۵ ویتامین عالی برای تقویت سیستم ایمنی بدن!

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سیستم ایمنی وظایف مهمی در بدن دارد و وظیفه‌ اصلی مقابله با بیماری‌ها بر دوش آن است. با داشتن رژیم غذایی سالم و مفید می‌توانید به تقویت سیستم ایمنی کمک کنید.
مکمل ها برای تقویت سیستم ایمنی

برخی مکمل‌ها نیز می‌توانند در صورت ناکافی بودن رژیم غذایی در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر باشند. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا برخی مکمل ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن را معرفی کنیم.

ویتامین D

ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی است که سیستم ایمنی برای سالم ماندن و داشتن عملکرد مطلوب به آن نیاز دارد. ویتامین D باعث می‌شود مونوسیت‌ها و ماکروفاژها در مقابله با عوامل بیماری‌زا مؤثرتر عمل کنند. مونوسیت‌ها و ماکروفاژها دو نوع مختلف از گلبول‌های سفید خون هستند که بخش مهمی از عملکرد دفاعی سیستم ایمنی را بر عهده دارند. همچنین ویتامین D التهاب را کاهش می‌دهد و از این طریق به سیستم ایمنی کمک می‌کند تا واکنش‌های بهتری نشان دهد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

زینک (روی)

زینک یک ماده‌ معدنی است که در تقویت سیستم ایمنی و بهبود عملکرد آن نقش اساسی دارد. به همین دلیل بسیاری از مکمل‌های دارویی و بعضی از داروها حاوی زینک هستند. سلول‌های سیستم ایمنی برای رشد و ارتباط بین سلولی به زینک نیاز دارند.

ویتامین C

محبوب‌ترین مکملی که برای پیشگیری از عفونت‌ها و مقابله با آن‌ها مصرف می‌شود ویتامین C است و شاید دلیل این محبوبیت نقش مهمی است که این ویتامین در سلامت سیستم ایمنی دارد. این ویتامین به بهبود عملکرد سلول‌های سیستم ایمنی کمک می‌کند و توانایی آن‌ها در مقابله با عفونت‌ها را افزایش می‌دهد. همچنین بدن برای فرایند طبیعی مرگ یاخته به ویتامین C نیاز دارد. در این فرایند سلول‌های قدیمی پاکسازی می‌شوند و سلول‌های جدید جای آن‌ها را می‌گیرند.

مکمل تقویت سیستم ایمنی

سلنیوم

سلنیوم یک ماده‌ معدنی است که برای حفظ سلامت سیستم ایمنی ضروری است. پژوهش‌هایی که روی حیوانات انجام شده‌اند نشان می‌دهند مکمل‌های حاوی سلنیوم می‌توانند توانایی سیستم ایمنی در مقابله با گونه‌های مختلف ویروس‌ آنفلوانزا مانند H1N1 را افزایش دهند.

ویتامین‌های گروه B

ویتامین‌های گروه B مانند پیریدوکسین (B6) و کوبالامین (B12) نقش مهمی در بهبود واکنش‌های سیستم ایمنی دارند. کمبود این ویتامین‌ها که در بیشتر بزرگ‌سالان مشاهده می‌شود، می‌تواند سلامت سیستم ایمنی را با مشکل مواجه کند.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند با غذاهای تند جوان و سالم بمانید!

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰ در ۶:۵۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳ مهر ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۵ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ در ۸:۰۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…