت بسیار بالا، در شرایط فعلی، بسیار کم‎فروش شده‎اند، مگر آن دسته از نوسازهایی که سرمایه‎داران با خریدشان قصد سرمایه‎گذاری داشته باشند.

کدام آپارتمان ها قیمت کمتری دارند؟

اگر به مشاوران املاک سری بزنید، به پرمتقاضی بودن خانه های ۱۵ سال به بالا پی می‎برید. وقتی متقاضی مسکن هیچ چیز برای تقویت اقتصاد زندگی خود ندارد و با همان ذخیره قبلی خود بخواهد خانه‎دار شود، در صدد جست‎وجوی ملک با قیمت پایین‎تر خواهد بود.

آپارتمان های 15 سال

به همین دلیل، خانه های ۱۵سال به بالا، از سال ۹۵ تا ۹۷ فروشی بی‎سابقه را تجربه کرده‎اند. از آن‎جا که خانه های ۱۵سال ساخت، حدود ۲۰ درصد ارزان‌تر از خرید آپارتمان مشابه با سن بنای زیر ۵ سال در یک محدوده مشخص شهری تمام می‌شود.

در شرایط فعلی که میزان تسهیلات مسکن ثابت مانده ، یک فرد متوسط جامعه با درآمد متوسط و ذخیره مالی متوسط، به منظور انجام خرید مناسب در بازار مسکن، ناچار است برای خانه‌دار شدن، به خرید آپارتمان‌های قدیمی‌ساز روی بیاورد تا بتواند بخشی از کاهش قدرت خرید خود را جبران کند.

به‎طور معمول، در دوره‌های رونق معاملات مسکن، خرید و فروش آپارتمان‌های نوساز افزایش پیدا می‌کند؛ زیرا نوسازها بیشترین تقاضای بالقوه را دارند، اما جهش قیمت مسکن در کشورمان موجب وارونه شدن این وضعیت شد. طوری که  خرید نوسازها  کساد شد و در عوض متقاضیان خرید خانه های ۱۵سال ساخت بسیار زیاد شد. بنابراین اگر مثل قشر عظیمی از جامعه، در همین شرایط فعلی، قصد خرید خانه دارید، خانه های ۱۵ سال به بالا، گزینه خوبی به شمار می‎رود.

برای خواندن مطالب بیشتر در باره اخبار مسکن، خرید خانه و قیمت خانه، از  صفحات خبر و گزارش و اخبار مسکن مجله دلتا، جامع ترین مجله ملکی ایران، دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…