بهترین مدل‌های رومیزی برای میز ناهارخوری

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر می‌خواهید خانه‌ای زیبا داشته باشید، باید به جزییات آن دقت كنید؛ جزییاتی مثل رومیزی‌های كوچكی كه شاید خیلی مهم نباشند اما با تغییر دادن آن‌ها می‌توان رنگ و جلایی دیگر به خانه داد؛ آن هم با بودجه‌ای اندك، نه هزینه‌ای گزاف...
رومیزی برای میز ناهارخوری

میزها عناصری دکوراتیو و کاربردی هستند که شما می‌توانید با تزئیناتی زیبا بر روی آن‌ها جلوه‌ای زیباتر به فضای اطراف خود بدهید. این تزئینات هر چیزی می‌تواند باشد. از جمله آن‌ها پارچه‌ای است باریک و زیبا و از جنس‌های مختلف که هم به کار مهمانی‌های رسمی می‌آید و هم می‌توان در زندگی روزمره از آن استفاده کرد. در این مطلب از مجله دلتا به معرفی رومیزی برای میز ناهارخوری می‌پردازیم.

چرا از رانرها استفاده می‌کنیم؟

یک رانر به میزناهارخوری شما رنگ، بافت و زیبایی می‌بخشد و می‌توان گفت پایه و اساس دکوراسیون میز شماست. رانر همچنین از میز شما در برابر حرارت ظرف‌های داغ و چسبیدن موم شمع‌های آب شده محافظت می‌کند.

چگونه بهترین رانر را انتخاب کنیم؟

پارچه‌ها با بافت‌های خاص و متفاوت هرکدام ویژگی خاصی به فضا می‌بخشند. برای مثال برای مراسم رسمی از رانرهایی با جنس ابریشم، ساتن، تور ارگانزا و یا پلی استر به دلیل سطح براق و صاف آن‌ها استفاده می‌کنند.

رومیزی برای میز ناهارخوری

برای استفاده عادی و روزمره پارچه‌هایی با متریال طبیعی مانند پنبه، جین و بامبو بهترین انتخاب هستند. یک رانر با طرح شلوغ و گل گلی یک انتخاب محبوب بین همه است چرا که احساس صمیمیتی روستایی با خود به همراه دارد.

نحوه انتخاب سایز مناسب رانر

رانرهای استاندارد طولی در حدود ۲۵تا ۳۸ سانتیمتر دارند. طول استاندارد رانرها در محدوده ۹۰ تا ۲۷۰ سانتیمتر است. عرض رانر باید یک سوم عرض میز شما باشد و طول آن از هر طرف ۱۵سانتیمتر آویزان شود. تنها دقت کنید که طول رانر آویز باید کمتر از رومیزی شما باشد.

چیدمان رانر روی میز

چیدمان رانر روی میز

به‌طور سنتی رانر را به تنهایی در مرکز میز و یا به صورت چندتایی در بالای میز به صورت لایه لایه قرار می‌دهند. اما روش‌های بسیار متفاوتی برای چیدمان رانر بر روی میز وجود دارد که در زیر به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • برای میزهای بزرگ می‌توانید رانرها را به صورت موازی و در عرض میز انداخته که نشان دهنده جایگاه هر کدام از صندلی‌ها و مکان نشستن مهمانان در پشت میز است.
  • می‌توانید برای میزهای گرد و مهمانی‌های غیررسمی از دو رانر به‌صورت ضربدری استفاده کنید.
  • می‌توان از رانرهای کوتاه در مرکز میز برای برجسته‌تر کردن میز استفاده کرد.

معرفی مدل‌های رانر

رانر پاییزی

یکی از انواع  رومیزی برای میز ناهارخوری رانر پاییزی است. یکی از کاربردی‌ترین رانرها را که برای فصل پاییز و زمستان بسیار توصیه می‌شود، رانرهایی از جنس پارچه‌های کتان و بافت‌دار و بدون دوخت است. این رومیزی‌ها اگر طرحی داشته باشند، می‌توانند جذابیت و زیبایی را برای میز شما به همراه داشته باشند. مدل‌های بیشتر رومیزی را در مطلب ۷ رومیزی شیک و مدرن برای میز ناهارخوری بخوانید.

رانر پاییزی

رانر چوبی، دیزاین متفاوت

رومیزی‌های چوبی، یکی از اشکال رومیزی‌ها هستند که در طیف گسترده‌ای از رنگ چوب تولید می‌شوند و چیدمان میز را چندین برابر زیباتر می‌کنند. آن‌ها در ضخامت‌های مختلف قابل خرید هستند.

رانر چوبی، دیزاین متفاوت

پیشنهاد مطالعه: مطلب رازهایی برای زیباکردن مبلمان در خانه را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ آبان ۱۴۰۰ در ۵:۲۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰ در ۶:۴۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۵۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ در ۷:۰۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…