پارک ناژوان اصفهان، نگین گردشگری طبیعی نصف جهان

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پارک جنگلی ناژوان یکی از معدود مناطق طبیعی باقیمانده در شهر اصفهان است که خوشبختانه با پیگیری مسئولین شهری به یکی از تفرجگاه‌های بزرگ و اصلی شهر اصفهان تبدیل شده است.
پارک ناژوان اصفهان

جاهای دیدنی پارک ناژوان اصفهان یک سر و گردن بالاتر از دیگر دیدنی‌های طبیعی این شهر قرار دارد؛ چون از پارک بزرگی صحبت می‌کنیم که باغ‌های جذاب و متنوعی مانند باغ پرندگان، باغ خزندگان و باغ پروانه‌ها را در بر گرفته است. این باغ به لحاظ فضای سبز نیز چیزی کم‌ و کسر ندارد و به لطف دریاچه و درختان سرسبز، پاتوقی طبیعی و زیبا برای خانواده‌های اصفهانی و گردشگران به شمار می‌رود. پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این متن با ما در مجله دلتا همراه باشید تا اطلاعات بیشتری از این پارک وسیع و جذاب را با شما در میان بگذاریم.

پارک ناژوان اصفهان یکی از جذاب‌ترین پارک‌های طبیعی کشور

اصفهان بی‌دلیل به نصف جهان معروف نیست و اماکن دیدنی و تاریخی آن شهره آفاق است. در کنار عمارت‌های تاریخی، اصفهان باغ‌ها و پارک‌های قدیمی و زیبایی دارد که گل سرسبدشان، پارک ناژوان اصفهان است. این پارک در غرب اصفهان واقع شده و چیزی حدود ۱۲۰۰ هکتار مساحت دارد. به لطف چنین مساحتی، گردشگران در طول بازدید از پارک فرصتی پیدا می‌کنند تا با بازدید از باغ‌ها و مناظر طبیعی برای مدتی از زندگی شهری فاصله بگیرند و هوایی تازه کنند.

امکانات تفریحی پارک ناژوان

پارک ناژوان در اصفهان

در کنار طبیعت زیبا، جاهای دیدنی پارک ناژوان اصفهان سرگرمی‌های هیجان‌انگیزی مانند کمپینگ، تله‌سیژ، درشکه‌سواری و قایق‌رانی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. بنابراین این پارک بدون هیچ شک و شبهه‌ای به‌عنوان یکی از جذابیت‌های اصفهان شناخته شود. اگر به دیدن پارک‌های هیجان انگیز علاقه دارید به مطلب به محض ورود به این پارک به جهنم می‌روید سر بزنید.

جاذبه‌های گردشگری پارک ناژوان

باغ پرندگان

برای شما گفتیم که این پارک امکانات دیدنی زیادی دارد. اما انصافا باید اعتراف کرد باغ پرندگان اصفهان، جذاب‌ترین ویژگی این پارک به‌حساب می‌آید. این باغ چیزی حدود ۱۷۰۰ مترمربع مساحت دارد و میزبان حدود ۵ هزار گونه پرنده خوش‌ رنگ‌ و‌ لعاب است.

دیدنی های اصفهان

باغ خزندگان

این باغ یکی‌ دیگر از جاهای دیدنی پارک ناژوان اصفهان است که در آن مارهای خطرناک و خزندگان کشنده‌ای را شاهد هستیم.

باغ پروانه‌ها

این باغ زیبا و دلگشا چیزی حدود دو هزار مترمربع مساحت دارد و در کنار گلچینی از پروانه‌‌های زیبا، گردشگران فرصتی پیدا می‌کنند تا از گل‌ها و گیاهان دیدنی باغ پروانه‌‌ها در پارک ناژوان اصفهان بازدید کنند.

آکواریوم تونلی

پس از این باغ‌های جذاب، به آکواریوم بزرگی می‌رسیم که اولین آکواریوم تونلی در ایران است. این آکواریوم مساحتی برابر با چهار هزار مترمربع دارد و در عمق ۷متری در زیر زمین بنا شده است. در این مجموعه آکواریوم‌ها چیزی حدود شش‌هزار و پانصد گونه دریایی زندگی می‌کنند و آبزیان مختلفی از اقیانوس‌های مختلف جهان را در خود جای داده‌اند. جالب است بدانید نزدیک به ۱۰۰ گونه از آبزیان آکواریوم اصفهان، موجودات بسیار خطرناک و نادری هستند. بنابراین هیجان بازدید از این آکواریوم‌ها را شش گونه کوسه تکمیل کرده است.

پیشنهاد مطالعه: برای خواندن مطالب بیشتر به زمستان را در این چشمه جادویی تجربه کنید  مراجعه کنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۴:۳۱ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۱:۲۸ ق٫ظ

  3. حجی

    ۸ بهمن ۱۴۰۰ در ۸:۱۵ ب٫ظ

    آفرود سواران ناژوان خیلی جالب برای جذب توریست مسافر پتانسیل بالایی دارد عالی میشد اگه استارت میخورد این کار

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۶ ق٫ظ

      ممنونم از همراهی شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…