دانلود اپلیکیشن مجله دلتا

راهکارهایی خلاقانه برای چیدمان اتاق نشیمن کوچک (+ویدئو)

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از معضلاتی که شهروندان در کلان شهرها با آن دست به گریبان هستند، مسئله کوچک بودن فضای سکونت است. همین مسئله باعث می‌شود تا چیدمان به امری دشوار و چالش برانگیز تبدیل شود. در این مطلب سعی شده است تا با ارائه چند نمونه از چیدمان اتاق نشمین کوچک، به شما در این امر یاری شود.
چیدمان اتاق نشیمن کوچک

امروزه تلویزیون به جزلاینفک زندگی اکثر شهرنشینان مبدل شده است. به همین خاطر چیدمان اتاقی که تلویزیون قرار می‌گیرد، حول محوریت تلویزیون طراحی می‌شود. از طرفی فضای زندگی نیز کوچک شده و غالب شهروندان در خانه‌های ریزمتراژ زندگی می‌کنند، چیدمان اتاق نشیمن کوچک تبدیل به یک معضل شده است. در این مطلب سعی می‌شود با ارائه چند نمونه از چیدمان اتاق نشیمن کوچک، شما در بهینه چیدن منزلتان یاری کنیم.

به گزارش اختصاصی مجله دلتا؛ چیدمان اتاق نشیمن کوچک به‌دلیل اینکه اتاقی است که افراد خانواده اغلب در آن‌جا گرد هم جمع می‌شوند؛ به همین‌خاطر مهم است راحتی تک‌تک افراد در نظر گرفته شود و همچنین از کمترین امکانات، بیشترین استفاده شود.

هم خواب و هم تماشا

moble monaseb baraye chidemane otaghe neshiman koochak راهکارهایی خلاقانه برای چیدمان اتاق نشیمن کوچک (+ویدئو)

ممکن است برایتان پیش آمده باشد که مهمانی قصد کند شب را در منزل شما سپری کند. معمولاً اولین سوالی که به ذهن میزبان خطور می‌کند این است که مهمان را کجا جای دهد تا هم او و هم افراد خانواده شب را در آرامش سپری کنند. برای این مسئله بهترین راهکار استفاده از مبل‌هایی که می‌توانند به‌عنوان تخت‌خواب نیز استفاده شوند.

مبلمان اتاق نشیمن کوچک

 

این مبلمان منحصر به مبل‌های تختخوابشو نمی‌شود.  شما می‌توانید از مبلمانی که سایز بزرگ دارد یا به شکل ال است، استفاده کنید. با این تمهید هم می‌توانید راحت به تماشای تلویزیون بنشینید و هم اگر کودک دلبنتان در مقابل تلویزیون خوابید، نیازی نیست بیدارش کنید و به اتاق خواب هدایتش کنید.

یافتن گزینه مناسب برای جای خالی

جای مناسب مبلمان برای چیدمان اتاق نشیمن کوچک

اکنون می‌خواهیم در مورد اتاق‌های کوچک با فضای محدود صحبت کنیم. انتخاب درست و مناسب مبلمان برای چنین اتاق‌هایی بسیار ضروری است. یک ست تصوری که شامل تلویزیون بزرگ، باندهای پرقدرت، دی.وی.دی پلیر و… برای یک اتاق نشیمن کوچک اصلاً گزینه مناسبی نیست. این انتخاب علاوه بر اینکه چیدمان اتاق نشیمن کوچک خانه‌تان را بی‌قواره و زخمت می‌کند، به بینایی و شنوایی شما نیز آسیب می‌زند. به همین خاطر سعی کنید ست تصویری خود را متناسب با اتاق نشیمن خود انتخاب کنید.

از طرفی فضاهای پرت اتاق خود را شناسایی کنید و آن‌را با بهترین گزینه پرکنید. به خاطر داشته باشید از گوشه گوشه اتاقتان باید بهینه استفاده کنید.

نقش دیوار در چیدمان اتاق نشیمن کوچک

استفاده از دیوار اتاق نشیمن

در چیدمان اتاق نشیمن کوچک بهتر است تا آنجا که امکان دارد، وسایل را از سطح زمین به دیوار و طاقچه انتقال دهید. امروزه تلویزیون‌های جدید این امکان را به شما می‌دهد تا بر آن‌را روی دیوار نصب کنید. با این شیوه میز تلویزیون فضایی از اتاق نشیمن شما نمی‌گیرد. در نظر بگیرید در چیدمان‌های اتاق‌های کوچک یک اصل اساسی حاکم است و آن عدم استفاده از وسایل غیرضروری است. به تصویر دقت کنید. می‌بینید تا آنجا که امکان داشته از فضا به بهترین شکل ممکن استفاده شده. با چند ابتکار جالب در طراحی مبلمان، دیگر ضرورتی به استفاده از بسیاری وسایل مثل میز تلویزیون، کمدهای کشو دار، قفسه برای کتاب یا وسایل تزئینی و… وجود ندارد. توصیه می‌شود این ابتکارها را باتوجه به محل زندگی خود و فضایی که در اختیار دارید، به کار گیرید.

با ارائه همین چند نمونه تلاش شد تا شما را در جهت چیدمان منزلتان یاری کنیم. البته از خواننده خلاق ایرانی این انتظار می‌رود که با به‌کار بردن تمهیداتی بهتر و همسو با الزامات فرهنگی، منزل خود را زیباتر و جدیدتر بچیند. لطفاً ما را از ایده‌ها و همینطور نظرات خود مطلع کنید.

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد معماری و دکوراسیون، دکوراسیون، از  مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…

پیشنهاد سردبیر

تبلیغات

جدیدترین مطالب

مشاهده موارد بیشتر

کاربر گرامی

مطالب این سایت دیگر بروز رسانی نمی شود برای مشاهده مطالب جدید به لینک زیر مراجعه کنید

مشاهده سایت جدید مجله دلتا

This will close in 20 seconds