۳ قبیله وحشی که سر انسان را شکار می‌کردند!

۶
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
هنوز هم در برخی از کشورها رسم عجیب شکار سر وجود دارد، حتی در بعضی از مناطق سرها را به توریست‌هایی که برای بازدید از منطقه می‌آیند می‌فروشند.
شکارچی سر

شکار سر برای اهداف مختلفی انجام می‌شده است: ثابت کردن قدرت مردانگی، گرفتن قدرت حریف و… گاهی هم جمع کردن سر کشته شدگان نشانه یادبود یا منظور و نشانه پیروزی داشت. در این مطلب می‌خواهیم خشن‌ترین قبیله‌ها و گروه‌هایی را معرفی کنیم که شکارچی سر بودند. با مجله دلتا همراه باشید.

بومیان تایوانی

مردم بومی تایوان به قبیله‌ها ومنطقه‌های مختلفی تقسیم می‌شدند، اما تمام آن‌ها به جز مردم یامی (Yami) شکارچی سر بودند. مهاجران قدیمی تایوان و ژاپنی‌ها اغلب اوقات قربانی تاخت و تازهای بومیان شکارچی سر می‌شدند. به خاطر اینکه این تازه واردین  را مهاجم، دروغگو و دشمن می‌دانستند.
شکار سر در مناطق تحت تصرف ژاپنی‌های تایوان ادامه یافت و عاقبت در دهه ۳۰ توسط دولت ژاپن متوقف شد.
قبل از اینکه تایوان مستعمره ژاپن شود، شکار سر مرتب انجام می‌شد و در مراسم‌های مختلف مثل تولدها و عروسی‌ها دیده می‌شد. تعدادی از سرها جوشانده و خشک می‌شد، اما اغلب سرها را از درختان آویزان می‌کردند. وقتی یک گروهی با سر انسان بازمی‌گشت، این کار را بهانه‌ای برای جشن گرفتن می‌دانستند.

سلتی‌ها

مردم اروپایی سلت معروف بودند به اینکه سر قربانیان را با میخ به دیوار می‌کوبیدند یا موقع سوارکاری از اسب‌های خود آویزان می‌کردند. بعدها سلتی‌ها توسط اسکاتلندی‌‌های نیمه سلتی به مسیحیت گرویدند، اما عمل شکار سر همچنان ادامه یافت.

مردم جیوارو

مردم هندی آمریکای جنوبی که به نام جیوارو شناخته می‌شدند در شرق سراشیبی‌های آن زندگی می‌کردند و وقتی صحبت از شکار سر انسان می‌شود، به عنوان وحشی‌ترین گروه‌ها از آن‌ها نام برده می‌شود. جیواروها مردمی جنجگو بودند و به اینکه هیچ وقت کسی نتوانسته آن‌ها را شکست بدهد افتخار می‌کردند.
این گروه از قبیله‌هایی تشکیل شده بود که به شکارچی سر بودن و کوچک کردن سرهایی که شکار می‌کردند معروف بودند. اگر یک پرتغال را بردارید و در دست خود نگه دارید، دقیقا سایز و اندازه سرهایی که جیواروها کوچک می‌کردند را متوجه می‌شوید.

مردم جیوارو با درآوردن جمجمه سر دشمن شروع می‌کردند، و بعد با شن داغ پوست را حفظ و نگهداری می‌کردند. این کار کمک می‌کرد درعین حفظ شدن تتوها و شکل صورت، اندازه سر به اندازه سر یک میمون کوچک جمع شود. این قبیله اعتقاد داشتند جمع کردن سر دیگران به آن‌ها قدرت‌های فراطبیعی می‌دهد. آن‌ها همچنین با آرزوی خون‌خواهی از کسانی که فکر می‌کردند لیاقتش را دارند انگیزه می‌گرفتند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب عجیب‌ترین آدمخواران واقعی را اینجا ببینید!  را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰ در ۱:۰۸ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۴ مهر ۱۴۰۰ در ۶:۲۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۶ مهر ۱۴۰۰ در ۴:۲۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۳ مهر ۱۴۰۰ در ۱:۰۳ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲ مهر ۱۴۰۰ در ۵:۲۵ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲ مهر ۱۴۰۰ در ۱:۴۷ ب٫ظ

    ممنونم از مطلب فوق العاده زیبای شما 🌺⚘🌹😁😀🙂😊🌸🙏🏻🌷💐🌻🌼

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…