نظریه‌های علمی شوکه کننده!

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تاکنون، نظریه‌های مختلفی از دانشمندان را خوانده‌ایم اما در این مطلب به نظریه‌ای درباب جهان هستی که توسط محققان منتشر شده است می‌پردازیم.
عجیب ترین ایده ها درباره هستی

با همه پیشرفت‌های علمی و کشفیات جدید دانشمندان اما همچنان نظریه‌های عجیب و جذابی درباره جهان هستی وجود دارد. چرا جهان به این شکل است؟ دانشمندان شیوه‌های زیادی برای توضیح کیهان کشف کرده‌اند که منجر به ایده‌هایی دیوانه کننده شده است. از سناریوی شاخه‌ای از جهان گرفته که به شناور شدن جهان در فضایی با ابعاد بالاتر می‌پردازد گرفته تا فروپاشی بزرگ که توصیف می‌کند که چگونه یک جهان حاصل از فروپاشی درونی پدید می‌آید. در اینجا برخی از عجیب ترین ایده ها درباره هستی را مطرح می‌کنیم. با مجله دلتا همراه باشید.

۱- فروپاشی بزرگ

در آینده‌ای دور، کهکشان‌ها سرانجام آنقدر دور می‌شوند که نور یکی از آن‌ها هرگز به دیگری نمی‌رسد. وقتی ستاره‌ها پیر می‌شوند و می‌میرند، زمانی فرا می‌رسد که دیگر نور یا گرمایی باقی نمی‌ماند. جهان یک فضای تاریک، سرد و خالی خواهد بود. به نظر می‌رسد این پایان همه چیز است. اما بر اساس یک نظریه، این در واقع آغاز جهان در یک چرخه تکراری بی پایان است. این زمانی اتفاق می‌افتد که یک غشای سرد و خالی با دیگری برخورد می‌کند. چنین برخوردی انرژی کافی برای ایجاد یک جهان کاملا جدید تولید می‌کند.

۲- کیهان پر از پلاسما

بلافاصله پس از انفجار بزرگ، جهان بسیار کوچک‌تر و گرم‌تر بود و با یک پلاسمای درخشان مانند خورشید پر شده بود. ما هنوز شاهد پایان این مرحله فوق داغ به شکل دریایی از تشعشعات هستیم که کل فضا را پر کرده است. انبساط جهان در طی میلیارد‌ها سال، دما را تا منفی ۴۵۴ درجه فارنهایت (منفی ۲۷۰ درجه سانتیگراد) خنک کرده است، اما هنوز هم این انفجار‌ها توسط تلسکوپ‌های رادیویی قابل تشخیص است. اگر به حوزه تکنولوژی علاقه‌مند هستید مطلب بهترین گجت‌های هوشمند ۲۰۲۲ را بشناسید را از دست ندهید.

امواج مایکروویو کیهانی تقریبا از هر جهت یکسان به نظر می‌رسد یعنی اگر جهان همیشه با سرعت فعلی خود گسترش یافته باشد، نمی‌توان گسترش و چگونگی عمل این امواج را توضیح داد. بسیاری از دانشمندان بر این باورند که در کسری از ثانیه مه‌بانگ یا انفجار بزرگ رخ داد و از مقیاس زیراتمی به چندین سال نوری رسید که این جزو عجیب ترین ایده ها درباره هستی است.

امواج مایکروویو کیهانی

پیشنهاد مطالعه: مطلب واکسن آنفولانزا برای این افراد خطرناک است! را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ آبان ۱۴۰۱ در ۹:۲۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳ آذر ۱۴۰۰ در ۴:۲۵ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۲ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۸ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۹ مهر ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…