پارک ممنوعه، سرزمین الماس‌های گران‌بها

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
این منطقه استراتژیک را «بهشت الماس» می‌دانند. هر وجب از خاک این منطقه پر از الماس‌هایی است که در طول سه میلیارد سال و بر اثر فعل و انفعالات آتشفشانی شکل گرفته است.
منطقه ممنوعه

در جنوب غربی نامیبیا ناحیه وسیعی وجود دارد که ورود به داخلش بیش از یک قرن است ممنوع شده. به این ناحیه «اسپرگیبیت» می‌گویند که کلمه آلمانی منطقه ممنوعه است. با ما در بخش گردشگری مجله دلتا همراه باشید تا بدانید چرا کسی حق ورود به این ناحیه را ندارد.

پارک ملی

در سال ۲۰۰۸، اسپرگیبیت که حدود ۲۶ هزار کیلومتر مربع از بیابان‌های نامیب را پوشش می‌دهد به پارک ملی تبدیل شد. اما همچنان هیچ‌کس حق بازدید از بیشتر قسمت‌هایش را ندارد، گروه‌های گردشگری فقط می‌توانند از بخش کوچکی از این پارک دیدن کنند که شامل دو شهرک معدن متروک است. آن هم به شرط اینکه اجازه مخصوص از وزارت محیط و گردشگری داشته باشند و یک راهنمای تور مجاز آن‌ها را همراهی کند.

چرا مسئولان دوست ندارند گردشگران این منطقه را جست‌وجو کنند

پارک ملی ممنوعه در نامیبیا

اسپرگیبیت یکی از غنی‌ترین منابع الماس دنیاست، الماس‌هایی که فوران آتشفشان در حدود ۳ میلیارد سال قبل آن‌ها را به سطح زمین آورده است. با فرسایش آتشفشان‌ها، الماس‌ها شکسته و با جزر و مدهای قوی در سواحل پراکنده شدند. برای همین است که شرکت دی بیر همچنان هر سال بیش از یک میلیون قیراط الماس از سواحل و دریا جمع‌آوری می‌کند.

محافظت همه‌جانبه

امروز از این منطقه ممنوعه به شدت محافظت می‌شود و هر کس که به صورت غیرقانونی سنگی را از این پارک جدا کند با ۱۵ سال زندان روبه‌رو می‌شود، در هنگام ورود و خروج به داخل این پارک بازدیدکنندگان و کارگران توسط ماموران بازدید بدنی و از اشعه ایکس رد می‌شوند. برای اینکه هیچ‌کس الماس‌ها را درون دستگاهی پنهان نکند، تمام ابزارهایی که به داخل این پارک می‌روند نباید از داخلش به بیرون آورده شوند و به همین دلیل است که هر کامیون و ماشین حفاری که از دهه ۱۹۲۰ به اسپرگیبیت رفته‌اند همچنان آنجا مانده‌اند.

بیابان های ممنوعه نامیب

دیدنی‌های این پارک ملی

حدود ۶۰۰ هزار فوک خزپوش قهوه‌ای در این پارک زندگی می‌کنند که ۵۰ درصد جمعیت فوک دنیا را شامل می‌شوند. جذاب‌ترین بخش این پارک شهرک‌های معدنش است. از بین این شهرک‌ها، کولمانسکوپ به دلیل مناظر تماشایی و خانه‌های ماسه‌ای‌اش از همه محبوب‌تر است و سوژه‌های زیادی برای عکاس‌ها دارد.
دیگر جاذبه‌های این پارک روستای پومونا است که گفته می‌شود پرسرعت‌ترین بادهای آفریقای جنوبی را دارد. دره «فیری تیل» هم از دیگر جاذبه‌های اینجاست و آن‌قدر الماس دارد که به راحتی می‌توانید آن‌ها را به کمک یک بیلچه جمع‌آوری کنید!

پیشنهاد مطالعه: برای خواندن مطالب بیشتر بلندترین بادگیر خشتی جهان را در باغ دولت‌آباد ببینید مراجعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۱ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۹ مهر ۱۴۰۰ در ۱:۱۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…