۵ روش جادویی که حالت تهوع را سریع برطرف می‌کند!

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
همه‌ ما دست‌کم یک بار در زندگی‌ خود حالت تهوع را تجربه کرده‌ایم. این احساس ناخوشایند در اثر عوامل مختلفی از جمله بارداری یا سفر کردن رخ می‌دهد.
روش‌ های خانگی برای تسکین تهوع

معمولا از داروهای ضدتهوع برای درمان حالت تهوع استفاده می‌شود. همان‌طور که می‌دانید، این داروها می‌توانند باعث بعضی عوارض جانبی مثل احساس گیجی شوند. بنابراین بهترین کار این است که از روش‌های خانگی برای برطرف کردن حالت تهوع استفاده کنید‌. امروز در این مطلب از مجله دلتا تصمیم گرفتیم روش‌ های خانگی برای تسکین تهوع را به شما معرفی کنیم که مثل آب روی آتش می‌مانند. تا پایان مطلب در کنار ما باشید

زنجبیل میل کنید

این ادویه داروی طبیعی مشهور برای حالت تهوع محسوب می‌شود. نحوه‌ اثرگذاری زنجبیل روی حالت تهوع مشخص نیست. با این حال، محققان باور دارند ترکیبات موجود در این ادویه می‌تواند مانند داروهای ضدتهوع عمل کنند. در حقیقت چندین مطالعه به این نتیجه رسیده‌اند که زنجبیل در کاهش حالت تهوع در موقعیت‌های مختلف اثرگذار است.

از معجزه‌ لیموترش غافل نشوید

یک تکه لیموترش تازه ممکن است به کاهش حالت تهوع در خانم‌های باردار کمک کند. در یک مطالعه، به یک گروه ۱۰۰ نفری از خانم‌های باردار گفته شد به محض اینکه دچار حالت تهوع شدند، یا روغن اسانس لیموترش یا روغن بادام را استنشاق کنند.

رایحه‌درمانی با نعناع

رایحه‌درمانی با نعناع یک روش عالی دیگر برای درمان حالت تهوع در سریع‌ترین زمان ممکن است. یک مطالعه اثرات این روش درمانی را روی خانم‌هایی که تازه فارغ شده‌ بودند، بررسی کرد.

نتایج این مطالعه نشان داد که خانم‌هایی که در معرض بوی نعناع بودند، نسبت به کسانی که داروهای ضدتهوع یا پلاسبو مصرف کردند، کاهش چشمگیر حالت تهوع را تجربه کردند. در یک مطالعه‌ دیگر نشان داده شد که رایحه‌درمانی با نعناع در ۵۷ درصد از موارد برای کاهش حالت تهوع مفید بود.

بدنتان را هیدراته نگه دارید

یکی دیگر از روش‌ های خانگی برای تسکین تهوع هیدراته نگه داشتن بدن است. آبرسانی به بدن در همه‌ مواقع اهمیت دارد. اگر حالت تهوع همراه با استفراغ است، باید با نوشیدن منظم آب بدنتان را هیدراته نگه دارید. خوردن غذاهای شور یا مصرف نوشیدنی‌های قنددار و بدون گاز می‌تواند روش‌ خوبی برای برگرداندن نمک و قند از دست رفته‌ بدن از طریق حالت تهوع باشد.

نفس کشیدن خود را کنترل کنید

آرام و عمیق نفس کشیدن هم می‌تواند به درمان حالت تهوع در سریع‌ترین زمان ممکن کمک کند. در یک مطالعه محققان تلاش کردند متوجه شوند رایحه‌درمانی با کدام ترکیب در کاهش حالت تهوع بعد از عمل جراحی مفیدترین گزینه است.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند شگفت‌انگیزترین فواید ماست!

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰ در ۷:۰۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ در ۱:۰۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…