چه اقداماتی برای پایان دادن به کرونا ضروری است؟

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بنا به گفته سازمان جهانی کنترل بیماری، فقط در صورتی به ایمنی جامع می‌رسیم که ۹۰ درصد جمعیت جهان واکسینه شده باشند. رسیدن به این آمار احتمال کمی دارد و از لحاظ ریاضی، این امر با واکسن‌های موجود غیرممکن است.
اقدامات لازم برای پایان دادن کرونا

ویروس کرونا در جهان شیوع پیدا کرده و سراسر جهان را به هراس انداخته است، هر روز هزاران مورد جدید ابتلا به این بیماری و صد‌ها مورد مرگ بر اثر این بیماری اعلام می‌شود. با مجله دلتا همراه باشید تا با اقدامات لازم برای پایان دادن کرونا آشنا شوید.

اقدامات لازم برای پایان دادن کرونا

۱. واکسن

ضروری و امکان‌پذیر است که واکسن‌های در دسترس بهتر شود. تمرکز واکسن‌ها باید روی مقابله در برابر جهش‌های جدید باشد. تحقیقات نشان می‌دهند استفاده از مواد زیستی و اکسیژن می‌تواند تزریق واکسن را بهبود بخشد و ایمنی را بالاتر ببرد.

فرهنگ‌سازی و تشویق برای دریافت واکسن هم سوی دیگر ماجراست. افراد باید نسبت به شایعات گوناگون پیرامون واکسن کرونا از جمله شایعه مرگ بر اثر واکسن کرونا تیزهوش باشند. واکسن بهترین صلاح ما برای مبارزه با این ویروس است.

۲. داروهای پیشگیری‌کننده

بخش مهمی از کنترل بیماری دارویی ارزان و با اثر طولانی برای پیشگیری است. این نوع داروها پیش از شروع فعالیت به ویروس حمله و از انتقال آن جلوگیری می‌کنند. همچنین، نیاز است داوری کرونا برای استفاده همه امن باشد تا برای تمام افرادی که در معرض خطر قرار دارند تجویز شود. این نوع داروهای پیشگیرانه برای مبارزه با آنفولانزا استفاده شده و توانسته در ۸۰ درصد مواقع مانع انتقال ویروس بین افراد نزدیک شود. البته این داروها در حال حاضر وجود ندارند و لازم است از اولویت‌های مهم داروسازان سراسر جهان باشند.

۳. قوانین کنترل بیماری

متاسفانه تجربه نشان می‌دهد واکسن و داروها به‌تنهایی برای متوقف‌کردن ویروس کافی نیستند. همه کشورها باید سهم خود را در فراهم‌کردن امکانات تامین سلامت عموم انجام دهند. مهم‌ترین عوامل برای کنترل کووید ۱۹ شناسایی افراد آلوده و قرنطینه‌کردن آن‌ها است. با این کار، از انتقال ویروس پیشگیری می‌شود و افرادی که آلوده شده یا در معرض ویروس قرار گرفته‌اند از جمعیت جدا می‌شوند.

۴. اقدامات هر کشور

بسیاری از کشورهای جهان سلامت افراد را اولویت خود قرار نداده‌اند. در این کشورها، کمتر از ۲ درصد بودجه به تامین سلامت اختصاص داده شده و نتیجه آن کاملا قابل‌مشاهده است. کشورهای ثروتمند نمی‌توانند در اقدامات کشورهای دیگر دخالت کنند؛ اما در بیماری‌های واگیردار، آلودگی یک فرد، می‌تواند به‌معنی آلودگی همه باشد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب با این اختراع با مردگان خود صحبت کنید! را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۲۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ در ۸:۲۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۳ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…