تجربه یک گردش حیرت‌انگیز در پارک سراوان

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
قدم زدن در هوای خوب سراوان در تمام روزهای سال فوق‌العاده لذت‌بخش است. با ورود به جنگل زیبای سراوان فضای بسیار جالب و متفاوتی را تجربه خواهید کرد.
دریاچه سراوان

چشم‌انداز طبیعی زیبا، درختان سر به فلک کشیده، رودخانه‌های خروشان و جنگل بکر، بخشی از جذابیت‌های اطراف دریاچه سراوان هستند. دریاچه سراوان مشهورترین جاذبه پارک جنگلی سراوان به شمار می‌رود. گردشگران زیادی در طول سال برای بازدید از مرداب سراوان به این منطقه سفر می‌کنند. سراسر استان گیلان را جنگل‌های سبز و جاذبه‌های طبیعی فرا گرفته است که این استان را به یکی از پر رفت و آمدترین مقاصد گردشگری و طبیعت‌گردی در ایران تبدیل کرده‌اند. با مجله دلتا همراه باشید.

معرفی جنگل سراوان

دریاچه سراوان جاذبه بکر پارک جنگلی سراوان و از جاهای دیدنی رشت در نزدیکی شهر است. این دریاچه در سمت چپ ورودی فاز دوی پارک جنگلی سراوان قرار دارد و منظره زیبای آن جلوه‌ای خاص به این پارک جنگلی بخشیده است. در نگاه اول بسیاری از گردشگران تصور می‌کنند که چمنزاری گسترده در مقابلشان قرار دارد؛ اما این‌طور نیست. خزه‌های حاصل از رطوبت محیط و نوعی آفت در درختان منطقه، با پوششی سبز سراسر دریاچه را پوشانده‌اند.

پارک جنگلی سراوان

دریاچه سراوان کجاست؟

دریاچه سراوان در سمت چپ ورودی فاز دوم پارک جنگلی سراوان قرار گرفته است. این منطقه از توابع بخش سنگر شهرستان رشت است و از قدیمی‌ترین عرصه‌های جنگلی در ایران به شمار می‌رود. برای رفتن به سراوان باید به پارک جنگلی سراوان در کیلومتر ۱۷ اتوبان رشت-قزوین بروید.

تفریح در پارک جنگلی سراوان

دریاچه سراوان با منظره زیبا و سبزش می‌تواند تجربه‌ای متفاوت از قایق سواری برای شما ایجاد کند. در طول گشت و گذار با قایق دوربین عکاسی‌تان را فراموش نکنید. ثبت زیبایی‌های مرداب سراوان از بهترین لحظات این گردش است.

مرداب سراوان

اگر در جهت شرق پارک جنگلی حرکت کنید، به رودخانه‌های سفیدرود و سیاه‌رود می‌رسید. اطراف این رودخانه‌های خروشان، برای اتراق و پیک‌نیک یک روزه مناسب هستند.

جاذبه پارک جنگلی

از بهترین جاذبه‌های پارک جنگلی سراوان، موزه میراث روستایی گیلان در فضای باز این پارک جنگلی است. موزه میراث روستایی در جنگل سراوان، اولین اکو موزه ایران به شمار می‌رود. این موزه با وسعت ۲۶۰ هکتار مانند روستایی کوچک با خانه‌های محلی در میان جنگل سراوان خودنمایی می‌کند. تاکنون ۳۵ بنای موزه میراث روستایی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌اند. در بازدید از این موزه می‌توانید با آداب و رسوم، فرهنگ، صنایع دستی و زندگی بومیان روستاهای گیلان، کاملا آشنا شوید.

موزه میراث روستایی گیلان

امکانات پارک

از دیگر امکانات تفریحی و رفاهی در پارک جنگلی سراوان می‌توان به آلاچیق، میز و نیمکت، منقل‌های کباب پز، محوطه بازی کودکان و وسایل بازی اشاره کرد. نزدیک بودن پاسگاه پلیس به پارک جنگلی سراوان، امنیت این منطقه را تامین می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: برای خواندن مطالب بیشتر کوچه‌های پنهانی که جاذبه گردشگری شده‌اند را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰ در ۶:۳۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…