۹ خاصیت شگفت‌انگیز ذرت برای سلامتی!

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بسیاری از افراد دوست دارند در طول روز میان وعده‌‌های ترد و لذیذ بخورند، اما بیشتر میان وعده‌ها حاوی مقدار زیادی چربی و کالری هستند و ارزش غذایی پایینی دارند.
خواص ذرت شیرین برای سلامتی

یک میان وعده‌ محبوب که مزه‌ بسیار خوبی دارد، ذرت است. آیا با خواص ذرت شیرین و ارزش غذایی آن آشنایی دارید؟ ذرت به‌شدت مغذی است و به دلایل مختلف برای بدن مفید است. اگر شما هم از طرفداران ذرت هستید و می‌خواهید با فواید آن بیشتر آشنا شوید، این مطلب را از دست ندهید. در این مطلب از مجله دلتا قرار است خواص ذرت شیرین برای سلامتی را معرفی کنیم. تا پایان مطلب ما را همراهی کنید.

فرایند پیری پوست را به تاخیر میندازد

اگر می‌خواهید جوان بمانید و جوانی پوستتان را حفظ کنید، باید ذرت شیرین را در رژیم غذایی خود جای دهید. این ماده‌ غذایی منبع غنی آنتی‌اکسیدان‌ها به شمار می‌رود که در پیشگیری از فرآیند پیری پوست اثرگذار هستند.

جای جوش صورت را برطرف می‌کند

از بین بردن اسکار جوش یکی دیگر از خواص ذرت شیرین محسوب می‌شود. ذرت شیرین حاوی مقدار زیادی ویتامین E است؛ به همین علت درست کردن خمیر با آن و ماساژ دادن خمیر روی صورت می‌تواند در رفع جای جوش معجزه کند. اگر شما هم گرفتار جای جوش هستید، در اینترنت جست‌وجو کرده و طرز درست کردن چند ماسک صورت با ذرت را جهت برطرف کردن جای جوش پیدا کنید.

گردش خون را در کف سر زیاد می‌کند

یکی دیگر از خواص ذرت شیرین برای سلامتی افزایش گردش خون در کف سر است. روغن ذرت منجر به افزایش گردش خون در کف سر می‌شود و از این طریق به فولیکول‌ها برای تولید موهای سالم و مستحکم کمک می‌کند.

تارهای مو را مستحکم می‌کند

مستحکم کردن تارهای مو را هم می‌توانیم در لیست خواص ذرت شیرین قرار دهیم. ویتامین C، لیکوپین و آنتی‌اکسیدان‌های مختلف موجود در ذرت شیرین به مستحکم کردن تارهای مو کمک می‌کنند. این ماده‌ غذایی برای کاهش ریزش مو هم مفید است.

سطح کلسترول خون را کاهش می‌دهد

یکی دیگر از خواص ذرت شیرین، پایین آوردن سطح کلسترول خون است. ذرت شیرین حاوی فیبر محلول است که در جریان خون تبدیل به یک ترکیب ژله‌مانند می‌شود. این ژل کلسترول بد یا همان LDL را جذب می‌‌کند. ذرت شیرین همچنین حاوی کاروتنوئیدها و بیوفلاونوئیدهایی است که سطح کلسترول خون را کنترل می‌کنند.

بینایی را بهبود می‌بخشد

ذرت شیرین حاوی بتاکاروتن است که ویتامین A تولید می‌کند. ویتامین A برای بینایی بهتر مفید است. کاروتنوئیدها همچنین احتمال ابتلا به بیماری تباهی لکه‌ زرد را کاهش می‌دهند.

سطح انرژی بدن را افزایش می‌دهد

ترکیبات فیتوشیمیایی موجود در ذرت شیرین مسؤولیت تنظیم ترشح انسولین را به عهده دارند. شاخص گلیسمی ذرت شیرین ۵۸ است و به همین دلیل یک سوپرفود برای افراد مبتلا به دیابت به شمار می‌رود. ذرت شیرین به کنترل دیابت کمک می‌کند. به‌طور مشابه ترکیبات فیتوشیمیایی فنولیک موجود در این ماده‌ غذایی در کنترل فشار خون بالا مؤثر هستند.

به هضم کمک می‌کند

ذرت شیرین حاوی مقدار زیادی فیبر غذایی است. فیبر محلول به هضم کمک کرده و از یبوست پیشگیری می‌کند. کسانی که دچار سندرم روده‌ تحریک‌پذیر و اسهال هستند، می‌توانند برای تسکین بیماری خود از خواص ذرت شیرین بهره ببرند.

برای زنان باردار مفید است

ذرت شیرین حاوی مقدار زیادی اسید فولیک است که برای زنان باردار تجویز می‌شود. ذرت شیرین یک ماده‌ غذایی سالم و مفید برای تمام زنان باردار به شمار می‌رود.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند با دمنوش پنیرک ریه خود را پاکسازی کنید!

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ آبان ۱۴۰۰ در ۱:۰۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۹ مهر ۱۴۰۰ در ۱:۳۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۰ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ در ۸:۰۳ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ در ۴:۲۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…