ترفندهای کاربردی و جذاب برای چیدمان آپارتمان‌های کوچک

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای داشتن یک خانه دلباز، متراژ خانه مهم نیست. این مهم است که چقدر در انتخاب و چیدمان وسایلتان دقیق و درست رفتار کنید.
ایده‌ های دکوراسیون در آپارتمان کوچک

زندگی کردن در آپارتمان همیشه مشکلاتی به همراه داشته است. مهم‌ترین مشکل کمبود فضا و جاگیری وسایل در خانه‌های کوچک است. شاید شما بار‌ها به این موضوع فکر کرده‌اید که چگونه می‌توانید فضا را بزرگ‌تر از قبل نشان دهید و یا امکانات بیشتری در فضای منزل خود ایجاد کنید. ما در این‌ مطلب از مجله دلتا به بیان ایده‌ های دکوراسیون در آپارتمان کوچک می‌پردازیم.

میز‌های کوچک، بهترین گنجینه‌ها

میز‌های عسلی و میز‌های دست و پاگیر را کنار بگذارید. میز‌هایی که قابلیت گنجینه شدن را دارند، انتخاب کنید. این میز‌ها می‌توانند با بالا رفتن سطح میز یا با دارا بودن کشوهایی برای ذخیره مجله‌ها، روزنامه‌ها، کتاب‌های خانواده و حتی محلی برای وسایل دم ‌دستی اتاق نشیمن باشند. با بالا رفتن سطح میز یا استفاده از کشو همچنین می‌توانید در یک سطح فضای مشخص از امکان استفاده بیشتری از یک میز عادی برخوردار باشید.

ایده‌ های دکوراسیون در آپارتمان کوچک

قفسه‌های دیواری

یکی از ایده‌ های دکوراسیون در آپارتمان کوچک استفاده از قفسه‌های دیواری است. در منازل کوچک استفاده از دیوارها اهمیت ویژه‌ای می‌یابد. قفسه‌های دیواری امکان بسیار خوبی برای شما ایجاد می‌کنند که به صورت کاربردی یا تزئینی بتوانید از آن‌ها استفاده کنید. وجود قفسه در اتاق خواب یا اتاق نشیمن می‌تواند زیبایی خانه را بیشتر کند و در عین حال دست شما را برای دکور خانه بازتر نماید.

ایده‌ های دکوراسیون در آپارتمان کوچک

نیمکت

استفاده از نیمکت‌ مزیت‌های زیادی دارد. شما می‌توانید یک نیمکت را متناسب با میز ناهارخوری و همچنین متناسب با مبلمان خریداری کنید. از لحاظ رنگ و بافت می‌توانید ترکیبی مناسب را انتخاب کرده و اینگونه از آن‌ها بهترین استفاده را بکنید. یک نیمکت ساده می‌تواند در مواقع ضروری همراه میز‌ ناهارخوری استفاده شود و یا هنگام شلوغی منزل به ‌عنوان همراه در کنار مبلمان قرار گیرد. همچنین اگر نیازی به آن نداشتید می‌توانید آن را در زیر میز ناهارخوری پنهان کنید و یا در هر گوشه و کناری قرار داده و به شکلی دیگر از آن استفاده کنید.

دکور آپارتمان کوچک

کشو‌ها را فراموش نکنید

کشو‌ها بهترین چیزی هستند که می‌توانند در فضا‌های کوچک و شلوغ‌ به‌کار گرفته شوند. میز تحریرهای کشویی، قفسه‌های دارای کشو و سیار برای قرار دادن وسایل دم دستی، میز‌ ناهارخوری کشودار برای قرار دادن قاشق و چنگال و … می‌توانند از گزینه‌هایی باشند که به شما کمک بسیاری در سازماندهی منزل شما می‌کنند. کشو‌ها می‌توانند فضای شما را بسته نگه دارند. همچنین وسایلی که فقط فضا را شلوغ می‌کنند و نمی‌توانند به ‌عنوان عنصری مهم در طراحی داخلی مورد استفاده قرار گیرند را در خود پنهان می‌کنند.

کشو‌ها را فراموش نکنید

مبلمان کم‌جا

با توجه به تمام نکات بالا باز هم باید به این موضوع توجه کرد که مبل‌ ها از مهمترین و کاربردی ‌ترین وسایل منزل هستند. اما باید سعی کنید از این وسایل به بهترین شکل استفاده کنید تا آن‌ها به شما در طراحی داخلی کمک کنند نه این که تبدیل به عنصری اضافی و دست و پاگیر شوند.

مبلمان کم‌جا

پیشنهاد مطالعه: مطلب نکاتی که باید در مورد دکور اتاق خواب بدانید را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰ در ۵:۳۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…