دریاچه‌های اطراف تهران که برای سفر یک روزه عالی هستند

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
وقتی تعطیلاتی در کار نیست و آخر هفته همان دو روز معمول است، قرار نیست برنامه سفر را کنار بگذاریم. سفرهای یک روزه و کوتاه، برای کسانی که عاشق طبیعت هستند مثل یک موهبت به نظر می‌رسد.
دریاچه های اطراف تهران

با رسیدن روزهای پایانی تابستان، سفرهای یک روزه طبیعت‌گردی به اطراف تهران رونق بیشتری گرفته‌اند. اطراف تهران مقاصد و جاذبه‌های طبیعی زیادی برای گشت و گذار دارد. یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای انجام این سفرهای یک روزه، دریاچه های اطراف تهران هستند.
منظور ما جایی است که شما می‌توانید صبح به دیدن آن بروید و شب به خانه‌تان بازگردید. البته اگر تمایل داشته باشید می‌توانید شبی را در مجاورت این دریاچه‌ها کمپ کنید. در ادامه این مطلب، دریاچه های اطراف تهران را در مجله دلتا برای شما معرفی خواهیم کرد.

دریاچه چیتگر (دریاچه شهدای خلیج فارس)

دریاچه چیتگر یکی از جدیدترین جاذبه‌های گردشگری شهر تهران است. این دریاچه زیبا که در غرب تهران واقع شده (انتهای اتوبان همت)، با وسعتی حدود ۱۳۰ هکتار، بزرگ‌ترین دریاچه مصنوعی ایران است. چیتگر تنها یک دریاچه نیست، بلکه یک مجموعه تفریحی بسیار وسیع است که در آن طیف وسیعی از سرگرمی‌ها برای شما مهیا شده است.

مقصدهای گردشگری یک روزه

دریاچه‌های تار و هویر

دو دریاچه تار و هویر از بهترین دریاچه‌های اطراف دماوند برای گشت و گذار هستند. دریاچه آب شیرین تار در ارتفاع ۲۵۰۰ متری از سطح دریا و در دامنه‌های کوه واقع شده است، به همین خاطر آب و هوایی بسیار خنک و مطبوع در فصل تابستان دارد.

برادر دو قلوی دریاچه تار را هم فراموش نکنید. با حدود ۳۰ دقیقه پیاده‌روی از دریاچه تار، به دریاچه زیبای هویر با حدود ۱۵ متر عمق خواهید رسید. یکی از لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌ها در مجاورت این دریاچه‌ها، شب‌مانی و کمپینگ در کنار آن‌هاست.

دریاچه سد لتیان

بسیاری از تهرانی‌ها تعطیلات آخر هفته خود را در منطقه لواسانات و روستاهای اطراف آن می‌گذرانند. اما شاید خیلی از آن‌ها تابه‌حال به دیدن دریاچه سد لتیان نرفته باشند.

دریاچه های تفریحی

دریاچه سد امیرکبیر (سد کرج)

دریاچه سد امیرکبیر یا همان سد کرج، ۴۰ کیلومتر با شهر تهران فاصله دارد و در ۲۵ کیلومتری جاده چالوس واقع شده است. تفریحات آبی همچون قایق‌سواری، اسکی روی آب و ماهیگیری هم در این مکان رونق دارند. در کل اگر قصد سفر به شمال را دارید و عجله‌ای هم برای رسیدن به مقصد ندارید، می‌توانید از زیبایی‌های اطراف دریاچه سد کرج لذت ببرید.

دریاچه شورمست

راهی جاده فیروزکوه می‌شویم و از دیدنی‌های آن همچون پل ورسک دیدن می‌کنیم. مقصد یکی از زیباترین دریاچه‌های استان مازندران است. در شهرستان سوادکوه و نزدیکی‌های شهر پل سفید، دریاچه‌ای ۱۵ هزار متر مربعی به نام شورمست واقع شده است. دریاچه شورمست، یکی از دریاچه های اطراف تهران و تنها دریاچه طبیعی شهرستان سوادکوه است که عمق آن از ۷ متر بیشتر نمی‌شود.

دریاچه الیمالات

دریاچه الیمالات یکی دیگر از دریاچه های اطراف تهران است که می‌توانید با صرف یک روز وقت از آن دیدن کنید و شب هنگام در خانه باشید. دریاچه سد الیمالات همانند نگینی زیبا در میان جنگل‌های شهرستان نور در استان مازندران قرار گرفته است. پس از گذران اوقاتی خوش در مجاورت این دریاچه و یا قایق‌سواری در آن، می‌توانید پیاده‌روی در جنگل‌های اطراف دریاچه را در دستور کار خود قرار دهید.

پیشنهاد مطالعه: برای خواندن مطالب بیشتر، کالیفرنیای ایران کجاست؟ را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۷ آبان ۱۴۰۰ در ۶:۱۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۰ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ در ۵:۲۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…