هرگز این ۷ اشتباه را در چیدمان نشیمن انجام ندهید!

۷
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
از آنجایی که اتاق نشیمن یکی از پرکاربردترین فضاهای خانه به‌شمار می‌آید، توجه به طراحی و دکوراسیون آن اهمیت فراوانی دارد.
اشتباهات رایج در چیدمان نشیمن

چیدمان اتاق نشیمن و پذیرایی از مهم‌ترین موارد برای زیبایی در خانه محسوب می‌شود چرا که نسبت به سایر  بخش‌های خانه بیشتر در مقابل دید افراد است. در این مطلب از مجله دلتا به اشتباهات رایج در چیدمان نشیمن می‌پردازیم.

نصب بیش از حد تابلوها و قاب‌ها روی دیوار

آویزان کردن بیش از حد تابلوها روی دیوار باعث شلوغی فضا می‌شود. برای نصب تابلوهای مدرن در اتاق نشیمن بهتر است که آن‌ها را پشت سر کاناپه اصلی یا روی بزرگ‌ترین دیوار نصب کنید. همچنین عرض تابلوی شما نباید بیش‌تر از عرض کاناپه‌ باشد. همیشه تابلوها را طوری نصب کنید که با سطح دید شما هم تراز باشند.

نصب بیش از حد تابلوها

نصب تلویزیون روی شومینه

بعضی افراد مایل هستند دیزاین متفاوتی را در خانه‌ خود به‌کار بگیرند تا همیشه خاص و منحصربه‌فرد باشند، یکی از این دیزاین‌ها نصب تلویزیون بر روی دیوار بالای شومینه است. وسایل الکتریکی و گرما ضد همدیگر هستند. به زبان ساده‌تر بگوییم گرما باعث آسیب رساندن به وسایل الکتریکی می‌شود.

محدود کردن نور نشیمن به لوستر و چراغ‌های سقفی

محدود کردن نور فضا به نور سقف بسیار آزاردهنده بوده و باعث می‌شود حس بودن روی صحنه تئاتر به شما دست بدهد. نورپردازی اتاق نشیمن به سه نوع تاکیدی، محیطی و فعالیتی تقسیم می‌شود که نور سقف تنها نور محیطی را تامین می‌کند.

نور تاکیدی برای تاکید بر عناصری همچون تابلوها، کتابخانه، مجسمه یا شومینه استفاده شده و از طریق نورهای دیواری تامین می‌شود. نور فعالیتی برای کارهایی همچون مطالعه در اتاق نشیمن کاربرد دارد که از طریق لامپ‌های زمینی و چراغ‌های رومیزی تامین می‌شود.

اشتباهات رایج در چیدمان نشیمن

انتخاب مبلمان نامناسب

انتخاب مبلمان نامناسب از اشتباهات رایج در چیدمان نشیمن است. یک مبل خوب نه تنها رمز اصلی در راحت بودن فضای اتاق نشیمن است، بلکه بیشترین تاثیر را در حس و حالی که ما از آن فضا می‌گیریم، دارد. در انتخاب مبل برای اتاق نشیمن به اندازه فضایی که به‌عنوان اتاق نشیمن در اختیار دارید و همچنین اینکه چه مقدار از این فضا را می‌خواهید به آن اختصاص دهید، توجه کنید.

اشتباهات رایج در چیدمان نشیمن

استفاده از وسایل غیر کاربردی در دکوراسیون

قبل از اینکه در مورد استفاده از عناصر دکوراسیون اتاق نشیمن و وسایل پذیرایی تصمیم بگیرید، سعی کنید به این سوال پاسخ دهید که آیا از آن وسیله استفاده‌ٰ خواهید کرد یا خیر. پس بهتر است از وسایل کاربردی در چیدمان نشیمن خود استفاده کنید.

استفاده از وسایل غیر کاربردی

نادیده گرفتن اهمیت مقیاس‌ها

وقتی وارد یک اتاق می‌شوید بهتر است فضای آن مثل منظره یک شهر به‌نظر برسد، یعنی ترکیبی از ارتفاعات مختلف باشد. نباید تمام عناصر اتاق در یک سطح و اندازه باشند، رعایت این مقیاس‌ها کار ساده‌ای نخواهد بود. راز رسیدن به مقیاس های مناسب برای اتاق نشیمن در ترکیب اندازه، ارتفاع و شکل های مختلف برای عناصر دکوراسیون است.

 نداشتن نقطه کانونی در چیدمان نشیمن

یکی از اشتباهات رایج در چیدمان نشیمن نبود نقطه کانونی است. هر اتاقی به یک نقطه کانونی نیاز دارد. منظور از نقطه کانونی عنصری از دکوراسیون یا بخشی از معماری فضا است که بیشترین توجه را به خود جلب می‌کند و دکوراسیون منزل شما حول آن چیده می‌شود.

 نداشتن نقطه کانونی

پیشنهاد مطالعه: مطلب رنگ مبلمان خانه را چگونه انتخاب کنیم؟ را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۷ آبان ۱۴۰۰ در ۶:۱۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۰ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ در ۹:۰۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ در ۸:۱۱ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ در ۵:۴۱ ب٫ظ

    🙏🏻🌹

    پاسخ

  6. ناشناس

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ در ۵:۱۵ ب٫ظ

  7. آذر

    ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ در ۵:۰۹ ب٫ظ

    ممنون بسیار مفید بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…