تقویت سیستم ایمنی با جو!

۱۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
جو نوعی از غلات است که می‌توانید از آن در تهیه‌ نان، نوشیدنی، سوپ و غذاهای مختلف استفاده کنید.
خواص جو برای سلامتی

جو فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی زیادی به بدن می‌دهد. همچنین فواید متعددی برای سلامتی دارد. اگر در رژیم غذایی خود غلات غنی شده‌ زیادی مصرف کنید، ممکن است خطر ابتلا به چاقی، دیابت، بیماری قلبی، بعضی از انواع سرطان‌ها و بیماری‌های مزمن دیگر در شما کاهش پیدا کند. در این مطلب از مجله دلتا تصمیم داریم درباره‌ خواص جو برای سلامتی بدن و پوست صحبت کنیم. تا پایان مطلب در کنار ما باشید.

سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند

جو بتاگلوکان دارد که نوعی فیبر بوده و غنی از آنتی‌اکسیدان است. همچنین مقدار زیادی ویتامین سی دارد که یک ماده‌ مغذی است و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. مصرف منظم جو همچنین به فرآیند بهبود زخم سرعت می‌بخشد و به بدن برای مقاومت در برابر آنفولانزا و سرماخوردگی کمک می‌کند. جو زمانی که همراه با داروهای آنتی‌بیوتیک مصرف شود، عملکرد و اثربخشی آن‌ها را بالا می‌برد.

به کاهش وزن کمک می‌کند

اگر می‌خواهید وزنتان را کم کنید، از گنجاندن جو در رژیم غذایی خود غفلت نکنید. این نوع غلات سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است‌‌. همچنین مقدار زیادی فیبر و پروتئین دارد و چربی و قند آن کم است. این خواص جو آن را به یک گزینه‌ ایده‌آل برای کاهش وزن تبدیل می‌کنند. مهم‌ترین خاصیت جو، وجود فیبر محلول در آن است که وارد روده می‌شود و از جذب چربی‌ها و کلسترول در خون جلوگیری می‌کند

00los تقویت سیستم ایمنی با جو!

فشار خون و سطح کلسترول را کاهش می‌دهد

مصرف منظم جو می‌تواند به تثبیت فشار خون و پایین آوردن سطح بالای کلسترول خون کمک کند. جو سرشار از فیبر محلول بوده که برای کاهش سطح کلسترول بد (LDL) مفید است. یک مطالعه در سال ۲۰۰۶ به این نتیجه رسید افزایش مصرف غلات غنی شده که مقدار زیادی فیبر محلول یا فیبر نامحلول دارند، به کاهش فشار خون و حفظ وزن در محدوده‌ سالم کمک می‌کند.

احتمال ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد

جو سرشار از فیبر است و می‌تواند از طریق بهبود سلامت روده و تقویت سیستم ایمنی بدن، از شما در برابر انواع مختلف سرطان‌ها محافظت کند. این غلات سرشار از ویتامین‌های ب و کلروفیل است که بدن را سم‌زدایی می‌کنند و سلول‌های سرطانی و رادیکال‌های آزاد در بدن را از بین می‌برند. یک تحقیق دانشگاهی به این نتیجه رسید که خوردن غلات غنی شده مثل جو می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان روده و سرطان رکتال را کاهش دهد.

به حفظ سلامت دندان‌ها و استخوان‌ها کمک می‌کند

جو حاوی چندین ویتامین و ماده‌ معدنی ضروری است که از جمله‌ آن‌ها می‌توانیم فسفر، منگنز، کلسیم و مس را نام ببریم. تمام این مواد مغذی برای حفظ سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها ضروری هستند‌. آب جو به‌طرز استثنائی کلسیم زیادی دارد؛ به طوری‌که میزان کلسیم آن ۱۱ برابر بیشتر از شیر است. این موضوع به حفظ سلامت و استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها کمک می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند میوه‌ای شگفت‌انگیز برای تامین کم آبی بدن

۱۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۱ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۳۷ ق٫ظ

  3. نورالدین

    ۸ مرداد ۱۴۰۱ در ۵:۱۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۸ مرداد ۱۴۰۱ در ۷:۳۰ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۷ مرداد ۱۴۰۱ در ۶:۳۱ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۷ مرداد ۱۴۰۱ در ۳:۱۳ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۷ مرداد ۱۴۰۱ در ۳:۰۶ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۴ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰ در ۵:۳۵ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ در ۵:۳۴ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ در ۶:۰۴ ق٫ظ

  12. ناشناس

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ در ۲:۳۰ ب٫ظ

  13. ناشناس

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ در ۲:۰۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…